دستورالعمل ساماندهی واردات پوشاک اجرایی نشد

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

 به گزارش خبرنگار مهر، مجید افتخاری در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: شرایط کنونی پوشاک کشور بسیار حساس است و بسیاری از واحدهای این صنعت، به سمت نابودی پیش رفته یا با هجمه سنگین برندهای خارجی متقلب و متخلف در بازار مواجه هستند؛ به نحوی که افرادی که مجوز لازم را از دولت ندارند، به صورت غیرقانونی اقدام به فروش پوشاک می‌کنند.

عضو انجمن صنایع نساجی ایران افزود: در کنار این مزون‌های خانگی غیرقانونی نیز فعالیت دارند که به صورت بدون مجوز، در گوشه و کنار شهر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و بدون اینکه حقوق کسب و کار را پرداخت کنند، با موانع صنعتی هم روبرو نیستند و تنها اقدام به فروش گسترده پوشاک وارداتی می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این میان برخوردهای لازم با توزیع کنندگان پوشاک قاچاق نیز صورت نمی گیرد و بنابراین فرارهای مالیاتی و برندهای تقلبی کار را برای تولیدکنندگان واقعی سخت کرده است؛ این در حالی است که اکنون با شرایط بد شغلی در بازار مواجه هستیم و رکود نیز کسب و کار را در بر گرفته است.

افتخاری ادامه داد: دستورالعملی در حمایت از تولید و نظام توزیع کشور در حوزه پوشاک به منظور ساماندهی این صنعت ابلاغ شده اما اجرایی نشده است. در این میان اگرچه از دولت توقع برخورد داریم، اما اصناف باید کار اصلی را انجام دهند و از آنها این انتظار وجود دارد که دستورالعمل مذکور را اجرایی نمایند.  

وی با بیان اینکه اتحادیه های صنفی باید مانند چتر حمایتی برای تولیدکنندگان عمل کنند؛ خاطرنشان کرد: متاسفانه اکثر این اتحادیه ها از تشکل های زیر مجموعه و تولیدکنندگان حوزه تخصصی خود حمایتی به عمل نمی آورند و بر این اساس باید روش های سنتی و دیدگاهها را در این حوزه اصلاح کرد.

مجید افتخاری نیا با اشاره به اینکه امروز صنعت نساجی کشور به سمت نابودی می رود،   اظهار داشت: ورود برندهای متخلف که هیچ گونه مجوزی برای فعالیت در بازار ندارند به همراه مزون‌های خانگی غیر قانونی و بدون جواز فضای کسب و کار را از تولیدکنندگان پوشاک گرفته‌ است.

وی با بیان اینکه اکنون، رکود بر حجم مشکلات واحدهای تولیدی افزوده است، خاطرنشان کرد: برندهای متخلف به راحتی در غفلت مسئولان فعالیت می کنند و اتحادیه پوشاک نیز در این رابطه سکوت کرده است و حتی مجوزهایی را هم به واردکنندگان فاقد نمایندگی رسمی ارایه داده است، این در حالی است که تخلف های بسیاری نیز برای انتخاب هیات مدیره این اتحادیه ها هم مطرح است ولی ناظران به آن بی توجه هستند.

افتخاری حجم قاچاق در صنعت پوشاک را بیش از پنج میلیارد دلار عنوان و با بیان اینکه اتحادیه پوشاک نباید حامی واردکنندگان باشد، گفت: بسیاری از قراردادهای خارجی که در این حوزه دنبال می شود هم، به دنبال فتح بازار ایران هستند و قصد سرمایه گذاری مشترک در کار نیست، این در حالی است که برخی برندهای خارجی با فعالیت گسترده خود در بازار، سرنوشت ارج را برای صنعت پوشاک ایران رقم می زنند.

عضو انجمن صنایع پوشاک ایران با بیان اینکه تنها هفده برند خارجی دارای مجوز فعالیت از وزارت صنعت، هم اکنون به صورت قانونی مشغول به کار هستند، گفت: از این واحدها تعهد گرفته شد که ۲۰ درصد محصول وارداتی را در ایران تولید و ۵۰ درصد را هم صادر کنند، این در حالی است که هم اکنون ۲۵ تا ۳۰ درصد ظرفیت کارخانجات نساجی فعال است و به نظر می رسد می توانند همکاری خوبی با برندهای خارجی داشته باشند.  

افتخاری گفت: حجم بازار پوشاک ایران ۱۴ میلیارد دلار است که ۵۰ تا ۶۰ درصد آن به محصولات ایرانی و مابقی به محصولات خارجی تعلق دارد.  

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x