[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از ایسنا، سیدهاشم هاشمی‌نژاد ، در خصوص روند توزیع گوشت‌های تنظیم بازار توضیح داد: ما در تمام کارهای اجرایی توزیع گوشت سعی کرده‌ایم فرآیندی را تعریف کنیم که امور بدون مشکل پیش برود و در این راستا بین جهاد کشاورزی، اصناف، تعزیرات و صنعت، معدن و تجارت هماهنگی وجود دارد.

وی اضافه کرد: این موضوع بارها مشاهده شده که چند نفر به صورت گروهی از طرف رستوران‌ها در صف توزیع گوشت حضور پیدا کرده و گوشت‌های تنظیم بازار را دریافت کرده‌اند. هر بار با این کار برخوردهایی هم انجام شده اما چون توزیع گوشت به صورت روزانه انجام می‌شود رستوران‌ها عوامل خود را به محل توزیع گوشت می‌فرستند.

وی ادامه داد: این که گوشت تنظیم بازار به صورت مستقیم از طرف ما به رستوران‌ها داده شود چنین چیزی نیست و به خاطر حضور عوامل رستوران‌ها در صف مردم عادی است، ناظران تعزیرات، اصناف و بازرسی هم هر جایی متوجه این موضوع شده‌اند با آن برخورد کرده‌اند.

هاشمی‌نژاد در ادامه در پاسخ به اینکه آیا ساز و کار توزیع گوشت با کارت ملی می‌تواند باعث جلوگیری از این معضل شود یا خیر گفت: برای این کار به یک سامانه نیاز است تا دستگاه‌های مختلف را به هم متصل کند اما این سامانه وجود ندارد. ما سعی کرده‌ایم تا آنجایی که امکان دارد امور را انجام دهیم؛ ما ضابط قضایی نیستیم اما تلاش داشته‌ایم به دستگاه‌های ناظر کمک کنیم و تخلفات را گزارش کنیم.

این مسئول تصریح کرد: در هر حال باید نظارت‌ها در توزیع گوشت باید بیشتر شود تا انحراف در آن به وجود نیاید ولی به طور کلی توزیع گوشت در بازار هم در ثبات قیمت‌ها و هم کمتر کردن نگاه منفی و آرامش بخشیدن به جامعه و بازار نقش موثری داشته است.

بیشتر بخوانید :  مرغ،‌گوشت و تخم مرغ ارزان را از کجا بخریم؟

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز خاطرنشان کرد: متأسفانه روندی در قاچاق دام زنده از کشور به وجود آمده که هم سودآوری و هم سیاست‌هایی برای ضربه زدن به اقتصاد کشور در آن دخیل است، تولید دام زنده موضوعی کوتاه مدت نیست و برای آن حداقل یکسال زمان نیاز است بنابراین باید از قاچاق آن جلوگیری کرد.

هاشمی‌نژاد اعلام کرد: در حال حاضر دولت سیاست واردات دام زنده را اتخاذ کرده است، این دام‌ها قرار است از خارج به صورت زنده وارد کشور و کشتار شود تا هم زمینه اشتغال ایجاد کند و هم بازار را به تعادل برساند.

 پیش از این عزیز اکبریان، رئیس کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا هم با انتقاد از نحوه توزیع گوشت‌های منجمد گفته بود: « گرانی در کشور خیلی جدی است، یکی از موضوعات بحث گوشت است، توزیع این کالا مکانیسم درستی ندارد، ما پیشنهاد دادیم با کوپن یا کارت توزیع شود اما دولت قبول نکرد، متأسفانه از مجموع گوشت منجمدی که باید در اختیار مردم قرار گیرد بخشی سر از رستوران‌ها در می‌آورد، همین روزهاست که اعلام کنند سلطان گوشت هم دستگیر شده است. »

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها