[ad_1]

رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با تاکید بر اینکه گل گهر و تیتانیوم می تواند محور توسعه استان کرمان باشد، گفت: در سال گذشته ۱۳۵ میلیارد تومان در اکتشاف هزینه شده است.

به گزارش ایسنا، مهدی کرباسیان – معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت – امروز (۱۳ تیرماه) در همایش “معدن، فرصت ها و چالش ها” در اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: تا قبل از برجام  شرکت های معتبر بین المللی دعوت ما را برای حضور در ایران حتی برای مذاکره اگر می پذیرفتند در حد کارشناس بود و در مواردی کشور سومی را برای انجام مذاکرات پیشنهاد می کردند.

وی افزود: به عنوان نمونه بعد از برجام بهترین مشاور برای تیتانیوم کهنوج انتخاب شد و امیدواریم به زودی به عرصه مهندسی جزئیات برود و پس از آن نیز تجهیزات خریداری شده و کار  آغاز شود.

معاون وزیر صنعت در ادامه افزود: تکنولوژی بحث اساسی است و بعد از برجام توانستیم به تکنولوژی های روز دست یابیم.

کرباسیان تصریح کرد: نکته اساسی در معدن این است که موضوع اول، اکتشاف است و باید دید که کشور ما چه دارد.

وی با اشاره به اینکه موضوع آب یک چالش اساسی در دنیا است، بیان کرد: آنگونه که در دنیا گفته می شود جنگ اصلی در حوزه آب است.

رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: در دنیا ذخایر معدنی محدود است و معادن اصلی دنیا شناخته شده اند و اکنون شناسایی معادن در اعماق دریاها مورد بحث است.

وی با بیان اینکه در منطقه ما که یک منطقه معدنی است، معادن شناخته نشده اند، گفت: ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع کار اکتشافی جدید در کشور تعریف شد.

بیشتر بخوانید :  برای خرید پژو صفر چقدر باید هزینه کرد؟ +جدول

وی افزود: اکتشاف در کشور ما یک عقب ماندگی تاریخی دارد و دولتی بودن صرف سازمان زمین شناسی و وصل شدن آن به بودجه دولتی، موجب بروز مشکلاتی می شود.

کرباسیان با اشاره به اینکه تعامل با دنیا در زمینه استفاده از تکنولوژی های روز و تجهیزات به روز یک نکته اساسی است، گفت: در کشور ما موضوع معدن به صورت ویژه دارای اهمیت است زیرا حداکثر اکتشاف ما در کشور در حدود ۱۰۰ سال گذشته ۱۰۰ هزار مترمربع بوده است و این در حالی است که مجموع پهنه های معدنی در کشور یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع است.

وی با بیان اینکه بیشتر اطلاعات معادن روباز را داریم، گفت: سه میلیارد تن سنگ آهن، سه میلیارد تن زغال سنگ و … از اطلاعات این معادن کشف شده است و با تکنولوژی های موجود می توان اطلاعات بیشتری را به دست آورد.

رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: خوشبختانه استان کرمان یکی از اصلی ترین استان های معدنی کشور و دارای ذخایر است که عنایت خداوندی به مردم این استان است و یکی از کارهای خوب انجام شده در سیرجان و استان کرمان این بود که بر اساس سیاست های اکتشافی، نتایج اکشافات انجام شده خود را به گل گهر واگذار کردیم زیرا فکر کردیم بهتر عمل می کنند و در ادامه خمرود را به میدکو و نیزجلال آباد و کک سازی زرند را برای ۱۵ سال واگذار کردیم.

وی با اشاره به اینکه مدل های واگذاری را نمی پسندم، تصریح کرد: نمونه این واگذاری ها، معادن زغالسنگ است و باید دید که با واگذاری آنها آیا مشکل حل شده است؟

بیشتر بخوانید :  صادرات سنگ آهن ایران به چین ۲۹درصد افزایش یافت

کرباسین گفت: در حوزه اکتشاف اقدامات اکتشافی خوبی در استان کرمان  شروع شده و  نشان دهنده این است که در شمال و جنوب استان پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی  وجود دارد.

وی افزود: آماده هستیم به هر کدام از بخش خصوصی ها و مدلی که استاندار کرمان طراحی کرده اند (معین های اقتصادی)، چندین ۱۰ هزار هکتار را اطلاعات را بدهیم تا کار اکتشاف با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

کرباسیان تصریح کرد: در کشوری مانند آمریکا در سال ۲۰۱۵ در بخش معدن ۷۸ میلیارد دلار کار شده است و این عدد وقتی به فرآوری و استخراج رسیده به ۶۳۰ میلیارد دلار رسیده و در نهایت ارزش افزوده آن دو هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار بوده است و برای ۱۰ میلیون نفر نیز اشتغال ایجاد کرده است.

رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بیان کرد: صادرات فولاد در کشور نیز در سال گذشته شش میلیون تن بوده که با همت دولت و با وجود همه مشکلات انجام شده است.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از خام فروشی و رسیدن به تحقق اقتصاد مقاومتی باید تعامل بین المللی را افزایش داده و سرمایه جذب کنیم.

کرباسیان اظهار کرد: کشور ما کشور معدنی است و باید جذب سرمایه و تکنولوژی خارجی را دنبال کنیم و این مهم در   فضای امن و  آرام و با تعامل خوب امکان پذیر است.

رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ادامه داد: چگونه بدون تعامل بین المللی، بدون وحدت قوا و بدون حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی می توان یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیکار در هر سال را در حوزه های کاری به اشتغال گماشت؟

بیشتر بخوانید :  بوی نامطبوع تهران هیچ ربطی به شبکه فاضلاب ندارد- اخبار اقتصادی - اخبار تسنیم

وی با اشاره به اینکه بروکراسی اداری را باید حذف کنیم، گفت: نکته اساسی که در دولت باید مطرح شود این است که امسال در بودجه وزارت صنعت، برای ایمنی معادن زغال سنگ رقم خوبی دیده و ابلاغ شده است.

کرباسیان تصریح کرد: ما به عنوان سازمان توسعه و نوسازی معادن نباید مانعی برای بخش خصوصی باشیم و باید حامی و پشتیبان این بخش باشیم.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآزمون حمل و نقل بین المللی 93ا نترنت بانک صادراتاقامت المان از طريق خريد ملكانتقال پول به حساب تجارتانتقال پول به کارت تجارتپی پال صرافی سفتهتاریخچه سایت آمازونتجهیزات شبکهتجهیزات شبکه وایمکسترخیص خودرو از قشمترخیص کالا از بندر خرمشهرترخیص کالای بیداری فردجوانه کارگوحمل هوایی از چینحمل و نقل خليج فارسحمل و نقل فراورده های خونیحمل و نقل و ترافیک شهریخرید ابزار الکترونیکخرید ابزار خانگیخرید از سایت امازونخرید از سایت خارجیخرید اینترنتی ابزار ژله تزریقیخرید اینترنتی روسری ساتنخرید اینترنتی ساعتخرید اینترنتی سیم کارت ایرانسلخرید دلار در صرافیخرید کتاب آمازونرهگیری مرسولات سند خودرورهگیری مرسوله های پست سفارشیزمرد ترخیص غربسایت آمازون ایرانسایت ای بی اسشرکت خرید از چینشرکتهای واردات کالا از چینصادرات سال 92صرافی دولتفروش تجهیزات 3comقرارداد ترخیص خودروقوانین گمرکی صادرات و وارداتگمرک چ تگمرک صادرات ایرانگمرک یزدمزدا 2 وارداتیهزینه های ترخیص خودرو پلاک اروندواردات اجناس از چینواردات از چین سریعواردات پوشاک عمده از دبیواردات ماشین دست دوم از دبیواردات نفت آمریکاواردات هواپیما

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها