[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا حقی فام معاون هماهنگی توزیع ‏شرکت توانیر گفت :‏ یکی از علل افزایش مصرف برق در کشور، ورود بی‌رویه لوازم سرمایشی پر مصرف به کشور است و سهم این ‏وسایل در افزایش مصرف برق کشور بسیار است و باید از ورود این لوازم به کشور جلوگیری شود.
‏وی افزود: در صورت تداوم رشد مصرف برق، صنعت برق با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد و با ادامه این ‏روند،مشکلات عدیده ای در انتظار صنعت برق کشور است.
‏حقی فام گفت : در سال جاری هم ۱۸ درصد خاموشی ناشی از کسر تولید برق در کشور داشتیم و در این میان نقش وسایل غیر استاندارد بسیار مهم است که در دو استان تهران و آذربایجان استفاده شدند و صنعت برق کشور را درگیر کردند.اینها افزایش بار را به ما تحمیل کردند و ما موارد را منتقل کردیم و انتظار پیگیری داریم.

معاون هماهنگی توزیع ‏شرکت توانیر گفت :مصرف انرژی ما ۴.۵ برابر دنیاست و این بسیار نگران کننده است ما ۱۴ برابر ژاپن انرژی مصرف می کنیم و ۳۳درصد از مصرف کشور در بخش خانگی است. شاخص شدت انرژی هرچه بالاتر باشد یعنی ما استفاده مطلوبی از انرژی نداشته ایم .
‏وی ادامه داد: طبق اعلام سازمان هواشناسی قرار است طی روزهای آینده بار دیگر شاهد افزایش دما، بویژه در استان های جنوبی و ‏گرمسیر کشور باشیم. نیروگاههای ما در آماده باش کامل هستند اما اگر از پیک مصرف فراتر روند نیروگاهها با ضعف مواجه می شوند .در ۱۴ تیر با پیک مصرف ما چیزی حدود ۴۰۰ مگاوات خاموشی در استانهای مختلف داشتیم که میانگین یک ربع تا دوساعت خاموشی بود.

بیشتر بخوانید :  ثبات در کیفیت سواری‌های داخلی

‏وی یادآوری کرد: معاون برق و انرژی وزارت نیرو روز گذشته اعلام کرد،  چنان که بنا باشد در سال آینده نیز شاهد چنین رشدی در ‏مصرف برق باشیم می بایست بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان جهت تأمین چنین مصرفی در صنعت برق سرمایه ‏گذاری کرد.
‏حقی فام گفت : یکی از راهکارهای تقویت صنعت برق کشور و افزایش تولید برق، سرمایه گذاری در بخش انرژی های نو، بویژه ‏انرژی خورشیدی، است و در این بخش نیز سرمایه ‏گذاریهایی انجام گرفته و پتانسیل و ظرفیت کشور در این بخش موجود است.
حقی فام گفت : پیک ما ۲ بعد از ظهر است و درخواست ما از مردم این است در ساعات پیک مصرف تا حد ممکن صرفه جویی کنندو از استفاده وسایل پر مصرف خودداری کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآزمون ترخیص کاری گمرکاتاق بازرگاني ايران عراقاتاق بازرگانی همداناتاق بازرگانی یوناناتاق بازرگانی+کلاسهای آموزشیاخبار گمرکاتاخذ کارت بازرگانی در کرجبانک صادرات ا یرانبیت کوین فیس بوکپیگیری کد رهگیری مرسوله پستیترخیص خودرو گمرک بوشهرترخیص ذرتحسابداری واردات کالاحمل بار زمینی به ترکیهحمل دریایی به اروپاحمل دریایی به عراقحمل هوایی از چین به ایرانحمل هوایی بار از چینحمل و نقل بین المللی پاکان ترابرحمل و نقل یخچالیخريد پي پالخرید ابزار و یراقخرید اینترنتی از Ebayخرید اینترنتی مانتوخرید اینترنتی نی هفت بندخرید اینترنتی ویسکیخرید خط تولید فیلترروش ترخیص کالا از گمرکساختمان شماره 2گمرک ایرانشرکت خدمات بار هوایی سرعت رسانشماره مستر کارت هک شدهصادرات از ایران به چینصادرات ذغال چوبصادرات زالوصرافی در منطقه 8طریقه واردات خودرو از دبیفروش خط تولید جورابفروش خط تولید غذای ماهیقرارداد حمل و نقل هواییقوانین گمرک برای واردات ماشینگمرک امام خمینی تلفنگمرک جهانیمستر كارت بانك پارسيانهزینه حمل هوایی بارواردات چینواردات خودرو گذر موقت از کیشواردات ضایعات آلومینیومواردات عطر و ادکلنواردات کالاواردات گوشت قرمز

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها