[ad_1]

در این مراسم، معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: امروز چین دومین اقتصاد برتر جهان است که در سال های سخت تحریم نیز ایران را تنها نگذاشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا بختیاری افزود: چین یکی از شرکای اصلی تجاری ایران است که می تواند نقش اساسی در بازار ایران داشته باشد.

وی افزود: طرح موضوع یک کمربند – یک جاده از سوی مقامهای مسئول چینی در سال های گذشته که ۶۰ کشور درگیر آن هستند، یکی از راهکارهای توسعه تجارت در منطقه است که این همکاری ها می تواند موجب توسعه و تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی کشورها نیز باشد.

به گفته وی ، ایران از دیرباز یکی از شاهراه های اصلی جاده ابریشم بوده و اکنون، با قرار داشتن در منطقه سوق الجیشی می تواند شریک خوبی برای اجرای طرح یک کمربند- یک جاده باشد.

بختیاری با اشاره به اینکه سطح روابط اقتصادی و تجاری ایران و چین که در سال های گذشته حتی به ۵۰ میلیارد دلار رسیده بود، افزود: سطح روابط در سال های گذشته متاثر از تحریم ها به ۴۰ میلیارد دلار کاهش یافته است.

** نمایشگاه هفته تجارت چین در ایران تسهیل کننده روابط دو کشور است

«کیان معتمدی کیا» مجری ایرانی دومین نمایشگاه هفته تجارت چین نیز افزود: برگزاری دومین نمایشگاه هفته تجارت چین در ایران تسهیل کننده روابط اقتصادی و تجاری رو به گسترش تهران و پکن است.

به گفته معتمدی کیا، ایران به عنوان قطب منطقه ای تجارت و مبادلات مالی در خاورمیانه شناخته شده و بسیاری از شرکت های بزرگ دفاتر منطقه ای و قاره ای خود را در تهران تاسیس کرده اند.

بیشتر بخوانید :  نخستین ولگامکس در صدرای شمال تعمیر شد/ سه شناور دیگر درنوبت تعمیر

وی با بیان اینکه چین از دیرباز رابطه تجاری بسیار خوبی با ایران داشته است، افزود: اکنون ۴۹ درصد واردات ایران از کشور چین انجام می شود ، بر این اساس بدیهی است که از تولیدکنندگان چینی دعوت کنیم تا با حضور خود در ایران در راستای هر چه بیشتر شدن روابط اقتصادی، تجاری، و فرهنگی بین دو کشور گام بردارند.

معتمدی کیا، این نمایشگاه را فرصتی استثنایی برای شرکت ها و کارآفرینان چینی عنوان کرد و افزود: شرکت های چینی در این نمایشگاه می توانند با همتایان ایرانی خود دیدار داشته باشند و درباره توسعه روابط تجاری و بازرگانی و آشنایی با جامعه تجاری منطقه در حوزه های مختلف بحث و تبادل نظر کنند.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه هفته تجاری چین برای بار دوم در ایران موید وجود شراکتی عمیق بین ایران و چین بوده و تقویت روابط تجاری بین صنایع مختلف دو کشور را تسهیل می کند.

مجری ایرانی دومین نمایشگاه هفته تجارت چین در ایران گفت: اداره گمرک چین بتازگی اعلام کرده که در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی حجم مبادلات تجاری دو کشور ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

معتمدی کیا افزود: در سفر سال گذشته «ژی ژین پینگ» رئیس جمهوری چین به ایران، دو طرف به توافق رسیدند تا مبادلات تجاری بین دو کشور را تا ۶۰۰ میلیارد دلار افزایش دهند.

وی ابراز امیدواری کرد این مجموعه بستری را فراهم کند تا در آن شرکت های چینی و صنایع ایرانی که به دنبال محصولات و خدمات از چین هستند، بتوانند در راستای ایجاد روابط هر چه مستحکم تر گام بردارند.

بیشتر بخوانید :  علت افزایش دوباره قیمت گوشت

معتمدی کیا یادآور شد: در نمایشگاه هفته تجاری چین، کارآفرینان ایرانی فرصت دارند با شرکت در سمینارهای جانبی با همتایان چینی خود آشنا شده و به اطلاعات بسیار مفید و کاربردی دست یابند.

وی ادامه داد: در روزهای برگزاری نمایشگاه نیز، برنامه های مجزا برای صنعتگران ایرانی و چینی تدارک دیده شده است تا در فضایی اختصاصی بتوانند در جلسات B2B شرکت کرده و به دور از هیاهوی موجود در فضای اصلی نمایشگاه با شرکای احتمالی خود دیدار و گفت وگو داشته باشند.

تهران برای دومین سال پیاپی میزبان نمایشگاه تجاری چین با عنوان «هفته تجاری چین» است.

این رویداد از ۲۸ تا ۳۱ شهریور در مجموعه بزرگ شهر آفتاب، از ساعت ۱۰ تا ۱۷ پذیرای بازدیدکنندگان است.

بیش از ۲۰۰ شرکت و سرمایه گذار چینی محصولات و دستاوردهای خود را در حوزه های متنوعی از صنعت از جمله مواد و ماشین آلات ساخت و تولید پیشرفته، وسایل الکترونیک خانگی، پوشاک و نساجی، طراحی داخلی، مهندسی شیمی، قطعات خودرو، انرژی و روشنایی، وسائل الکترونیک هوشمند، چاپ، بسته بندی، پلاستیک، و بهداشت و درمان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

پیش تر «علی اصغر خاجی» سفیر ایران در چین با اعلام اینکه روابط تهران و پکن در همه زمینه ها با گسترش قابل توجهی همراه بوده است، از افزایش بیش از ۳۰ درصدی مبادلات تجاری دو کشور در نیمه اول سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

در ۶ ماه نخست سال گذشته میلادی میزان مبادلات تجاری دو کشور ۱۴ میلیارد دلار بوده و صادرات ایران به چین طی ۶ ماه اول امسال نسبت به سال گذشته ۲.۵ میلیارد و واردات از چین نیز ۱.۳۸ میلیارد دلار افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید :  پرداخت عیدی و پاداش کارگران ساعتی و پاره وقت چگونه است؟

طی ۶ ماه امسال مجموع صادرات کشورمان به چین از لحاظ وزنی افزون بر ۲۹.۳ میلیون تن شده که بیش از ۳.۸ میلیون تن افزایش نشان می دهد. این رقم در مدت مشابه پارسال ۲۵.۵۵ میلیون تن بوده است.

این نمایشگاه در فضایی به وسعت پنج هزار متر مربع برپا شده است.

بیش از ۲۰۰ شرکت و سرمایه گذار چینی از بخش های مختلف صنعت شامل منابع زیربنایی و ساختمانی فرا تکنولوژیک، صنعت لاستیک و قطعات خودرو، انرژی پایدار و مدیریت ضایعات، پالایش و پتروشیمی، صنایع الکترونیک هوشمند، چاپ، بسته بندی و پلاستیک، تجهیزات علمی و محصولات بهداشتی در این نمایشگاه چهار روزه شرکت دارند.

نوژان راد، کمیته سازماندهی را هدایت می کند که شامل اتاق بازرگانی بین المللی چین – سی سی پی آی تی- است.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی ترکیهاتاق بازرگانی قشماتاق بازرگانی کلاس حسابداریارسال پول به خارج از کشوراسکریلکسبیوگرافی سایت آمازونپی پال ترکیهتجهیزات شبکه لئونیترخیص خودرو پلاک اروندترخیص کار اردبیلترخیص کاریترخیص کالا از گمرک چیستترخیص لوازم منزلچگونه از amazon خرید کنیمحمل بار راه آهنحمل دریایی از اروپا به ایرانحمل و نقل مرکبخرید ابزار کشاورزیخرید اینترنتی نایسر دایسر پلاسخرید خط تولید شیرآلاتخرید دلار نیوزلندخرید دلار ویرتاپیراهنمای خرید از آمازونرهگیری مرسوله تیپاکسرهگیری مرسوله گستیشرکت حمل و نقل از چینشرکت حمل و نقل بین المللی جاده ابریشمشرکت حمل و نقل زمینیشرکت واردات و صادراتصادرات قطرصادرات کشمشصادرات مصر 2013صرافی حواله ارزیصرافی منطقه 5فروش تجهیزات حرکتی فیلمبرداریفروش خط تولید زغال قالبیفریت بار کلگریکد رهگیری مرسولات اداره پستگروه ترخیص و بازرگانی ایکادگمرك دوغارونگمرک رازیگمرک صادرات سیب زمینیگمرک هوایی ایراننحوه ی صادرات کالانمونه صورتحساب ترخیص کارواردات خودرو دست دوم از دبیواردات دستگاه های صنعتی از چینواردات و ترخیص کالا از چینواردات و صادرات افغانستانواردات و صادرات الجزائر

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها