[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله انصاری در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران، اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالاهای ایرانی را راهکاری برای تامین مالی افراد کم درآمدی دانست که می خواهند از لوازم خانگی ایرانی بهره مند شوند و گفت: کارخانجات امروز با ظرفیت کامل تولید نمی کنند و در خوشبینانه ترین حالت با ۷۰ درصد ظرفیت خود مشغول به کار هستند، پس اجرای طرح کارت اعتباری و فروش اقساطی لوازم خانگی، راهکاری برای رونق تولید است و البته باید نظارت کافی را هم بر روی آن صورت داد تا تخلفی صورت نگیرد و پول به دست تولیدکننده اصلی لوازم خانگی داخلی برسد.

دبیرکل انجمن لوازم خانگی افزود: اعتقاد ما بر این است که شرکتهای خارجی نباید برای توسعه بازار به ایران بیایند؛ بلکه باید در تولید مشارکت کرده و سهمی هم برای صادرات قائل شوند. این درحالی است که امروز نوسانات نرخ ارز توانسته شرایط را برای تولید سخت تر کند؛ چراکه تولید هم از نوسانات نرخ متاثر می شود. از سوی دیگر، تامین کنندگان مواد اولیه برای صنایع لوازم خانگی هم نباید مدام قیمت را بالا ببرند و باید جانب تولیدکنندگان را هم رعایت کنند.

وی تصریح کرد: برخی اتحادیه های کالایی، به واحدهای زیرپله ای تولید لوازم خانگی در ایران مجوز می دهند که باید با آنها برخورد کرد و ساماندهی لازم از سوی وزارتخانه های مربوطه در مورد آنها صورت گیرد؛ این در حالی است که مجوز تولید و پروانه بهره برداری لوازم خانگی را باید وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر کند.

بیشتر بخوانید :  ایران دوازدهمین بازار بزرگ خودرو در جهان شد/رشد ۱۸ درصدی فروش

انصاری، از گردش مالی ۸ میلیارد دلاری تولید لوازم خانگی در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد نیاز کشور از طریق تولید داخلی تامین می شود و البته باید گمرکات نظارت کافی داشته باشند.

دبیرکل انجمن لوازم خانگی افزود: پیله‌وری و کوله‌بری در کشور نباید منجر به قاچاق و واردات غیرمجاز شود؛ به این معنا که این سیاستها باید به نحوی تدوین شوند که در جهت حمایت از تولید داخلی باشند؛ نه اینکه به تولید لطمه وارد شود؛ پس باید حتی بر روی مونتاژ لوازم خانگی نیز، دقت کافی را به کار برد و نظارت بر واردات قطعات صورت داد.

وی تصریح کرد: صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری لوازم خانگی سالانه در کشور اتفاق می افتد؛ این در حالی است که در این صنعت ۴۰۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ به صورت رسمی فعال هستندن و ۱۰۰ هزار نفر هم به صورت مستقیم در این واحدها اشتغال دارند. نکته حائز اهمیت این است که در حال حاضر برخی محصولات لوازم خانگی تولید ایران، از جمله کولر آبی، بخاری گازی، آبگرمکن، اجاق گاز و چرخ خیاطی و لباسشویی به دیگر کشورها صادر می شود.

انصاری ادامه داد: لوازم خانگی تولید ایران به لحاظ کیفیت با سایر محصولات چین، کره، برزیل و ترکیه و آمریکا قابل قابت است و گاهی ارزانتر از این کشورها تولید می شود؛ اما باید بسترهای لازم برای فروش آن را نیز فراهم کرد.

وی از حضور بیست و یک کشور از جمله چین، ترکیه، ایالت جورجیای آمریکا، ایتالیا، آلمان، فرانسه، تایلند، کره جنوبی، هلند، اسپانیا، تایوان، ژاپن، اندونزی، اسلوونی، لهستان، چک و سوئیس در هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی خبر داد و گفت: قرار است چند هیات تجاری و بازرگانی در این نمایشگاه حضور داشته و از نزدیک مذاکره کنند.

بیشتر بخوانید :  اولین قانون مبارزه با قاچاق چه سالی تصویب شد؟

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاافتتاح حساب کلاسیک وبمانیبیت کوین در ایرانبیت کوین کلیکیپارتیا کارگوپی پال وریفای شدهتبدیل مستر کارت به ریالترخیص از گمرک شهریارتعرفه واردات 1393جزوات ترخیص کالاچگونه از خارج خرید کنیمحد ترخص شرعیحراست گمرک بندر امام خمینیحمل و نقل بین المللی ره انجامحمل و نقل دریایی مواد خطرناکحمل و نقل قيرخرید اینترنتی صابون کوسهخرید اینترنتی فلش 64 گیگخرید خط تولید دمپاییخرید دلار قیمتخرید دلار کاناداخرید گوشی amazonخرید مستر کارت در ایرانراهنمای واردات تجهیزات پزشکیراهنمایی خرید از چینسایت خرید Ebayصادرات 557صادرات ایران به کاناداصادرات خودروصادرات گیاهان دارویی به آلمانصرافی پارسیصرافی ثمینصرافی ذجلالیصرافی منطقه 5فرستادن پول به چینفروش تجهیزات چاپخانهفروش خط تولید شیلنگقوانین گمرکی پستقوانین گمرکی تاجیکستانقوانین گمرکی مناطق آزادقيمت حواله دلار استرالياکارت هوشمند بازرگانی چیست؟کارگو فرودگاه کیشکانون حمل و نقل گیلانگمرک واردات خودرومعاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 7نرخ حواله دلار امروزهزینه ی حمل بار با کشتیهمایش بین المللی حمل و نقل ریلیواردات قطعات از چینواردات مواد غذایی به ایران

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها