پی پال برای مبتدیان ( PAYPAL )

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃


پی پال دقیقا چیست؟

 
پاسخ: پی پال محبوب ترین خدمات "واسطه ای" برای خرید آنلاین است. امروزه بیش از ۱۷۰ میلیون کاربر اینترنت برای انتقال پول به یکدیگر از پی پال استفاده می کنند. از زمانی که پی پال در سال ۱۹۹۸ شروع به کارکرد، تبدیل به آنچنان روش راحت و مورد اعتماد نقل و انتقالات پولی اینترنتی شد که هم اکنون بیش از ۴۵ درصد از خریدهای eBay از طریق آن انجام میشود. تخمین زده میشود که روزانه در هر ثانیه ۷۰۰۰ دلار از طریق پی پال نقل و انتقال پیدا میکند.


چرا پی پال اینقدر محبوب است؟

پی پال سه مزیت بزرگ دارد:

  • ۱.    بصورت گسترده ای استفاده میشود، بنابراین آشنایی و اطمینان زیادی به خدمات پی پال وجود دارد.
  • ۲.    بسیار راحت است، تمام چیزی که لازم است بدانید آدرس ایمیل شخص است.
  • ۳.    اطلاعات بانکی و کارت اعتباری افراد را از دیگران پنهان میکند.

 

پی پال چگونه کار میکند؟

پی پال به افراد اجازه می دهد پول را به آدرس ایمیل دیگران ارسال کنند در حالیکه اطلاعات کارت اعتباری و بانکی طرفین را پنهان می کند. این برای خرید کالا از افراد غریبه و همچنین برای نقل و انتقال خصوصی پول برای اشخاص، ایده آل است.
مشابه خدمات سپرده، پی پال مانند یک واسطه که پول را نگه میدارد ، عمل میکند.
از طریق سیاست ها، روش ها و یکپارچگی تجاری، پی پال اطمینان هر دو طرف معامله را بدست آورده است. پی پال گارانتی نیز عرضه میکند، در نتیجه خریداران و فروشندگان اطمینان دارند که پول و کالاهای آنها در صورت به هم خوردن معامله قابل بازیابی است.
 مهمتر از همه: هر دو طرف میتوانند از کاغذبازی های معاملاتی با بانک ها و تامین کنندگان کارت های اعتباری اجتناب کنند.


الزامات پی پال

الزامی برای یک گواهی تجاری یا یک فن آوری خاص وجود ندارد تا بتوان پول را از طریق پی پال ارسال یا دریافت کرد. شما تنها به موارد زیر نیاز دارید:

  • ۱.    یک آدرس ایمیل معتبر
  • ۲.    یک کارت اعتباری یا حساب بانکی معتبر


دقیقا به همین خاطر که پی پال استفاده آسانی دارد، محبوب میلیون ها فروشنده و خریدار غیر حرفه ای در سراسر جهان شده است.


پی پال چگونه پول بدست می آورد؟
 
پاسخ: بعنوان یک کارگزار مالی واسطه، پی پال سود خود را از طریق برداشت درصدی از نقل و انتقالات پولی که برای شما انجام می دهد، بدست می آورد.

 

  • پی پال برای خریداران کالا رایگان است. وقتی یک خریدار یک حساب پی پال باز کند هزینه ای برای ارسال پول به یک فروشنده پرداخت نمی کند. پول ارسالی از کارت اعتباری یا حساب بانکی کاربر فرستنده یا هر دوی آنها خارج خواهند شد. پی پال هزینه ای برای ارسال پول از خریداران دریافت نمی کند.
  • پی پال یک هزینه ۳۰ سنتی از فروشندگان کالاها + (۱.۹ تا ۲.۹ درصدی) هزینه اضافی برای دریافت پول می گیرد. پی پال فقط برای دریافت وجه از شما هزینه دریافت خواهد کرد، تنها زمانی که فروشندگان وجهی از خریداران دریافت میکنند، پی پال با استفاده از یک فرمول اضافه بها از آنها صورت حساب دریافت خواهد کرد.
  •  پی پال گاهی اوقات از شما برای ارسال پول به یک دوست یا عضو خانواده هزینه دریافت نمیکند . اگر شما از حساب بانکی یا موجودی پی پال خود برای ارسال پول استفاده کنید و دریافت کننده یک فروشنده ثبت شده در پی پال نباشد، در نتیجه هزینه ای برای ارسال یا دریافت وجوه پرداخت نشده است. برای مثال : ارسال پانصد دلار به فرزندتان زمانی که او در حال تحصیل است یا دادن ۷۵ دلار به کلوپ اینترنتی پینت بال خودتان.
  • پی پال اضافه بهاء برای ارسال پول به دوستان یا اعضاء خانواده خارج از کشور دریافت میکند (تقریبا ۲ درصد اضافه بها). اگر شما از کارت اعتباری خود پول را به دوست یا عضو خانواده پرداخت کنید پی پال از شما اضافه بهاء دریافت میکند.

 جدول هزینه پی پال:

  • ۱.    برای دریافت انتقالات زیر ۳ هزار دلار آمریکا هزینه ۲.۹ درصدی با اضافه ۰.۳ دلار آمریکا است.
  • ۲.    برای دریافت ۳۰۰۰.۰۱ تا ۱۰۰۰۰ دلار: هزینه ۲.۵ درصدی با اضافه ۰.۳ دلار آمریکا.
  • ۳.    برای دریافت ۱۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ دلار: هزینه ۲.۰۲ درصد با اضافه ۰.۳ دلار آمریکا.
  • ۴.    دریافت بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار هزینه پی پال: ۱.۰۱ درصد با اضافه ۰.۳ دلار آمریکا.


همانطور که ممکن است حدس بزنید فروشندگان باهوش قیمت خود را افزایش خواهند داد تا این هزینه ای که از طرف پی پال به آنها وارد میشود را جبران کنند.


برای چه چیزی میتوان از پی پال استفاده کرد؟
 
سه استفاده اصلی از پی پال وجود دارد:

۱. برای خرید یک بار مصرف اینترنتی . برای مثال شما میخواهید تا سفارش یک قهوه ساز جدید از یک فروشنده اینترنتی را بدهید. پی پال یک جایگزین مناسب برای کارت اعتباری شما است چراکه شما می توانید اطلاعات کارت اعتباری خود را از چرخه های اینترنتی دور نگه دارید.
۲. برای ادامه دادن اشتراک اینترنتی . اگر شما میخواهید در نتفلیکس یا خدمات اینترنتی دیگر اشتراک بگیرید که نیازمند پرداخت های ماهانه هستند پس پی پال یک انتخاب خوب است. شما حتی میتوانید از پی پال برای خروج مستقیم پول از حساب بانکی خود به جای کارت اعتباری، استفاده کنید.
۳.برای ارسال پول به دوستان یا اعضا خانواده. شما نیاز دارید تا برخی مبالغ را که از دوستان قرض گرفته اید باز پس دهید یا فرزند شما در استرالیا است و شما نیاز دارید تا پول برای او بفرستید .  پی پال برای این نقل و انتقالات خوب است و میتواند اضافه بهای صفر داشته باشد.


استفاده از پی پال چه وجه مشکوکی دارد؟
 
مانند هر خدماات اینترنتی، مسائل منفی نیز وجود دارد و هزینه هایی بایستی برای استفاده از پی پال پرداخت شود.

  • ۱.  نرخ مبادلات ارزی پی پال بسیار گران قیمت است . اگر شما یک کانادایی یا انگلیسی هستید و کالاها را از یک فروشنده آمریکایی خریداری کرده اید نرخ مبادله ارزی که پی پال بابت آن از شما هزینه دریافت خواهد کرد بسیار گران تر از اغلب بانک ها است، پی پال همچنین ۲ درصد اضافه بها  برای تبدیل ارز رایج شما دریافت خواهد کرد.
  • ۲.  پی پال نسبت به خطر کلاهبرداری بسیار حساس است و اگر به هرگونه سوء رفتاری مشکوک شود به سرعت یک حساب پی پال شلوغ را خواهد بست. این به این معنی است که پی پال سرمایه شما را مسدود خواهد کرد و هفته ها به شما اجازه دسترسی نخواهد داد تا زمانی که بتوانید خود را از هرگونه کلاهبرداری تبرئه کنید.
  • ۳.  پشتیبانی تلفنی پی پال میتواند با قطع و وصل بسیار همراه باشد. در حالی که بسیاری از کاربران پشتیبانی بسیار خوبی از طریق تلفن دریافت میکنند بسیاری از کاربران دیگر گزارش داده اند که آنها به علت عدم توجه و نداشتن دانش کافی کارکنان تلفنی، نا امید شده اند.
  • ۴.    پی پال از بسیاری از جایگزین های دیگر گران تر است: برای مثال "اینتریس ترانسفر" برای برخی از نقل و انتقالات بین کشوری اندکی ارزان تر است.
  • ۵.    پی پال بعلت وارد کردن موارد اضافه بها از جمله اضافه بهاء بر هزینه های مورد علاقه، هزینه های دیرکرد، و دیگر هزینه های اضافی کوچک که بر مشتریان تحمیل کرده مورد ملامت قرار گرفته است. در حالیکه این موارد به سرعت با بازپرداخت به مشتریان حل شده است، با این وجود این یک نشان سیاه بر روش های تجارتی گذشته پی پال است.

 

پی پال چقدر امن است؟
 
پاسخ: پی پال با اندازه هر بانک اینترنتی دیگری امن است.

اگرچه هیچ سیستمی ۱۰۰ درصد خالی از خطا نیست، پی پال بررسی ها و موازنه های بسیاری در سیستم خود طراحی کرده تا از حداقل خطا و کلاه برداری عاری باشد. شما نمیتوانید هیچ موسسه اینترنتی دیگری بیابید که از نظر محافظت از مشتریان خود از پی پال بهتر باشد. در حقیقت زمانی که احتمال کلاه برداری باشد پی پال بصورت قابل بحثی فوق حساس است چراکه آنها برای مسدود کردن یک حساب که مشکوک به کلاهبرداری باشد، شک نخواهند کرد.
۱.    پی پال در مقابل کلاهبرداریان و سارقان هویت تضمین شده است. پی پال حفاظت ۱۰۰ درصدی در مقابل پرداخت های غیر مجاز از حساب شما را تضمین میکند. هر تراکنشی بوسیله ایمیل دارنده حساب پی پال مورد تایید قرار میگیرد. اگر شما تراکنشی را انکار کنید ۲۴ ساعت روز در ۷ روز هفته میتوانید به سیستم پشتیبانی متشکل از تحلیل گران دسترسی داشته باشید که مشکلات شما را حل خواهند کرد.
۲.    خرید های eBay  همچنین میتوانند تا ۱۰۰۰ دلار از طریق پی پال بیمه شوند. یکی از خدمات که "محافظت از خریداران پی پالی" نامیده میشود، را ه دیگری است که پی پال قابل اعتماد بودن فروشندگان را تایید میکند.
۳.    گروه های کاری ضد کلاهبرداری، الگوهای ریسک پیچیده و فناوری های پیشرفته را ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته استفاده میکنند تا قادر به تشخیص و در اغلب موارد پیش بینی فعالیت های مشکوک بوده و به از بین بردن سارقان هویت کمک کنند. مسئولیت تیم های ضد کلاهبرداری این است که هر تراکنش پی پال را تا حد ممکن ایمن و بدون رخنه کنند.
۴.    بسیاری از معیارهای امنیتی پی پال خدمات آن را از دیگر رقبا متمایز میکند.

 

پی پال چگونه پول را از حساب من پرداخت میکند؟
 
پاسخ: شما میتوانید یک از گزینه های "پرداخت جاری" یا "پرداخت آنی" به عنوان روش پرداخت خود انتخاب کنید.

پی پال کاملا انعطاف پذیر و مناسب برای مبتدیان بوده و قادر است به شکل اعتبار کوتاه مدت توسعه یابد.

  • ۱.    شما میتوانید به پی پال اجازه دهید تا از کارت اعتباری یا حساب بانکی شما تنها زمانی که خرید انجام میدهید پول پرداخت کند. زمانی که شما پول ارسال میکنید پی پال بلافاصله وجه را ارسال میکند و سپس وجوه را از کارت بانکی یا اعتباری شما در دو روز کاری خارج خواهد کرد. با این گزینه نیازی به نگه داشتن یک تتمه حساب مستقیم در پی پال نخواهید داشت و هیچ هزینه ای برای استفاده از این روش وجود نخواهد داشت.
  • ۲.    پول را در حساب پی پال خود نگه دارید و مستقیما از پی پال نقل و انتقالات پولی انجام دهید. اگرچه این روش مزیت بانکی نخواهد داشت ولی جدا کردن بودجه خرید اینترنتی از خریدهای بانکی و کارت های اعتباری شما را آسان خواهد کرد. برای استفاده از این روش هم هیچ هزینه ای وجود نخواهد داشت.

 

برعکس موضوع: چگونه میتوانم پول را از پی پال خارج کنم؟

خارج کردن پول از پی پال آسان است: نه خیر این کار مستقیما با استفاده از یک مکانیسم بانکی انجام نمیشود. بلکه پی پال کارت اعتباری یا حساب بانکی شما را از طریق یک نوع از نقل و انتقالات سیمی شارژ خواهد کرد. به محض اینکه پول به حساب بانکی شما انتقال داده شود، شما میتوانید مانند هر پول دیگری آن را خارج کنید. در این زمان پی پال هیچ هزینه ای دریافت نخواهد کرد. این نقل و انتقالات بانکی از پی پال به بانک شما ممکن است ۸ روز طول بکشد تا کامل شود.

 

چگونه با پی پال شروع بکار کنیم؟
 
پاسخ: شما میتوانید یک حساب پی پال را در عرض چند دقیقه باز کنید. بررسی اعتبار اولیه بوسیله شرکت کارت اعتباری و بانکی شما قبلا انجام شده است; حالا شما تنها نیاز دارید تا به پی پال وصل شوید تا اطلاعات آدرس ایمیلتان را وارد کنید.


الزامات

شما موارد زیر را نیاز خواهید داشت:

  • یک آدرس ایمیل معتبر و قانونی. یک کارت اعتباری معتبر و یک حساب بانکی معتبر در یکی از ۱۰۰ کشور پی پالی (خارج از ایران )

منبع پرداخت، نکته ۱: شما ممکن است کارت های اعتباری و حساب های بانکی چندگانه را ارائه کنید تا بعنوان  منابع پرداختی شما مورد استفاده قرار گیرند. در حالی که تنها یکی از این منابع اقتصادی بعنوان "اصلی" بحساب خواهد آمد، شما میتوانید پرداخت ها ار از هریک از منابع خودتان در هر زمانی انجام دهید.
منبع پرداخت نکته ۲: زمانی که شما یک پرداخت پی پالی ار ارسال میکنید، پی پال منبع اصلی شما را در عرض ۲۰ روز کاری در فهرست بدهی قرار خواهد داد. اگر شما از محدودیت اعتباری در دسترس خود تجاوز کیند، پی پال در روز کاری دیگری تلاش خواهد کرد تا فهرست بدهی دومی ایجاد کند.


انواع حساب پی پال:

انتخاب اول: حساب پی پالی شخصی

این حساب پی پالی پایه است که به شما اجازه پرداخت برای خریدهای eBay را به آسانی خواهد داد. شما میتوانید وجوهات را به هرکسی با یک آدرس ایمیل در ۵۵ کشور و ناحیه ارسال کنید. در صورتیکه چیزی از طریق eBay میفروشید یک حساب شخصی به شما اجازه پذیرفتن پرداخت ها را خواهد داد.
نکته : شما تنها میتوانید پرداخت هایی را از دیگر حساب های پی پال بپذیرید و نمیتوانید پرداخت های کارت اعتباری یا کارت نقدی را دریافت کنید.
برای حساب شخصی یا نقل و انتقالاتی که از طریق آن انجام میشود نیز هزینه ای وجود ندارد. اگرچه یک محدودیت در مقداری که میتوانید در هر ماه دریافت کیند وجود دارد. اگر شما در نظر دارید تا حجم بالایی از محصولات را به فروش برسانید، حساب شخصی ممکن است بسیار دست و پا گیر باشد.


انتخاب دو: حساب پی پالی تجاری:

این یک رده تجاری برای یک حساب پی پال است که برای افرادی که در مقیاس بزرگ کسب و کار اینترنتی یا فروشگاه اینترنتی دارند منناسب است. حساب تجاری به شما اجازه میدهد تا تحت عنوان تجاری خود عمل کنید و از ابزارهای گزارش گیری eBay و بدون هیچگونه محدودیتی در اندازه نقل و انتقالات استفاده کنید. اگر شما انتظار حساب های پیچیده پی پالی را دارید، این بهترین انتخاب است. در این روش مزیت های گسترده ای برای صاحبان کسب و کار وجود دارد که به آنها کمک میکند تا مقادیر بسیار بزرگ از فروش ها را به آسانی مدیریت کند مانند مورد قبلی خدمات اختیاری با هزینه های اختیاری وجود دارند، اما افتتاح حساب، نگه داری و ارسال پول رایگان است؛ لطفا وب سایت پی پال را برای جزئیات بیشتر نگاه کنید. فرآیندهای افتتاح یک حساب تجاری مشابه یک حساب اصلی است. اگر شما در حال حاضر از حساب شخصی یا برجسته استفاده می¬کنید، میتوانید آن را به یک حساب تجاری ارتقاء دهید.


چگونه میتوانم به وسیله پی پال پول ارسال یا انتقال دهم؟
 
پاسخ: این کار به آسانی ارسال یک ایمیل است، مانند هر موسسه بانکی اینترنتی خوبی، پی پال واقعا کاربرد خود را به آن اندازه ای که از آن انتظار می رود آسان و ساده کرده است.
برای اغلب خریدهای eBay: اغلب حراج های ای بی مستقیما بر روی صفحه ای بی در سوالات دارای یک لینک "هم اکنون پرداخت کنید" یا "ارسال پرداخت" میباشد. اگر شما این لینک را دنبال کنید پی پال جزئیات فروشنده و شماره شناسایی حراج را برای شما پر خواهد کرد.
اغلب پی پال همچنین اطلاعات S&H را نیز به همین ترتیب پر خواهد کرد. تنها چیزی که شما لازم است انجام دهید وارد شدن با آدرس ایمیل و رمز عبور پی پال خودتان و تایید کردن صحت آدرس خرید و منبع وجوهات اولیه خودتان است. شما نکات اضافی را برای فروشنده (برای مثال "لطفا آدرس پستی خود را وارد کنید") خواهید افزود و نقل انتقال پولی بلافاصله خود به خود پر خواهد شد. یک ایمل تایید برای شما ارسال خواهد شد و کارت بانکی/اعتباری در عرض دو روز فهرست بدهی شما را دریافت خواهد کرد.
پول را به آدرس ایمیل دریافت کننده ارسال کنید.
برای نقل و انتقال شخصی پول شما مستقیما به paypal.com رفته و بر روی "ارسال پول" کلیک می کنید. شما با رمز عبور خودتان وارد میشوید و سپس آدرس ایمیل دریافت کننده را در فرم "ارسال پول" وارد می کنید. شما نیاز به افزودن جزئیات نقل و انتقال خواهید داشت اما فرآیند از آنجا به بعد بسیار سر راست است. یک بار دیگر اطلاعات بانکی شخصی شما همیشه از خریدار پنهان خواهد بود.

 

ترجمه اختصاصی و ویرایش توسط  ققنوس

کلیه حقوق این مقاله متعلق به شرکت ققنوس تجارت خاورمیانه میباشد  . هر گونه کپی بردار از این متن خلاف قوانین میباشد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x