۲.۷ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی انجام شد

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

صادرات غیرنفتی ایران در فروردین ماه امسال به ۲ میلیارد و ۷۲۳ میلیون دلار رسید. همچنین واردات ایران در فروردین امسال ۲ میلیارد و ۳۴۸ میلیون دلار شد.

در این مدت وزن کالاهای وارداتی ایران در مجموع به ۲ میلیون و ۹۱ هزار تن رسید در حالی که در این مدت ۸ میلیون و ۶۲ هزارتن انواع کالا صادر شد.

اقلام عمده صادراتی کشورمان به ترتیب شامل میعانات گازی به ارزش ۴۹۳ میلیون دلار، متانول ۱۳۲ میلیون دلار، پروپان مایع شده به ارزش ۱۰۳ میلیون دلار، پلی‌اتیلن گرید فیلم با ۹۸ میلیون دلار، آهن و فولاد غیرممزوج با ۹۷ میلیون دلار، گازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی شکل ۹۶ میلیون دلار، روغن‌های سبک و فرآورده‌ها به جز بنزین ۹۱ میلیون دلار، بوتان مایع شده با ۶۳ میلیون دلار، پلی‌اتیلن گرید تزریقی با ۶۳ میلیون دلار و قیر نفت با ۵۴ میلیون دلار بوده است.

اقلام عمده وارداتی در فروردین امسال به ترتیب شامل ذرت دامی به ارزش ۱۴۴ میلیون دلار، برنج با ۷۴ میلیون دلار، وسایل نقلیه موتوری با حجم سیلندر ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی به ارزش ۶۴ میلیون دلار و کنجاله سویا با ۵۷ میلیون دلار بوده است.

در فروردین ماه از بین کالاهای وارد شده به کشور بیش از ۶۷ و ۱۴ صدم درصد از ارزش کل به گروه‌های کالایی واسطه‌ای اختصاص داشته است. کالاهای مصرفی با ۱۷ و ۴۶ صدم درصد از ارزش در رتبه دوم و کالاهای سرمایه‌ای با ۱۵ و ۴۰ صدم درصد در رتبه سوم قرار دارند.

عمده‌ترین خریداران کالاهای ایرانی در فروردین ماه سال‌جاری به ترتیب شامل چین به ارزش ۶۱۵ میلیون دلار، امارات متحده عربی ۴۹۷ میلیون دلار، عراق با ۳۸۸ میلیون دلار، هند با ۲۴۸ میلیون دلار و جمهوری کره با ۱۵۳ میلیون دلار بوده است.

کشورهای عمده صادرکننده کالا به ایران در فروردین ماه به ترتیب شامل کشورهای چین با ۴۸۵ میلیون دلار، امارات متحده عربی با۴۰۲ میلیون دلار، ترکیه با ۱۸۰ میلیون دلار، جمهوری کره با۱۴۳ میلیون دلارو هند با ۱۳۱ میلیون دلار بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x