[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس – سپیده قاسمی؛ بزرگترین شرکت واردکننده نهاده‌های دامی متعلق به تاجر نام آشنای این حوزه “آقای میم” است. او سال‌هاست که گلوگاه بازار نهاده‌های دامی را در دست گرفته و هر از گاهی که سود بی حد خود را در خطر می‌بیند بدون توجه به منافع کشور برای تولید مانع تراشی می‌کند.

اما اینبار شرایط متفاوت از گذشته است، تولیدکنندگان و مردم به دلیل تشدید تحریم‌ها و افزایش هزینه‌های تولید و زندگی روزهای سختی را می‌گذراند. مانع تراشی برای توزیع نهاده‌های دامی آن هم در روزهایی که مرغداران برای جوجه ریزی و تولید مرغ ایام نوروز برنامه ریزی می‌کنند می‌تواند ضربه سنگینی به اقتصاد و معیشت مردم بزند.

افزایش هزینه تولید و گران تر شدن مرغ و خارج شدن این منبع پروتئینی از دسترس جمعیت بیشتری از مردم، کمترین نتیجه تصمیم “آقای م” برای گروکشی از دولت است.

حبیب اسدالله نژاد، نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور، در اینباره به روابط عمومی گروه تجاری ققنوس گفت: چند روزی است که بزرگترین واردکننده نهاده‌های دامی به بهانه تاخیر در تخصیص ارز دولتی عرضه نهاده‌های دام را تعطیل کرده است.

وی ادامه داد: به تبع آن کارخانه‌های خوراک دام و طیور نیز همراه با افزایش قیمت‌ها اعلام کرده اند ما هیچ تضمینی برای تامین دان مورد نیاز مرغداران نمی دهیم.

اسدالله نژاد با اشاره به نتایج عدم رفع این مشکل بر تولید گوشت مرغ، گفت: اگه مرغداران در تامین نهاده‌های مورد نیاز خود دچار مشکل شوند ما با یک بحران تازه در تولید مرغ رو به رو خواهیم شد، اینبار نه تنها افزایش قیمت مرغ مطرح می‌شود بلکه استمرار تولید نیز دچار اختلال خواهد شد.

بیشتر بخوانید :  برگزاری نمایشگاه بهاره ‌در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب

به گفته وی؛ در حال حاضر مرغداران از جوجه ریزی ترس دارند چراکه نگران تامین خوراک مورد نیاز آن‌ها و گرسنه ماندن مرغ‌ها در واحدهای خود هستند.

اسدالله نژاد با تاکید بر اینکه جوجه‌های که از روزهای آینده وارد واحدهای گوشتی می‌شوند با هدف تولید مرغ برای اسفند و ایام نوروز است، افزود: در اسفند و ایام نوروز با پیک مصرف رو به رو هستیم و ادامه مشکلات تامین خوراک بحران تازه ای در تامین گوشت مرغ کشور رقم خواهد زد.

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور اضافه کرد: حتی یک هفته تا ۱۰ روز می‌تواند پایداری تولید را  مختل کند و در آینده دچار چالش جدی در تولید و قیمت مرغ شویم.

اسدالله نژاد در پایان تاکید کرد: اگر اقدام این شرکت خلاف است با آن برخورد قانونی شود و اگر ادعای مطرح شده واقعیت دارد دولت با توجه به تعهداتی که به آن داده ارز مورد نیازشان را تامین کند، چراکه تاوان آن را تولیدکننده و مردم خواهند داد.

بر اساس این گزارش؛ شاید در حال حاضر مهمترین از این پرسش که چرا باید گلوگاه نهاده‌های تولید بخش دامی در دست یک نفر باشد که هر گاه بخواهد برای تامین سود خود بر تولید فشار بیارود؟، این است که اکنون چگونه می‌توان مشکل به وجود آمده در بخش تامین نهاده‌های مورد نیاز مرغداران را رفع کرد.

برخورد قانونی یا پرداخت ارز، دولت هر کدام از این گزینه‌ها را که انتخاب می‌کند باید سریعتر اقدامات لازم را انجام دهد چراکه در مقطع کنونی نتایج بحران آفرینی جدید در صنعت طیور برای تولیدکنندگان و مردم بسیار سنگین خواهد بود.

بیشتر بخوانید :  خرید و فروش مرغ زنده بیشتر از ۸۷۰۰تومان ممنوع شد

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها