[ad_1]

به گزارش تراز ، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین اخبار از اقدامات صورت گرفته برای کاهش میزان آلودگی هوا گفت: متاسفانه بیشترین عامل آلودگی هوا ذرات زیر ۲.۵ میکرون موجود در هوا هستند. تنها این ذرات هستند که در اثر سوخت ناقص انرژی توسط خودروها تولید می شود.

وی افزود: در حال حاضر در کشور هیچگونه ریزگردی نداریم و علت آلودگی هوا خودروهای سنگین، کامیون های فرسوده و اتوبوس هایی هستند که مصرف گازوئیل دارند. در حقیقت بیشتر از بنزین، گازوئیل ایجاد آلودگی می کند.

کلانتری گفت: خود سوخت هم مشکلی ندارد. سوخت مصرفی در کشور تاثیر چندانی در آلودگی ندارد بلکه نحوه سوخت است که مشکل ساز شده است.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: با تصمیماتی که در دولت اتخاذ شد، مقرر گردید از هفته آینده ورود خودروهای سنگین و قدیمی به داخل شهرهای بزرگ را ممنوع کنیم که البته این مسئله نیز کار بزرگی است چرا که همین امر بحث ساخت و ساز و حمل و نقل مصالح توسط خودروهای سنگین را با محدودیت مواجه می کند.

وی با اشاره به اینکه باید صنعت خودرو خود را متحول کند، یادآور شد: با تکنولوژی ۲۰ سال پیش نمی توان کار را جلو برد اما برای شرایط فعلی انشاء الله در هفته های آینده تصمیمات جدی خواهیم گرفت که البته این تصمیمات، تصمیمات سختی خواهد بود.

کلانتری درباره اینکه آیا دستگاه های مختلف گزارشی از عملکرد خود در مسئله کاهش آلودگی هوا ارائه می دهند یا نه؟ پاسخ داد: دستگاه ها گزارش عملکرد خود را ارائه می دهند اما این گزارشات مشکل را حل نمی کند.

بیشتر بخوانید :  توضیحات مدیران خودرو درباره قیمت‌گذاری محصولات

رئیس سازمان محیط زیست یادآور شد: ما می توانیم حمل و نقل را تعطیل کنیم تا مشکل آلودگی هوا برطرف شود، اما مشکلات دیگری به وجود خواهد آمد، اصلاح ساختار خودروسازان یک شبه انجام نمی شود و خودروهای داخلی ما پاسخگوی استانداردهای روز نیستند اما در شرایط فعلی با ایجاد محدودیت می توان مشکل را حل کرد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها