یادگیری سریع زبان چینی

یادگیری سریع زبان چینی


باتوجه به گسترش اقتصاد جهانی چین و سلطه آن بر دنیای اقتصاد، یادگیری زبان چینی به یکی از مهارت‌های لازم در زمینه تجارت تبدیل شده تا افراد علاوه بر برقراری راحت‌تر ارتباط بتوانند سود بیشتری در رابطه با طرف چینی خود به دست آورند. با گروه تجاری ققنوس همراه باشید تا به روش‌ها و چگونگی یادگیری سریع زبان چینی در خانه و کاهش زمان لازم برای یادگیری آن بپردازیم و شما بتوانید با آموزش کامل آن به فردی مسلط در استفاده از این زبان پرطرفدار تبدیل شوید.

چگونگی یادگیری سریع زبان چینی

زبان چینی برای یادگیری یک زبان چالش برانگیز به شمار می‌رود؛ زیرا هزاران نماد و روش خاص و متفاوت در تلفظ دارد. اگر قصد سفر به چین، خرید از سایت‌های چینی و یا فقط به دنبال گسترش مهارت‌های زبانی خود هستید، ممکن است بخواهید با چگونگی یادگیری سریع زبان چینی در خانه آشنا شوید و با پیروی از یک رویکرد موثر، زمان لازم برای یادگیری آن را کاهش دهید. آموزش زبان چینی می‌تواند با روش‌های مختلفی همراه باشد؛ اما بهترین روش‌ها برای کسب مهارت لازم و تقویت این زبان محبوب می‌تواند شروع یادگیری با اصطلاحات و عبارات اساسی، تماشای فیلم‌های چینی، برنامه‌های تلویزیونی، گوش دادن به رادیو و خواندن کتاب باشد. با ما همراه باشید تا با انجام روش‌های موثری که معرفی می‌کنیم، تجربه یادگیری زبان چینی خوبی داشته باشید.

آموزش زبان چینی
آموزش زبان چینی

قدم اول در یادگیری سریع زبان چینی ؛ تمرین اصطلاحات و عبارات اساسی

اولین قدم در یادگیری هر زبانی و تقویت مکالمه، تمرین و آشنایی با اصطلاحات و عبارات پرکاربردی است که در مکالمات روزانه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای آشنایی درست با اصطلاحات کاربردی زبان چینی، نکات زیر را دنبال کنید:

زبان چینی مورد نظر خود (کانتونی یا ماندارین) را انتخاب کنید

ماندارین بیشتر در سرزمین اصلی چین صحبت می‌شود؛ بنابراین اگر قصد سفر به بخش اصلی چین را دارید، یادگیری زبان ماندارین می‌تواند انتخاب مناسبی برای یادگیری زبان چینی باشد. زبان چینی گویش‌های زیاد و متنوعی را شامل می‌شود اما ماندارینی و کانتونی دو مورد رایج و پرکاربرد آن هستند که برای یادگیری هم توصیه می‌شوند.

  • چینی‌های ساکن در آمریکای شمالی بیشتر به زبان کانتونی صحبت می‌کنند؛ بنابراین اگر می‌خواهید با مردم چین ساکن در کانادا و یا ایالات متحده ارتباط برقرار کنید ایده‌آل است.
  • اگر ساکن یکی از کشورهای آمریکای شمالی هستید، زبان چینی ماندارین بیشتر در معاملات تجاری بین چین و امریکای شمالی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین یادگیری آن در گسترش روابط تجاری ضروری است.

۴ تن صدا را به زبان ماندارین تمرین کنید

از آنجا که زبان چینی یک زبان تونال است و با تغییر زیر و بم صدا معنای واژگان نیز تغییر می‌کند؛ یکی از مراحل تقویت و یادگیری سریع زبان چینی در خانه تمرین تلفظ و لحن صحیح کلمات است. برای یادگیری تن‌های ماندارینی لازم است به صداهای مختلفی گوش دهید و باید بدانید که تلفظ و لحن اشتباه بخش رایجی از فرایند یادگیری و آموزش است و برای تسلط  کافی باید تمرین زیادی داشته باشید. ماندارین دارای ۴ تن است که عبارتند از:

  • تن اول: سطح و سطح بالاتر
  • تن دوم: افزایش
  • تن سوم: سقوط
  • تن چهارم: ورود / توقف نهایی

۶ تن را در کانتونی بیاموزید

زبان کانتونی کمی پیچیده‌تر از ماندارینی است و دو تن بیشتر از آن برای تلفظ صحیح کلمات دارد. برای اینکه بتوانید به درستی به زبان کانتونی صحبت کنید لازم است سطح صدای خود را طوری تنظیم کنید که با لحن صحیح مطابقت داشته باشد و بتوانید تسلط خوبی در استفاده از آن کسب کنید. تن‌های اصلی کانتونی عبارتند از:

  • تن اول: زیاد (تخت تاریک)
  • تن دوم: افزایش (طلوع تیره)
  • تن سوم: وسط (عزیمت تاریک)
  • تن چهارم: از پایین به متوسط به کم (نور صاف)
  • تن پنجم: کم تا کم وسط (بالا آمدن نور)
  • تن ششم: کم وسط (حرکت نور)

عبارات پرکاربرد مانند سلام، متشکرم، خداحافظ را برای یادگیری سریع زبان چینی تمرین کنید

برای یادگیری سریع زبان چینی در خانه یا آموزشگاه، یکی از اولین و اصلی‌ترین مراحل آموزش زبان چینی قطعا تمرین عبارات اصلی برای تقویت مکالمه است. کلمات ماندارینی یا کانتونی را برای سلام و احوال پرسی مانند سلام یا خوش آمدید جستجو کنید و از یادگیری صحیح عباراتی مانند متشکرم، خداحافظ و چطور هستید هم مطمئن شوید.

  • به عنوان مثال در ماندارینی کلمه سلام برای گفتگوی معمولی و دوستانه ni hao (نی هائو) و برای یک مکالمه رسمی nin hao (نین هائو) است.
  • در زبان چینی کانتونی، کلمه سلام به صورت Neih hou (نیه هو) تلفظ می‌شود.

برای یادگیری سریع زبان چینی بر روی اسامی و افعال تمرکز کنید

برای اینکه زمان لازم برای یادگیری زبان چینی را کاهش دهید خوب است به جای تلاش برای حفظ و یادگیری لیست طولانی کلمات و اصطلاحات، سعی کنید اسامی و افعال اصلی را بیاموزید. ضمیرهای اصلی من، تو، ما، او و آنها سنگ بنای بسیاری از جملات ساده هستند و افعالی مانند رفتن، راه رفتن، دویدن، دیدار و ملاقات در بسیاری از مکالمات مورد استفاده قرار می‌گیرند و یادگیری آنها به شما کمک خواهد کرد تا جملات کامل را به زبان چینی به سرعت بیان کنید.

  • اگر در حین آموزش زبان چینی و یادگیری آن هستید، برای اینکه بتوانید جملات کامل بسازید از جملات ساده سه یا چهار کلمه‌ای برای تمرین و یادگیری جملات طولانی‌تر استفاده کنید.

نحوه شمارش به زبان چینی را بیاموزید

با یادگیری نحوه شمارش از یک تا پنجاه به زبان‌های ماندارین یا کانتونی شروع کنید. سعی کنید با استفاده از کتاب یا ابزارهای صوتی به تلفظ صحیح اعداد گوش دهید و به نحوه نوشتن هر عدد با استفاده از حروف چینی توجه کنید. پس از تسلط بر اعداد ۱ تا ۵۰، خود را برای یادگیری ۵۰ تا ۱۰۰ و بیشتر از آن به چالش بکشید.

  • می‌توانید لیستی از اعداد چینی به زبان ماندارین را در Omniglot.com بیابید.
  • برای آشنایی با چگونگی یادگیری زبان چینی به گویش کانتونی می‌توانید از لیست اعداد کانتونی Omniglot.com استفاده کنید.
چگونگی یادگیری اعداد به زبان چینی چینی
چگونگی یادگیری اعداد به زبان چینی

نوشتن را در پین‌یین تمرین کنید

پین‌یین (PinYin) شیوه‌ای است که از حروف لاتین برای نمایش صداها در زبان چینی استفاده می‌شود و تمرین این روش می‌تواند راهی مفید برای یادگیری درست نحوه نوشتن به زبان چینی بدون نیاز به مطالعه هزاران صدا و آوا باشد. از آنجا که پین‌یین سیستمی رایج در چین، سنگاپور و تایوان است، شما می‌توانید با تنظیم کامپیوتر یا لپتاپ خود تایپ کردن پین‌یین را برای یادگیری سریع زبان چینی در خانه تمرین کنید.

حروف چینی ساده شده را یاد بگیرید

یکی دیگر از مراحل چگونگی یادگیری زبان چینی و آموزش زبان چینی به روشی ساده، استفاده از حروف ساده این زبان است که برای تلفظ به ضربات کمتری نیاز دارند و یادگیری آنها آسان‌تر از حروف و نمادهای سنتی است. از حروف ساده شروع کنید و به مرور زمان و با تسلط کافی بر روی آنها حروف پیچیده‌تر را انتخاب کنید.

قدم دوم؛ استفاده از منابع صوتی و تصویری

همانطور که قطعا می‌دانید، استفاده از منابع صوتی و تماشای فیلم و سریال کمک بسیاری به تقویت زبان می‌کند و از آنجا که تلفظ صحیح در زبان چینی بسیار مهم است، برای یادگیری سریع زبان چینی نیز باید از موسیقی، فیلم و.. استفاده کنید.

از فلش کارت‌هایی با تصاویر و پین‌یین برای یادگیری زبان چینی استفاده کنید

با پین‌یین در یک سمت و تصویر شی یا شخص در سمت دیگر، فلش کارت‌های مفیدی ایجاد کنید که با تمرین آنها بتوانید پین‌یین صحیح را برای اشیا یا شخص حفظ کنید. کلمات یا عبارات چینی را برای خود بلند بخوانید تا راحت‌تر به خاطر بسپارید و از یک دوست بخواهید تا شما را با فلش کارت‌ها امتحان کند. انجام این روش‌های ساده اما موثر نقش زیادی در یادگیری یک زبان جدید به ویژه زبان چینی خواهند داشت.

  • اگر یادگیری زبان شما سریع و رو به پیشرفت است، کم کم کلمات و عبارات چالش برانگیز را به فلش کارت‌های خود اضافه کنید.

به رادیوی چین گوش دهید

موسیقی و آهنگ چینی یکی از منابع صوتی فوق‌العاده برای بهبود و تقویت زبان چینی هستند. رادیوی خود را با ایستگاه‌های رادیویی چین تنظیم کنید و فرصت دهید تا گوش‌های شما به نحوه تلفظ صحیح کلمات عادت کنند و آشنا شوند.

  • علاوه بر این موارد می‌توانید به سی دی‌ها یا موسیقی آنلاین هنرمندان چینی برای یادگیری سریع زبان چینی گوش دهید.

فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی چینی را برای یادگیری سریع زبان چینی تماشا کنید

اگر می‌خواهید در یادگیری زبان چینی پیشرفت خوبی داشته باشید، کارشناسان ما به شما حداقل روزی یکبار تماشای فیلم به زبان چینی را پیشنهاد می‌کنند. حین تماشای فیلم به نحوه بیان کلمات در مکالمات به خوبی گوش دهید و یک زمان مشخص برای تماشای برنامه تلویزیونی موردنظر خود داشته باشید. بهتر است فیلم‌هایی که تماشا می‌کنید بازیگران مشابهی داشته باشند تا دیالوگ و نحوه حرف زدن آنها برای شما آشنا باشد.

  • سعی کنید یک انیمه چینی را برای آشنایی با گفتگو و واژگان ساده تماشا کنید.
  • خود را برای تماشای یک سریال تلویزیونی چینی یا فیلم با دیالوگ زیاد برای مکالمات دشوارتر به چالش بکشید.

از یک اپ آموزش زبان چینی استفاده کنید

برنامه‌های متنوع و زیادی وجود دارند که می‌توانید برای تقویت زبان چینی خود بر روی گوشی موبایل یا ویندوز نصب کنید تا به بهبود تلفظ و تن‌ها کمک کنند. به دنبال نصب برنامه‌هایی باشید که بر اسامی و افعال اصلی تمرکز بیشتری دارند و در پین‌یین موفق‌ترند. از این برنامه‌ها برای تمرین مکالمات چینی خود استفاده و سعی کنید برنامه هایی برای تقویت نوشتار چینی هم دانلود و نصب کنید.

  • اپلیکیشن‌هایی مانند Skitter ،FluentU ،Chinese Pod و The President’s Bao از بهترین‌ها برای یادگیری سریع زبان چینی در خانه هستند.

قدم سوم یادگیری سریع زبان چینی ؛ تمرین با دوستان چینی

بعد از اطمینان از تسلط بر جملات ساده و آموزش اولیه زبان چینی، یکی از مهم‌ترین مراحل چگونگی یادگیری زبان چینی ارتباط با افراد بومی است که می‌توانند نقش بسزایی در تقویت مکالمات شما داشته باشند. روش‌ها و نکات زیر در این مسیر به شما کمک خواهند کرد:

به رستوران‌های چینی بروید به زبان چینی سفارش غذا دهید

با تلاش برای سفارش غذا و نوشیدنی به زبان چینی در یک رستوران یا کافه محلی چینی، مکالمات چینی خود را تقویت کنید. همچنین می‌توانید صورت حساب را به زبان چینی بخواهید و از گارسون برای خدمات آنها تشکر کنید. به خاطر داشته باشید که هنگام سفارش به زبان چینی ممکن است اشتباهاتی داشته باشید اما اصلا نگران نباشید و ادامه دهید؛ زیرا اشتباهات شما به شما در دفعات بعدی کمک می‌کنند و پیشرفت خواهید کرد.

با افراد چینی دوست شوید و با آنها به زبان چینی صحبت کنید

با یک آموزشگاه زبان در نزدیکی خود تماس بگیرید تا ببینید آنها دانش آموز چینی دارند که مایل باشد با شما تمرین کند. همچنین خوب است از دوستان و نزدیکان خود درباره فرد یا دوست چینی بپرسید تا بتوانید با تمرین مکالمه با آنها مهارت خود را افزایش دهید.

  • پیشنهاد می‌کنیم هر وقت یک دوست چینی برای تمرین پیدا کردید، هر هفته با او قرارهای هفتگی بگذارید و فقط به زبان چینی صحبت کنید.

معلم زبان چینی داشته باشید

اگر آشنایی با چگونگی یادگیری زبان چینی در خانه برای شما کافی نیست، معلم زبان می‌تواند به شما در تقویت مهارت‌های اولیه مکالمه در زبان چینی کمک کند و تمریناتی برای تقویت گستره واژگان شما بدهد. آنها همچنین می‌توانند اشتباهات شما را اصلاح و پیشرفت شما را تشویق کنند تا در مراحل آموزش زبان چینی موفق‌تر باشید.

بیشتر بخوانید :  خرید از ای بی : 5 نکته حیاتی که هنگام خرید از ای بی باید بدانید.
یادگیری سریع زبان چینی
یادگیری سریع زبان چینی

نکات بیشتر برای یادگیری سریع زبان چینی

  • بهترین راه برای یادگیری این است که هر روز زمانی را برای مطالعه و تمرین اختصاص دهید. سعی کنید حداقل سی دقیقه تا یک ساعت مطالعه جدی در روز داشته باشید و به جلسات کوتاه مطالعه بروید و بر روی اسامی خاص، افعال و عبارات پرکاربرد تمرکز کنید تا زمان لازم برای یادگیری زبان چینی را کاهش دهید.
  • اهداف کوتاه مدت و بلند مدت را به عنوان بخشی از برنامه مطالعه خود تعیین کنید. یادگیری اصطلاحات اولیه را در طول یک تا دو هفته به عنوان هدف کوتاه مدت تعیین کنید و برای هدف‌های بزرگتر به مکالمات پیچیده‌تر فکر کنید.

سخن پایانی

باتوجه به اقتصاد بزرگ چین و گسترش روابط تجاری با این کشور، نیاز به یادگیری زبان چینی هم افزایش یافته و ممکن است بخواهید برای گسترش روابط تجاری خود، سفر به چین و یا حتی خرید عمده از چین بخواهید مهارت های کافی در استفاده از این زبان محبوب را کسب کنید. ما در گروه تجاری ققنوس سعی کردیم بهترین روش‌ها و نکات را برای تقویت زبان شما معرفی کنیم تا با تسلط کافی بتوانید به مکالمات چینی خود بپردازید و تجربه مفیدی داشته باشید.

منتظر امتیاز شما هستیم😅

تولید محتوا تیمیمشاهده نوشته ها

Avatar photo

ما در تیم تولید محتوا گروه تجاری ققنوس عاشق نوشتن و تولید محتوا در حوزه حمل و نقل بین المللی و تجارت خارجی هستیم. با انگیزه و اشتیاق بسیار در این زمینه فعالیت می کنیم. تخصص و تجربه خود را در این حوزه توانسته‌ام توسعه دهم و محتوایی پربار و جذاب برای مخاطبانم ایجاد کنم. من به خوبی با روندهای جدید و تحولات حمل و نقل بین المللی آشنا هستیم و این اطلاعات را به صورت قابل فهم و کاربردی در مقالات و مطالبم منتشر میکنیم. تمرکز من بر تبلیغ و ارائه راهکارهایی برای بهبود تجارت خارجی است و هدفم به اشتراک گذاری دانش و دیدگاه خودمان با دیگران است.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها