[ad_1]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گمرک، این محموله مواد مخدر در گمرک شهید رجایی و با هوشیاری ماموران گمرک و رصد اطلاعات سامانه جامع گمرکی و در رویه ترانزیت گمرک شهید رجایی کشف شد.

ماموران گمرک شهید رجایی بر اساس آسیب شناسی و ابلاغ شاخص های خطر از سوی مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته از جمله دستورالعمل کنترل ورود و خروج مواد شیمیایی و پیش سازهای مواد مخدر و همچنین تجزیه و تحلیل اطلاعات سامانه جامع گمرکی به یک کانتینر کالای ترانزیتی که از سوی یک شرکت حمل و نقل بین المللی تحت عنوان روغن اظهار شده بود و قرار بود این محموله که از کشور تایوان بارگیری شده بود به مقصد کشور افغانستان ترانزیت شود ، مشکوک می شوند.

با رصد اطلاعات سامانه جامع گمرکی ماموران گمرک دستور توقف ادامه فرآیند انجام تشریفات گمرکی برای ترانزیت این محموله به افغانستان را صادر و محموله برای بررسی های بیشتر توقیف و فک پلمپ و در نهایت پس از تخلیه ، ارزیابی فیزیکی می شود.

در بازرسی و ارزیابی این کانتینر توسط ماموران گمرک شهید رجائی که تحت عنوان روغن اظهار شده بود مشخص شد که ۲۱۰ گالن مجموعاً ۴۲۰۰ لیتر حاوی روغن و مابقی شامل  ۷۵۸ گالن مجموعاً به وزن ۱۵۱۶۰ لیتر حاوی مایع بی رنگ اسیدی با بوی تند است .

مواد شیمیایی مکشوفه پس از آزمایش دقیق از نوع قوی اسید انیدرید استیک تشخیص داده شد که ماده اولیه ساخت هروئین است . قیمت هر لیتر از این اسید در کشور افغانستان  ۱۳۰۰ دلار است . این چهارمین محموله پیش سازی است که در سال جاری توسط گمرکات کشور توقیف می شود .

بیشتر بخوانید :  ایران چقدر نفت،گاز و فرآورده تولید و صادر می‌کند؟

کشفیات پیش ساز مواد مخدر توسط ماموران گمرک در نیمسال اول سالجاری ۱۰۰ درصد افزایش داشته است و ماموران گمرک موفق شدند در این مدت بیش از ۳۷ تن پیش ساز مواد مخدر که عمدتا هم ترانزیتی بود کشف و ضبط کنند .

دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) جدیدترین رتبه بندی گمرکات جهان را طی روزهای اخیر اعلام کرد که بر این اساس گمرک ایران در ۹ ماهه سال ۲۰۱۷ ،  رتبه اول دنیا را در مبارزه با مواد مخدر و رتبه دوم را در مبارزه با قاچاق کالا کسب کرده است.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآمار واردات خودرو 93اتاق بازرگانی اادرس ستاد ترخیص خودرو کرجانواع پست سریعترخیص کار به انگلیسیترخیص کار گمرکترخیص کالا از گمرک جلفاثبت کارت بازرگانی تهرانچگونگی خرید کالا از چینحمل بار هواپیماییحمل زمینی داخلیحمل و نقل بین المللی سه زادحمل و نقل بین المللی کالا برحمل و نقل بین المللی هدفحمل و نقل جاده ای چیستحمل و نقل خسروجردیحمل و نقل دریایی ایرانحمل و نقل هوایی قطرخرید ابزار فرنچ ناخنخرید ابزار گچبریخرید ابزار هنریخرید از سایت ایبیخرید اینترنتی آیفون 5خرید اینترنتی سیگارخرید اینترنتی طبلخرید خط تولید چای کیسه ایخرید کتابهای آمازونخرید گربه چین چیلارهگیری مرسولات پلیس+10شرکت حمل و نقل بین المللی گنج جاده ابریشمصادرات لبنانصرافی جوان ونکوورصرافی خ شریعتیصرافی زرین قلم و شرکاصرافی یعنی چهفرستادن پول به هندقوانين گمركي تركيهقوانین گمرکی چینکارگو ترکیش ایرلاینکسب و کار بیت کوینگمرک ایران ثبت سفارشگمرک کرجمستر کارت خرید اینترنتینحوه ترخیص کالا از گمرک اصفهاننحوه خرید از سایت امازونهزينه ترخيص خودرو از گمركواردات امريكا من النفطواردات خودرو از دبیواردات نفت آلمانوسایل حمل و نقل هوایی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها