براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

74

اگر در حال اداره یک کسب‌وکار خرده‌فروشی هستید – آنلاین یا غیر آنلاین – پنج اصل برای موفقیت این کسب و کار چه بصورت آنلاین و چه به صورت آفلاین وجود دارد که باید به آنها پایبند باشید، در این مطلب به آنها پرداخته‌ایم.


۱- مشتری مهم‌ترین فرد در کسب‌وکار شماست

مشتری کلید هر عملیات موفق خرده‌فروشی است. اصل پایه در خرده‌فروشی که باید یاد بگیریم مشتری است؛ مشتری باید در مرکز کسب‌وکار شما باشد و هر آنچه شما انجام می‌دهید با محوریت مشتری انجام شود. شناختن آنها و متمرکز کردن تمامی فعالیت‌های آنها به شما در رشد و توسعه کسب‌وکار و تیم خودتان بسیار کمک می‌کند – – مشتری پادشاه هر کسب‌وکاری است.


۲- خرده‌فروشی یعنی جزئیات

یکی از معروف‌ترین اصول در خرده‌فروشی همین عبارت ساده و معروف است که “خرده‌فروشی یعنی جزئیات”؛ چگونه بیشتر وارد جزئیات می‌شوید و بر چه جزئیاتی باید تمرکز داشته باشید. شما باید درک و دانش خود را از مشتری افزایش دهید. به این منظور هر خرده‌فروشی باید بر جزئیات متمرکز باشد و این کار را در زمان مناسب انجام دهد. ارتکاب خطا قابل‌پذیرش است، اما به‌شرط اینکه از آنها یاد بگیرید . دیگر آنها را تکرار نکنید. مشتریان به شما اجازه مقدار معینی از خطا و اشتباه را می‌دهند، اما اگر تعداد این اشتباه‌ها زیاد شود، مشتریان از شما دور می‌شوند.

۳- قبل از هر چیز ۴ پی را درک کنید

این اصل خرده‌فروشی، یکی از قدیمی‌ترین اصول خرده‌فروشی است که البته همچنان از اعتبار بسیار زیادی برخوردار است و به شما کمک می‌کند تا کلیات اساس خرده‌فروشی را درک کنید؛ اصل ۴ پی عبارت است از: محصول، قیمت، مکان و ترفیع و ترویج که پایه‌های اساسی یک خرده‌فروشی موفق را تشکیل می‌دهند:


— محصول: شما به محصولی نیاز دارید که مشتریان از شما بخرند و نیاز و خواسته آنها را برطرف کند و همچنین سودی به دست شما برسد.

— قیمت: قیمت در ازاء ارائه محصول دریافت می‌شود که باید در سطحی مناسب تعیین شود و بگونه ‌ای که ارزش ارائه‌شده به مشتری را از بین نبرد

— مکان: شما باید مکانی برای عرضه محصول به مشتری در نظر بگیرید که می‌تواند مکانی فیزیکی، سایت الکترونیک یا حتی خرید از طریق کاتالوگ باشد.

— ترفیع و ترویج: زمانی که محصولی را در مکان مناسب و قیمت مناسب برای عرضه در اختیار داشتید، باید این موضوع را به اطلاع مشتریان برسانید تا آنها از آن مطلع شده و از آن استفاده کنند.


۴- تلاش بیشتری برای خشنودی مشتری خود به خرج دهید

ارائه خدمات مشتری باکیفیت با شناخت کامل از مشتری آغاز می‌شود، هرچند که این شناخت تازه ابتدا کار بوده و به موارد بیشتری برای ارائه کردن نیاز دارید. به عبارتی باید بگونه ای برنامه‌ریزی کنید که در هر نوبت چیز بیشتری نسبت به‌نوبت قبل و انتظار او نسبت به خودتان به او ارائه کنید. این کار باعث می‌شود تا وی شمارا فراموش نکرده، در رقابت پیروز شوید و وی تبدیل به یک مشتری وفادار به محصول و برند شما شود.


۵- موقعیت مکانی، موقعیت مکانی و موقعیت مکانی

موقعیت مکانی آخرین اصل مهم در موفقیت خرده‌فروشی است همیشه همین گونه بوده است. این موقعیت تا حدودی توسط نوع محصول و برند شما دیکته می‌شود: به‌عنوان مثال، یک فروشگاه خرده‌فروشی به نسبت بزرگ مطمئناً نیاز به یک پارکینگ دارد یا یک مرکز ارائه‌کننده محصولات مد و فشن گران‌قیمت باید در یک منطقه گران‌قیمت و تجملی واقع‌شده باشد. اما به اعتقاد من امروز به دو دلیل از اهمیت این اصل کاسته شده: ۱- به دلیل نقل‌وانتقال و جابجایی راحت‌تر نسبت به قبل ۲- استفاده از اینترنت


گسترش و استفاده از اینترنت عادات خرید ما را بیش‌ازپیش تغییر داده و این روند همچنان برقرار خواهد ماند. وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک دنیای خرده‌فروشی بدون محدودیت جغرافیایی را به روی بازکرده و بزرگ‌ترین تغییر در این عرصه در طی ۲۰ سال گذشته به‌حساب می‌آید که نباید از آن غافل بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x