مهمترین اخبار اقتصادی روز جمعه ایسنا

VID-TEACHING main

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

«علت اختلاف فاحش آمار واردات پوشاک»، «پیمان پولی فقط با ترکیه عملیاتی شد»، «به تورم مقررات دچاریم!»، «همه آیفون‌های ‌ایکس‌ در بازار قاچاق‌اند؟»، «کاسپین شارژ شد/ روال پرداختی فرشتگان تغییر کرد»، «صندوق‌ها مانعی بر سر کاهش سود وام بانکی»،‌ «افزایش ۸۵ درصدی تاب‌آوری شبکه برق»،‌ «آخرین وضعیت فاز سوم توسعه بندر رجایی» و «بررسی تحولات نرخ سکه و ارز در طول هفته گذشته» عنوان برخی از اخبار مهم امروز اداره اقتصادی ایسناست.

به گزارش ایسنا، برخی از مهمترین اخبار اقتصادی امروز – جمعه ۱۲ آبان ماه- در ادامه آمده است که با کلیک روی هر تیتر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

علت اختلاف فاحش آمار واردات پوشاک/مبادی اصلی قاچاق کجاست؟

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تشریح علت اختلاف فاحش آمار واردات پوشاک توسط یونیدو، گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شمال غرب و جنوب ایران را به عنوان مبادی اصلی غیرقانونی واردات پوشاک اعلام کرد.

پیمان پولی فقط با ترکیه عملیاتی شد/روسیه و عراق همچنان بلاتکلیف

حدود سه سال است موضوع برقراری پیمان‌های پولی دو جانبه در اقتصاد و مبادلات تجاری ایران به یکی از مباحث مهم تبدیل شده که در مورد آن رویکردهای مخالف و موافقی وجود دارد و این در حالی است که با وجود مذاکرات زیادی که در این زمینه صورت گرفته فقط پیمان پولی با ترکیه اجرایی شده و با دو کشور روسیه و عراق هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده است.

به تورم مقررات دچاریم!

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: به تورم مقررات دچاریم و همین امر سبب شده که هم هزینه و هم زمان شروع کسب و کار در ایران بالا باشد.

همه آیفون‌های ‌ایکس‌ در بازار قاچاق‌اند؟

آیفون X از روز یکشنبه هفته آینده به بازارهای جهانی وارد می‌شود و افرادی که به ثبت سفارش برای واردات رسمی این کالا پرداخته‌اند تاکنون این کالا را وارد نکرده‌اند؛ بنابراین اگر هم آیفون ایکسی در بازار ایران باشد، قاچاق است و در صورت خریداری، موفق به دریافت سرویس نخواهد شد.

کاسپین شارژ شد/ روال پرداختی فرشتگان تغییر کرد

در نتیجه شناسایی و ارزیابی اموال تعاونی فرشتگان و به دنبال آن رفع مسدودی حساب های موسسه کاسپین اختصاص خط اعتباری برای ادامه تعیین تکلیف سپرده گذاران آغاز شد. در این رابطه تصمیمات جدیدی اخذ شده که مهمترین آن لغو پرداخت های علی‌الحساب و ورود به پرداخت برای سپرده گذاران کلان و بیش از ٢٠٠ میلیون تومان است.

صندوق‌ها مانعی بر سر کاهش سود وام بانکی

هر چند که کاهش نرخ سود سپرده در بانک‌ها تا حدودی عملیاتی شده و نرخ‌ها بر اساس تکلیف بانک مرکزی اجرایی می‌شود و این خود پیش‌نیاز کاهش نرخ سود تسهیلات بود، اما همچنان این صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند که وضعیت آنها مانع از تصمیم‌گیری برای کاهش نرخ سود تسهیلات شده است.

بررسی تحولات نرخ سکه و ارز در طول هفته گذشته

مقایسه قیمت‌ها از بازار ارز حاکی از آن است که دلار آمریکا در اواخر هفته‌ای که گذشت با شیب صعودی نسبت به قیمت اول هفته خود همراه شده است.

باید افزایش نرخ ارز را بپذیریم

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: باید افزایش نرخ ارز را بپذیریم چرا که در سال های گذشته تورم ما بالاتر از متوسط جهان و بالاتر از متوسط کشورهای طرف تجاری ما بوده است.

افزایش ۸۵ درصدی تاب‌آوری شبکه برق

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر گفت با اجرای پدافند غیرعامل در صنعت برق بر پایه سه اصل طراحی، پیاده‌سازی و بهره‌برداری تاب‌آوری شبکه برق کشور ۸۵ درصد افزایش می‌یابد.

ادامه کاهش عرضه نفت اوپک در سال آینده

رویترز به نقل از منابع آگاه اوپک گزارش داد که این سازمان با وجود اختلالات احتمالی که سال آینده در روند عرضه وجود خواهد داشت، میزان عرضه خود را در کل سال ۲۰۱۸ محدود نگه خواهد داشت.

ادامه روند افزایش قیمت نفت در سال آینده

نظرسنجی رویترز نشان داد قیمت نفت احتمالا در سال ۲۰۱۸ روند افزایشی با دوره‌هایی از نوسان خواهد داشت زیرا تمدید توافق کاهش تولید اوپک، تولید بالاتر آمریکا را جبران خواهد کرد.

تولید خودرو افزایش یافت

مهر ماه امسال تولید انواع خودرو به طور میانگین ۲۳.۵ درصد افزایش یافت.

آخرین وضعیت فاز سوم توسعه بندر رجایی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: فاز سوم توسعه بندر شهید رجایی در مراحل پایانی مناقصه و در آستانه آغاز رسمی عملیات اجرایی قرار دارد.

آخرین وضعیت کسب‌وکارهای نوین و شبکه توزیع

معاون سابق اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: قطعا در راه توسعه کسب و کارهای نوین و الکترونیک موانع و مشکلاتی وجود خواهد داشت اما به هر حال لازم است که این مشاغل پرورش پیدا کنند و قوانین مرتبط با آنها مورد توجه قرار گیرد.

رفاه و درآمد مردم بیشتر می‌شود اگر …

کارشناسان اقتصادی می‌گویند مساعد شدن فضای کسب و کار در ایران و انجام فعالیت‌های اقتصادی بیشتر، موجب رشد سرمایه‌گذاری، افزایش مالیات‌ها و بالا رفتن رفاه و درآمد مردم می‌شود.

سهم هر ایرانی از اینترنت چقدر است؟

رشد جهشی کاربران اینترنت در ایران طی چند سال گذشته برای همه ملموس بوده است. در کنار این مساله اما باید دید سرانه دسترسی به اینترنت و همینطور سرانه حجم اختصاص یافته به هر فرد برای اینترنت داخلی و بین‌المللی در چه وضعیتی است.

به دنبال شفافیت هستیم/ بورسی می‌شویم تا نقد شوندگی دارایی فرهنگیان افزایش یابد

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه پتروفرهنگ می‌گوید با ورود شرکتهای صندوق ذخیره فرهنگیان به بورس شفافیت ایجاد می‌شود و با این شفافیت فرهنگیان می‌توانند به اطلاعات واقعی دسترسی داشته باشند و شایعات در روند کاری تاثیری نمی‌گذارد. او معتقد است علاوه بر شفافیت و تامین مالی از طریق بورس، نقد شوندگی دارایی فرهنگیان افزایش می‌یابد که این موضوع باعث منتفع شدن فرهنگیان و استفاده بهینه در سرمایه‌گذاری بیشتر شود.

پرمصرف‌ترین و کم‌مصرف‌ترین محصولات کشاورزی از نظر “آب”

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک اعلام کرد که میزان مصرف دقیق آب در بخش کشاورزی برای تولید محصولات مختلف در دستور کار قرار دارد اما بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد کم آبیاری مشکل امروز کشاورزی است.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *