[ad_1]

محمدعلی خاشی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد هشت فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش ۴۷۲ هزار و ۴۱۹ دلار و به وزن ۷۳۵ هزار و ۱۶۷ کیلوگرم در گمرکات استان تشکیل شده است.

وی بیان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد اظهارنامه ۳۰ درصد، از نظر ارزشی ۹۱ درصد و از نظر وزنی نیز ۸۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی، عمده اقلام وارداتی به استان را برنج، شکر، شتر، بی کربنات سدیم صنعتی و دستگاه عمل آوری و بسته بندی قیر عنوان کرد و گفت: این اقلام از کشور پاکستان، امارات، افغانستان، چین و اکراین وارد شده است.

کاهش ۳۰ درصدی اظهارنامه صادراتی امانات پستی

خاشی همچنین از تشکیل ۴۳ فقره اظهارنامه صادراتی امانات پستی طی شش ماهه نخست ابتدای سال جاری خبر داد و افزود: ارزش ریالی این اظهار نامه ها بالغ بر هزار و ۴۵۲ دلار بوده است.

وی با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی این اظهارنامه ها نسبت به سال گذشته، بیان داشت: همچنین این میزان از نظر ارزش ریالی نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اضافه کرد: عمده کالاهای صادر شده در این مدت شامل زعفران، خشکبار، داروی گیاهی، شیرینی و البسه بوده است.

خاشی بیان داشت: همچنین در این مدت تعداد ۱۳ اظهارنامه وارداتی امانات پستی به ارزش ۵۲۹ دلار در گمرکات استان تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۹۱ درصد و از نظر وزن ۴۵ درصد کاهش را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید :  افزایش ۳۰ درصدی واردات خودرو/ خودرو ارزان می‌شود

کاهش ۱۰ درصدی ترانزیت کالا

وی، البسه، کفش، گوشی همراه، تب لت و انگشتر بدلی را از جمله مهمترین امانات پستی وارداتی طی این مدت برشمرد و گفت: کشورهای آلمان، انگلستان، کانادا و چین از جمله کشورهای مبدا و مقصد صاردات و واردات امانات پستی بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی همچنین از ترانزیت ۴۱۳ دستگاه کامیون به وزن ۱۱ هزار و ۳۵ تن به کشور افغاستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: این کالاها شامل گاز مایع، مرغ منجمد گوشتی، تخم مرغ، قطعات مرغ منجمد، بنزین، هیدروکربن، کودشیمایی، دی آمونیوم فسفات، مخزن فلزی و تیرآهن بوده است.

خاشی اضافه کرد: این کامیون ها از کشور ایران، افغانستان، ایالات متحده آمریکا، پاکستان، برزیل، ترکمنستان، ترکیه، چین و امارات از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

به گفته وی این میزان ترانزیت از نظر تعداد کامیون ۲۲ درصد و از وزنی نیز ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااخبار جدید گمرکارسال پول به خارجپیگیری شماره مرسولهتجهیزات شبکه سرتترخيص كالا به انگليسيترخیص کار بندر امامترخیص کار گمرک انزلیترخیص کاری گمرکترخیص گمرک سرخستعرفه واردات خودرو خانواده شهداحسابداری وارداتحمل بار دزفولحمل هوایی کالاحمل و نقل ترافيكحمل و نقل دریایی کانتینرحمل و نقل هوایی شیدهحواله یک میلیون دلاریخريد از سايت امازونخرید از چین تحویل در ایرانخرید انگشتر آلمان نازیخرید اینترنتی دستگاه اکستنشن موخرید اینترنتی دستگاه موخوره گیرخرید اینترنتی لباسخرید تبلت amazonخرید تجهیزات جوجه کشیخرید و فروش کالا از چینرهگیری مرسولات شرکت پستشرکت حمل و نقل آذر ظریفشرکت حمل و نقل بین المللی فراز رانان جهانصادرات لیمو ترشصرافي غرب تهرانصرافی ثبت نامصرافی حافظعوارض گمرک خودروفروش تجهیزات صوتیفروش خط تولید شکلاتفروش خط تولید قندقرارداد ترخیص کالاقوانین گمرکی کاناداقوانین گمرکی گرجستانکارت بازرگانی خراسان جنوبیکارگو ترکیشگمرك چابهارگمرک پرویزخانگمرک و فناوری اطلاعاتنرخ حمل کانتینر از چینواردات تراکتورواردات ترکمنستانواردات خودرو جانبازان 25 درصدواردات و ثبت سفارش

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها