[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از صداوسیما؛ سعید زرندی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود : هم اکنون ۸۵ هزار واحد صنعتی دارای مجوز رسمی و پروانه بهره برداری در کشور وجود دارد که ۴۰ سال قبل، این تعداد ۱۵۰۰ واحد بود .

وی گفت : در سال ۵۷، ۱۹۵ معدن در کشور فعال بود که هم اکنون این تعداد به ۶ هزار و ۴۰۰ معدن افزایش یافته است .

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت افزود: هم اکنون در تولید فولاد خام دهمین کشور دنیا هستیم و در تولید آهن اسفنجی دومین کشور دنیا هستیم ، در تولید مس شانزدهم و در سنگ آهن یازدهمین تولید کننده در جهان هستیم و از نظر ظرفیت تولید خودرو هم چهاردهمین کشور دنیا به شمار می رویم.

زرندی افزود: در سال ۵۷ نیم میلیارد دلار صادرات و ۱۰ میلیارد دلار واردات داشتیم که امسال به ۳۳ میلیارد دلار صادرات و ۳۲ میلیارد دلار واردات رسیده ایم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: به علت برخی فشارها در دوره ای شاهد توسعه نامتوازن در بخش صنعت و معدن کشور بودیم اما اکنون در تلاش هستیم تا به سمت توسعه مبتنی بر آمایش سرزمین حرکت کنیم.

تولید سیمان ۵.۵ برابر شده است

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: پیش از انقلاب سالانه ۱۴ میلیون تن سیمان تولید می کردیم که این میزان هم اکنون به ۸۰ میلیون تن رسیده است و جزو صادر کنندگان سیمان هستیم.

بیشتر بخوانید :  معامله ۱۸هزار تن گندم خوراکی در بورس کالا

علاء الدین میرمحمدصادقی افزود: هم اکنون ۲۰۰ میلیون متر انواع پارچه در کشور تولید می شود که بیش از ۲۰ میلیون متر آن پارچه کت و شلواری و فاستونی است.

قبل از انقلاب ۹۵ درصد محصولات صنعتی وارداتی بود

سرپرست اسبق وزارت صنایع هم در این برنامه گفت: پیش از انقلاب ۹۵ درصد محصولات صنعتی کشور واردات از خارج بود.

محمدعلی ذاکر افزود: در ۱۰ سال اول انقلاب سیاست اصلی وزارت صنایع جایگزینی واردات با تولیدات داخلی بود.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها