[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از ایرنا، «محمدباقر بیگی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در پیشاور در دیدار با «شاه فرمان خان» حکمران ایالت خیبرپختونخواه، در خصوص زمینه های گسترش مناسبات اقتصادی میان دو کشور به ویژه با توجه به ظرفیت های این ایالت، گفت و گو و تبادل نظر کردند.

سرکنسول ایران در پیشاوردر این دیدار پیروزی حزب تحریک انصاف را در تشکیل مجدد دولت در ایالت خیبرپختونخوا و انتصاب وی را به سمت حکمران ایالت تبریک گفت.

بیگی ابراز امیدواری کرد که با در نظر گرفتن ظرفیت های ایران و پاکستان به عنوان دو کشور همسایه با فرهنگ مشترک، روابط دو کشور دوست و برادر بیش از پیش گسترش یابد.

سرکنسول ایران در پیشاور آمادگی ایران برای مشارکت در پروژه های ایالتی از جمله راهسازی، جاده سازی، تأسیس نیروگاه های تولید برق آبی، ساخت سد، پل و همچنین پروژه های شهری و ساخت مسکن را اعلام کرد و خواهان رفع شدن موانع مراودات بانکی بین دو کشور با توجه به نیاز بازرگانان و فعالان اقتصادی دو طرف شد.

«شاه فرمان خان» حکمران ایالت خیبرپختونخوا نیز در این دیدار با ابراز تأسف از وقوع حادثه تروریستی اهواز و همدردی با دولت و مردم ایران، برای بازماندگان این حادثه از درگاه خداوند صبر و شکیبایی مسالت کرد.

وی با تشکر و استقبال از اظهارات سرکنسول و آمادگی مقامات ایالتی برای تعاملات اقتصادی بیشتر با ایران، بر لزوم حمایت از فرصت های تجاری با توجه به ظرفیت های موجود تاکید کرد.

حکمران ایالت خیبرپختونخوا پاکستان گفت:ایران و پاکستان از فرهنگ، دین و ریشه های زبانی مشترک برخوردارند و این مشترکات، زمینه لازم را در طول سالیان برای همکاری های بیشتر در زمینه های مختلف فراهم آورده است.

بیشتر بخوانید :  امکان مبادله مستقیم بانکی ایران و چین هنوز فراهم نشده است

وی خواستار همکاری ایران و پاکستان و کشورهای اسلامی برای وحدت مسلمانان و جلوگیری از تفرقه و فرقه گرایی بین مسلمانان شد.

خیبر پختونخوا با نام پیشین ایالت مرزی شمال غربی یکی از ایالت‌های کشور پاکستان است که مرکز این ایالت شهر پیشاور است.

در زبان اردو بیشتر، این ایالت را سرحد می‌نامند و پشتون ها از این ایالت با نام پختون‌خوا (ناحیهٔ پشتون) یاد می‌کنند.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها