آخرین جزئیات از حادثه در کارخانه سیمان رامهرمز

VID-TEACHING main

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان درباره حادثه رخ داده در کارخانه سیمان رامهرمز استان خوزستان علت آن را فوران کوره‌های مذاب عنوان کرد.

بیژن پناهی زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت حادثه ظهر امروز در کارخانه سیمان رامهرز توضیح داد: چیزی که تا الان مشخص شده این است که این کارخانه در دست تعمیر است و به نظر می‌رسد در حین تعمیرات نقصی در عملکرد کوره‌ها به وجود آمده که باعث فوران مواد مذاب از درون کوره‌ شد.

وی با اشاره به دیگر جزئیات این حادثه، بیان کرد: در کارخانه‌ سیمان رامهرمز دو کوره ۵۰۰۰ و ۳۰۰۰ تنی وجود دارد که مواد اولیه در دمای حدود ۳۸۰ درجه سانتیگراد در آنها گرم می‌شوند و از کوره‌ها به برج‌های خنک کننده انتقال می‌یابند و در آنجا با مواد خنک کننده از قبیل آب دمای آنها کاسته می‌شود که در این میان یکی از مخازنی که باید مواد کوره ۳۰۰۰ تنی را به برج خنک کننده انتقال دهد دچار مشکل فنی شده بود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان ادامه داد: گفته می شود این مشکل باعث شد تا مسوولین فنی تصمیم بگیرند بر تخلیه موادی که دریچه مخزن را مسدود کرده بود مخازن دیگر را باز کنند و از آنجایی که مخزن جایگزین انتخاب شده به مرکز دما نزدیک بود بعد از باز کردن باعث فوران مواد مذاب از آنجا به بیرون شده وتعدادی از کارکنان را بسوزاند.

پناهی زاده اضافه کرد: این حادثه در حالی اتفاق افتاد که دو هفته گذشته این کارخانه تعمیرات اساسی را پشت سر گذاشته بود و انتظار نمی‌رفت چنین حادثه‌ای اتفاق بیفتد، ولی روز گذشته نشانه‌هایی از نقص در مخازن آن به چشم خورده بود که همان نقص منجر به حادثه‌ای با آسیب انسانی شد.

وی ادامه داد: همان طور که در خبرها آمده است در این حادثه هشت نفر دچار سوختگی شدید شدند که در بیمارستان رامهرمز قابل درمان نبود و به اهواز انتقال یافتند. همچنین یک نفر نیز به علت سقوط از ارتفاع دچار ضربه مغزی شد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان با بیان این که وضعیت کارخانه هم اکنون تحت کنترل است، اظهار کرد: این کارخانه یکی از واحدهای فعال سیمان خوزستان بود که بعد از سال‌ها فعالیت امروز دچار حادثه شده است و باید در نظر داشت که به هر حال این قبیل حوادث در جریان کار اتفاق می افتد و باید تا جای ممکنه از وقوع آن جلو گیری کرد.

در حالی که کارخانجات سیمان جانمایی مناسبی در استان خوزستان دارند و دسترسی آن به کریدورهای صادراتی نیز از مناطق دیگر نیز مهیاتر است، پناهی زاده درباره‌ی وضعیت سیمان این استان، گفت: در حال حاضر تولید در واحدهای استان در سطح مناسبی صورت می‌گیرد، اما پیش از این در سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳ افرادی به صورت دلالی وارد این حوزه شدند و اقدام به فروش سیمان کردند که به بازار سیمان این کشور ضربه وارد کرد، ولی با توجه به وضعیت کنونی و احتمال برگشت بازار عراق در آینده نزدیک می‌توان امید داشت که در این حوزه شاهد اتفاقات مثبتی باشیم.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x