[ad_1]

به گزارش  اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، سیدرضا نورانی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران، در باره تولید عسل ارگانیک در کشور با بیان اینکه مسیر پروازی زنبور عسل حدود ۵ کیلومتر است اظهار داشت: کسانی که در زمینه تولید عسل ارگانیک کار می کنند باید کندوی آنان در جایی قرار داشته باشد که در آنجا از  هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نشده باشد. همچنین در فاصله ۵ تا ۶ کیلومتری از این مکان، مواد شیمیایی که زنبور بتواند به آن دسترسی پیدا کند وجود نداشته با شد.

نورانی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور ما کمتر از ۵ درصد عسل ارگانیک تولید می شود خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز تولید عسل ارگانیک جز اولویت ها و برنامه های رسمی دولت نیست.

به  گفته رئیس انجمن ارگانیک ایران در حال حاضر سطح زیر کشت محصولات ارگانیک در کشور حدود ۴۳ هزار هکتار است، ضمن اینکه ۳۸ هزار هکتار نیز در عرصه های طبیعی، تولید محصولات ارگانیک داریم.

وی با اشاره به اینکه ایران رتبه ۴۳ جهان را در زمینه تولید محصولات ارگانیک دارد افزود: زنبور داری ارگانیک صنعتی نو است که ما با همکاری سازمان مرکزی تعاون روستایی به خوبی اطلاع رسانی های لازم را در این زمینه به زنبور داران انجام داده ایم.

نورانی با بیان اینکه عسلی که از کشور صادر می شود گواهی های اتحادیه اروپا را دارد تأکید کرد: تاکنون عسل مرجوعی به کشور نداشته ایم ضمن اینکه میزان صادراتمان محدود است چرا که حجم تولید عسل در کشور ما زیاد نیست.   امیدوار هستیم در دولت دوازدهم توسعه صادرات بیشتری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید :  رکورد شکنی قیمت تخم مرغ/ کاهش قیمت ۵گروه خوراکی

رئیس انجمن ارگانیک ایران اعلام کرد: برای اولین بار این انجمن تصمیم گرفته شرکت تعاونی ارگانیک را در کنار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایجاد کند که این حرکت خوبی در زمینه محصولات ارگانیک است و سازمان مرکزی تعاون روستایی کمک ویژه ای به ایجاد این شرکت تعاونی کرده است.

نورانی در ادامه با بیان اینکه بیش از یک میلیون کندوی ارگانیک زنبور عسل در جهان وجوددارد افزود: ۷۰ درصد این کندوها در اروپا، ۱۹ درصد آن در آمریکای لاتین، ۱۰ درصد در افریقا و یک درصد به صورت پراکنده در کشورهای مختلف قرار دارد.

به گفته وی کشورهای بلغارستان، ایتالیا و فرانسه به ترتیب رتبه های اول تا سوم در این زمینه را دارند.

در ادامه این نشست محمدرضا اردکانی عضو انجمن ارگانیک ایران از برگزاری کارگاه آموزشی زنبور داری ارگانیک در محل سازمان مرکزی تعاون روستایی در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه خبر داد و اظهار داشت: این کارگاه قرار است با همت چهار نهاد از جمله سازمان مرکزی تعاون روستایی، انجمن ارگانیک و دو نهاد بین‌المللی برگزار شود.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگاني بندرعباسارسال پول به اروپااستخدام ترخیص کار در تهرانپی پال شیرازترخیص کار اروندحسابداری واردات کالاحمل بار از چین به ایرانحمل هوایی کالاحمل و نقل جاده ايحمل و نقل قيرحمل و نقل هوایی سپیدبالخرید ابزار فرش بافیخرید ابزار قنادیخرید اینترنتی ابزار چرم دوزیخرید اینترنتی ال 90خرید اینترنتی حراج لباس زنانهخرید خودرو از ebayخرید دستگاه لیوان یکبار مصرف کاغذیخرید دلار در صرافیخرید کالا از Ebayخرید کتاب از ebayخرید کرم چین و چروکرهگیری مرسوله اینترنتیرهگیری مرسوله های سفارشیسایت امازون موزیکشرکت حمل و نقل نورالرضاصادرات ایران به کشورهای دیگرصادرات ذغال به عراقصادرات یزدصرافی ضرابصرافی قرن tehranضريبة ترخيص السيارات فى مصرظرفیت حمل و نقل کشورعملیات ترخیص کالا از گمرکفروش تجهیزات گلخانهفروش حواله یوروفریت بار فرودگاه امامکارت بازرگانی 5 ساله می شودگلستان ترخیصمزایای پی پالمستر کارت یوروموسسه حمل و نقل سپهر غربنحوه ی خرید اینترنتیهزینه ترخیص کالا از گمرکهزینه های ترخیص خودرو چقدر استواردات ابزار الاتواردات جوش شیرینواردات حبوبات از چینواردات مبلمان از چینواردات نوشابه انرژی زا

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها