[ad_1]

مراسم روز کیش در حالی افتتاح شد که دبیر شورای عالی مناطق آزاد از هدف‌گذاری برای جذب ٨ میلیون گردشگر تا یک و نیم سال آینده خبرداد.

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، ٢٠ آبان روز کیش نام گرفته است. این پیشنهاد مدیر عامل این منطقه آزاد بود که فلسفه انتخاب آن را به شرایط آب و هوایی جزیره در این فصل از سال که مناسب سفر است و ماهیت معنوی این عدد که زوجیت و فردیت را توأمان به نمایش گذاشته، ربط داده است.

این روز در تقویم داخلی در حالی به کیش اختصاص داده شده که اهالی این جزیره چندان درگیر تب و تاب آن نشداند. سطح تبلیغات در فرودگاه و هتل ها برای در جریان قراردادن مسافران و گردشگران ورودی بسیار پایین است و به نصب بنر محدود شده است. البته به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی کیش، هتل ها و بازار به مناسبت روز کیش تنها برای یک روز ۵٠ در صد تخفیف داده‌اند اما قیمت کالاها تحت تاثیر نوسانات ارز به حدی بالا است که این تخفیف چندان به شلوغی بازارهای این جزیره کمکی نکرده است. با این حال مسؤولان منطقه امید دارند شرایط ارزی پیش آمده و گران شدن هزینه سفرهای خارجی، کیش را جایگزین مقاصد خارجی کند و مردم بیشتری را راهی این جزیره کند.

مرتضی بانک _ مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری _ در مراسم افتتاح این روز که برای نخستین بار جشن گرفته می شد، با اعتقاد بر اینکه رویداد ٢٠ آبان به حفظ و توسعه بومیت و توانمند سازی جامعه محلی منجر خواهد شد، گفت: سالانه ٢ میلیون گردشگر به این جزیره سفر می کند که با توسعه امکاناتی همچون فرودگاه این جزیره برای پذیرش ٨ میلیون گردشگر آماده می‌شود که امیدوارم تا یک یا یک و نیم سال آینده محقق شود.

بیشتر بخوانید :  قیمت اتاق هتل ۳ستاره ایرانی اندازه همبرگر اروپایی!؟

او کیش را منطقه استراتژیک خواند و تاکید کرد با وجود بندرگاه ها و۵٠ هتل که ١٠ واحد آن ۵ ستاره‌ است و ایجاد و بهره برادری درست از مسیر دریایی می توان این مقصد گردشگری و استراتژیک را در منطقه تقویت کرد.

محمدابراهیم انصاری لاری _ مدیر عامل منطقه آزاد کیش _ این روز را فرصتی دانست برای تجلیل از همه مردان و زنانی که در سالیان دور و بویژه پس از انقلاب اسلامی، کیش را به شکل امروز، امن، سالم، زیبا و سبز کردند و در ادامه بیان کرد: در کیش چنان باید دلربا عمل کنیم که در چارچوب دینی، اخلاقی و انسانی پذیرفته باشد، نباید دنباله رو باشیم.

ناصر شریفی _ نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی _ kdc کیش را چهارمین مقصد گردشگری در جنوب غرب آسیا معرفی کرد و اظهار کرد: کیش ظرفیت استثنایی در کشور دارد، می تواند موتور محرک اقتصاد و توسعه همه جانبه بخشی از کشور باشد و در شرایطی که نابخردی و یکجانبه گرایی فردی دلال مسلک در رأس آمریکا اقتصاد ایران را نشانه گرفته، کیش می‌تواند با تدبیر و حکمت دریچه ایران به روی جهان باشد.

او گردشگری را تنها راه دیپلماسی عمومی دانست و گفت: گردشگران با حضور در این منطقه امن می توانند سفیران خوبی برای ایران باشند.

شریفی بیان کرد: متاسفانه نگاه جامعی به مناطق آزاد وجود ندارد. تحول در این مناطق، سیاست های چند جانبه گرایانه، اعمال سیاست های متناقض و اجرا نکردن قوانین یعنی نفسِ پیشرفت این مناطق را گرفتن.

این نماینده مجلس گفت: جزیره کیش از حالت کما خارج شده اما به باز تعریف حوزه های مخالفت به‌ویژه گردشگری و باز تعریف نگاه به سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید :  جزئیات اسنادی که ظریف برای پامپئو رو کرد

سعید پورعلی _ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش _ hlh با اعتقاد بر اینکه ظرفیت های کیش پشتوانه بزرگی برای رویداد سازی است، توضیح داد: روز کیش با هدف تثبیت آن، نخست در جغرافیای جزیره و سپس در سطح ملی برگزار می‌شود.

او به طراحی و اهدای ٣ نشان «دریا»، «مروارید» و «صدف»  به مدیران اثرگذار، سرمایه گذاران و کارآفرینان و هنرمندان و اهالی رسانه خبر داد و درباره رفاه و خدماتی که به بهانه این روز در اختیار مردم این جزیره قرار گرفته سخن گفت.

همچنین حجت الاسلام حسن زاده _ امام جمعه کیش _ در سخنانی گفت: بهترین شهر، جایی است که انسان در آن رفاه و آسایش داشته باشد و وظیفه ما مسؤولان ایجاد رفاه و آسایش برای مردم است.

شیخ یعقوب شمس _ امام جمعه اهل سنت در این جزیره _ نیز با تاکید بر ضرورت ایجاد وحدت بین فرقه های مذهبی این جزیره، گفت: باید بدون تفکر کوتاه بینانه قومی و هزینه، در مسیر توسعه حرکت کنیم و این نگاه تحولگرایانه را در همه حوزه های این جزیره گسترش دهیم.

این مراسم با حضور عفت مرعشی و فاطمه رفسنجانی از خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، دو نفر از نمایندگان مجلس و جمعی از سرمایه گذاران و فعالان گردشگری و اقتصادی این جزیره همراه شد.

در پایان با تقدیر از خانواده دو شهید و اجرای کنسرت سالار عقیلی، این مراسم پایان یافت.

روز کیش با نواختن زنگ یکی از مدرسه‌های جزیره، افتتاح خانه مطبوعات و به زمین زدن کلنگ تعدادی از پروژه های سرمایه گذاری از جمله شهربازی و به آب انداختن یک کشتی تفریحی و برگزاری فستیوال غذا، امروز ادامه پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید :  عارف: مناطق آزاد باید به عنوان حلقه اتصال اقتصاد کشور با اقتصاد جهانی باشند

انتهای پیام

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها