چین آمریکا را به عنوان بزرگترین بازار خرده فروشی دنیا پشت سر می‌گذارد- اخبار اقتصادی – اخبار تسنیم

VID-TEACHING main

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از راشاتودی، خرده فروشی در چین در سال جاری افزایش می‌یابد و بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از آمریکا جلو می‌زند و این کشور را تبدیل به بزرگترین بازار خرده‌فروشی دنیا میکند .
انتظار می رود کل فروش مصرف کنندگان در چین، پر مصرف ترین کشور و دومین اقتصاد بزرگ جهان، به ۵.۶۴ تریلیون دلار در ۲۰۱۹ برسد و ۷.۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد. در این بین، پیش‌بینی می‌شود خرده فروشی در آمریکا، رقیب تجاری چین ۳.۳ درصد افزایش یابد و به ۵.۵۳ تریلیون دلار برسد .
مونیکا پیرت، مدیر ارشد شرکت تحقیقاتی ایمارکتر گفت:« در سال‌های اخیر مصرف‌کنندگان شاهد افزایش درآمدها بودند که بسیاری را وارد طبقه جدید متوسط کرد. در نتیجه قدرت خرید و میانگین خرید برای هر نفر افزایش یافت» .
اصلی ترین تقویت کننده رشد خرده فروشی در چین طبق نظر شرکت ایمارکتر، تجارت الکترونیک بود. فروش آنلاین در چین منجر به بالاترین نرخ خرده فروشی در جهان  شد: ۵۳.۳ درصد و قرار است ۳۰ درصد در سال جاری رشد کند و به ۱.۹۹ تریلیون دلار برسد .
در همین حین انتظار می رود سهم آمریکا از بازار تجارت الکترونیک جهان ۱۵ درصد تا ۲۰۲۲ کاهش یابد. چین سردمدار خرده فروشی آنلاین جهان خواهد بود و بیش از نیمی از بازار سال جاری و بیش از ۶۳ درصد بازار سه سال آینده را در اختیار می‌گیرد .
فروش آنلاین چین طی تعطیلات خرید سالانه در ۱۱ نوامبر به اوج رسید. علی بابا، غول تجارت الکترونیک چین سال گذشته با ۳۰.۸ میلیارد دلار ( ۲۱۳.۵ میلیارد یوان) خرید طی ۲۴ ساعت رکورد زد و آمازون پرایم دی و هر دو تعطیلات خرید آمریکا_بلک فرایدی و سایبر ماندی_ را روی هم شکست داد .
ایمارکتر تخمین می‌زند نرخ رشد برای هر دو کشور کاهش یابد و نرخ رشد چین همچنان تا ۲۰۲۲ بیشتر از آمریکا باشند .
پکن اعلام کرد که رشد اقتصادی چین در سال گذشته ۶.۶ درصد بوده است، ۱ درصد بالاتر از حد انتظار مقامات ولی پایین ترین حد طی تقریبا سه دهه. این خبر نگرانی در مورد رکود اقتصاد جهان را بالا برد ولی پکن اصرار دارد در مسیر رشد بیشتر در آینده نزدیک قرار دارد .
معاون ریاست جمهوری چین در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت:« دیدگاههای مختلفی وجود دارد، برخی می‌گویند چین به پایان رشد نزدیک می شود یا الان هم رشدش پایان یافته است. اگر از ما بپرسید اعتقاد داریم که هنوز تمام نشده است و همچنان در حال رشد هستیم» .

انتهای پیام/۱۱۴

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x