۱۳۵ هزار میلیارد تومان برای اکتشاف معادن هزینه شد

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با تاکید بر اینکه گل گهر و تیتانیوم می تواند محور توسعه استان کرمان باشد، گفت: در سال گذشته ۱۳۵ هزار میلیارد تومان در اکتشاف هزینه شده است.

به گزارش ایسنا، مهدی کرباسیان – معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت – امروز (۱۳ تیرماه) در همایش “معدن، فرصت ها و چالش ها” در اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: تا قبل از برجام  شرکت های معتبر بین المللی دعوت ما را برای حضور در ایران حتی برای مذاکره اگر می پذیرفتند در حد کارشناس بود و در مواردی کشور سومی را برای انجام مذاکرات پیشنهاد می کردند.

وی افزود: به عنوان نمونه بعد از برجام بهترین مشاور برای تیتانیوم کهنوج انتخاب شد و امیدواریم به زودی به عرصه مهندسی جزئیات برود و پس از آن نیز تجهیزات خریداری شده و کار  آغاز شود.

معاون وزیر صنعت در ادامه افزود: تکنولوژی بحث اساسی است و بعد از برجام توانستیم به تکنولوژی های روز دست یابیم.

کرباسیان تصریح کرد: نکته اساسی در معدن این است که موضوع اول، اکتشاف است و باید دید که کشور ما چه دارد.

وی با اشاره به اینکه موضوع آب یک چالش اساسی در دنیا است، بیان کرد: آنگونه که در دنیا گفته می شود جنگ اصلی در حوزه آب است.

رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: در دنیا ذخایر معدنی محدود است و معادن اصلی دنیا شناخته شده اند و اکنون شناسایی معادن در اعماق دریاها مورد بحث است.

وی با بیان اینکه در منطقه ما که یک منطقه معدنی است، معادن شناخته نشده اند، گفت: ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع کار اکتشافی جدید در کشور تعریف شد.

وی افزود: اکتشاف در کشور ما یک عقب ماندگی تاریخی دارد و دولتی بودن صرف سازمان زمین شناسی و وصل شدن آن به بودجه دولتی، موجب بروز مشکلاتی می شود.

کرباسیان با اشاره به اینکه تعامل با دنیا در زمینه استفاده از تکنولوژی های روز و تجهیزات به روز یک نکته اساسی است، گفت: در کشور ما موضوع معدن به صورت ویژه دارای اهمیت است زیرا حداکثر اکتشاف ما در کشور در حدود ۱۰۰ سال گذشته ۱۰۰ هزار مترمربع بوده است و این در حالی است که مجموع پهنه های معدنی در کشور یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع است.

وی با بیان اینکه بیشتر اطلاعات معادن روباز را داریم، گفت: سه میلیارد تن سنگ آهن، سه میلیارد تن زغال سنگ و … از اطلاعات این معادن کشف شده است و با تکنولوژی های موجود می توان اطلاعات بیشتری را به دست آورد.

رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: خوشبختانه استان کرمان یکی از اصلی ترین استان های معدنی کشور و دارای ذخایر است که عنایت خداوندی به مردم این استان است و یکی از کارهای خوب انجام شده در سیرجان و استان کرمان این بود که بر اساس سیاست های اکتشافی، نتایج اکشافات انجام شده خود را به گل گهر واگذار کردیم زیرا فکر کردیم بهتر عمل می کنند و در ادامه خمرود را به میدکو و نیزجلال آباد و کک سازی زرند را برای ۱۵ سال واگذار کردیم.

وی با اشاره به اینکه مدل های واگذاری را نمی پسندم، تصریح کرد: نمونه این واگذاری ها، معادن زغالسنگ است و باید دید که با واگذاری آنها آیا مشکل حل شده است؟

کرباسین گفت: در حوزه اکتشاف اقدامات اکتشافی خوبی در استان کرمان  شروع شده و  نشان دهنده این است که در شمال و جنوب استان پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی  وجود دارد.

وی افزود: آماده هستیم به هر کدام از بخش خصوصی ها و مدلی که استاندار کرمان طراحی کرده اند (معین های اقتصادی)، چندین ۱۰ هزار هکتار را اطلاعات را بدهیم تا کار اکتشاف با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

کرباسیان تصریح کرد: در کشوری مانند آمریکا در سال ۲۰۱۵ در بخش معدن ۷۸ میلیارد دلار کار شده است و این عدد وقتی به فرآوری و استخراج رسیده به ۶۳۰ میلیارد دلار رسیده و در نهایت ارزش افزوده آن دو هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار بوده است و برای ۱۰ میلیون نفر نیز اشتغال ایجاد کرده است.

رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بیان کرد: صادرات فولاد در کشور نیز در سال گذشته شش میلیون تن بوده که با همت دولت و با وجود همه مشکلات انجام شده است.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از خام فروشی و رسیدن به تحقق اقتصاد مقاومتی باید تعامل بین المللی را افزایش داده و سرمایه جذب کنیم.

کرباسیان اظهار کرد: کشور ما کشور معدنی است و باید جذب سرمایه و تکنولوژی خارجی را دنبال کنیم و این مهم در   فضای امن و  آرام و با تعامل خوب امکان پذیر است.

رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ادامه داد: چگونه بدون تعامل بین المللی، بدون وحدت قوا و بدون حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی می توان یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیکار در هر سال را در حوزه های کاری به اشتغال گماشت؟

وی با اشاره به اینکه بروکراسی اداری را باید حذف کنیم، گفت: نکته اساسی که در دولت باید مطرح شود این است که امسال در بودجه وزارت صنعت، برای ایمنی معادن زغال سنگ رقم خوبی دیده و ابلاغ شده است.

کرباسیان تصریح کرد: ما به عنوان سازمان توسعه و نوسازی معادن نباید مانعی برای بخش خصوصی باشیم و باید حامی و پشتیبان این بخش باشیم.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x