[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین، «رضا بهشتی زاده» در مورد کشف و توقیف ۱۵۰۰ کیلوگرم تجهیزات پزشکی قاچاق گفت: این اقلام از یک شبکه فعال در توزیع قاچاق تجهیزات پزشکی (شامل پیچ و پلاک درون اندامی، پروتز و غیره) توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در معاونت اطلاعات اقتصادی وزارت اطلاعات شناسایی و طی یک عملیات ضربتی کشف و ضبط شد.

سرپرست اداره کل روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه کالاهای توقیف شده به سازمان اموال تملیکی تحویل داده شده است، افزود: بسیاری از کالای توقیف شده فاقد استانداردهای لازم هستند و در صورت استفاده از آنها، خسارت های مالی و جانی زیادی متوجه بیماران می شد.

به گفته این مسئول، در این پرونده تعداد هشت نفر از متهمان اصلی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

بهشتی زاده با بیان اینکه محموله مذکور شامل ۳۳ هزار و ۵۷۱ قطعه تجهیزات پزشکی قاچاق با ارزشی نزدیک به ۱۹۲ میلیارد ریال، از مجموع کشفیات این قبیل تجهیزات طی سال جاری بیشتر بوده است، افزود: طی هشت ماه نخست امسال ۷۵۲ هزار قطعه تجهیزات پزشکی قاچاق به ارزش ۱۵۱ میلیارد ریال کشف شده بود.

قاچاق کالا یکی از مهمترین معضلات اقتصاد است که در دولت یازدهم میزان آن در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۲ حدود ۵۰ درصد کاهش داشت و از ۲۵ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۲ به حدود ۱۲.۵ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۵ کاهش یافت.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها