[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصرایران، امیرمحمد پرهام‌فر امروز (چهارشنبه) در مراسم آغازین کارگاه تخصصی پیشگیری و مقابله با قاچاق کالای دخانی در مشهد، افزود: این در حالی است که در سال ۱۳۹۲ تنها ۲۴۰ میلیون نخ سیگار قاچاق در کشور کشف شد.

وی گفت: همیشه آمار مربوط به کشفیات یک کالا، کل حجم قاچاق آن کالا را شامل نمی‌شود، یعنی افزایش کشفیات توفیق در مبارزه است اما حاکی از این است که کوه یخ قاچاق فرآورده‌های دخانی بیشتر سر برآورده لذا چندان مایه افتخار و مباهات نیست.

مدیرکل حوزه معاونت اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: ظرف دو سال اخیر به دلیل افزایش حجم تولیدات داخل با کاهش قاچاق سیگار مواجه بودیم به نحوی که در سال ۹۳ برآورد قاچاق سیگار به کشور ۱۲.۵ میلیارد نخ بود که در سال ۱۳۹۵ به شش میلیارد نخ رسید.

وی میزان ۵۵ میلیارد نخ مصرف سالیانه سیگار در کشور را تایید و بیان کرد: از این میزان مصرف ۱۰۰ هزار میلیارد ریال هزینه به کشور بار می شود و بین دو تا سه برابر آن یعنی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار میلیارد ریال هم هزینه های درمان ناشی از مصرف دخانیات می گردد.

پرهام‌فر گفت: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر مصرف کننده محصولات دخانی در جهان هستند و طبق برآورد صورت گرفته بر اثر مصرف دخانیات در جهان حدود شش میلیون مرگ سالیانه رخ می دهد که پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۰ با روند افزایش مرگ و میر ناشی از دخانیات این رقم تا مرز هشت میلیون برسد که ۸۰ درصد این مرگ‌ها در کشورهای در حال توسعه رخ می دهد.

بیشتر بخوانید :  گزارش| تکرار سناریوی فرسایشی تعیین قیمت تضمینی محصولات کشاورزی - اخبار تسنیم

وی افزود: برآورد مرگ ناشی از مصرف کالاهای دخانی در کشور سالانه حدود ۵۰ هزار نفر است اما در خصوص دود دست دوم یا عوارض ناشی از مصرف دخانیات بر سایر افراد برآورد مرگ سالیانه ۶۰۰ هزار نفر است.

مدیرکل حوزه معاونت اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارزگفت: در صورت نبود برنامه ریزی و پیشگیری لازم در مهار مصرف دخانیات، ایران به همراه مصر و پاکستان تا ۴۰ سال آینده بیشترین میزان مصرف را نسبت به جمعیت در جهان خواهند داشت که برآورد هشداردهنده ای است.

وی افزود: فرآورده‌های دخانی از کالاهای هدف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

 کالاهای هدف، کالاهای قاچاقی هستند که در جامعه هم از حیث ضربه اقتصادی ای که به کشور می زنند هم از حیث لطمه به تولید ملی و لطمه به دریافت حقوق و درآمدهای دولت اهمیت دارند.

او ادامه داد: برنامه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای کالاهای هدف این است که در قالب برنامه های جامع مجموعه تدابیری که نیاز است در برخورد با قاچاق این نوع کالاها توسط دستگاههای ذیربط انجام شود و در همین چارچوب برنامه جامع پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالای دخانی مهر ۹۴ به تصویب رسید.

کارگاه آموزشی مبارزه با قاچاق فرآورده‌های دخانی با حضور مسؤولان ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور، بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانها، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد.

بیشتر بخوانید :  اتصال کارتهای بانک ایران زمین به کارت سوخت

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآموزش خرید از سایت Ebayا بانک صادرات ایراناتاق بازرگانی خ طالقانیاتاق بازرگانی زنان ایراناتاق بازرگانی شافعیبسته بندی و حمل بارپست سریع از آمریکا به ایرانتجهیزات شبکه سرورترخیص کالا در ترکیهحمل بار از چينحمل دریایی از چینحمل و نقل درياييحمل و نقل عمومی هواییحواله دلار به امريكاحواله دلار مقدار کمخانه کارگر خ انقلابخريد لباس از چينخرید از علی بابا چینخرید اینترنتی از سایتهای خارجیخرید اینترنتی بلیط سینماخرید تجهیزات چشم پزشکیخرید تجهیزات فیلمسازیخرید خط تولید واش بتنخرید دلار ساکر استارخرید شارژ تلفن خارج از کشورخرید کالای شما از چیندرباره سایت آمازونرهگیری مرسولات پلیس+10روش خرید از کشور چینسایت جنگل امازونسایت علی اکسپرس چیستشرکت حمل و نقل جهاد نصرصادرات به ژاپنصادرات هزارلا به چینصرافی بیوکضريبة ترخيص السيارات فى مصر 2014ضوابط خرید تجهیزات پزشکیغول واردات خودروفروش تجهیزات حفاریفروش خط تولید ظروف پلاستیکیفروش خط تولید لوله پلی اتیلنقوانین و مقررات گمرکی ایرانكارت بازرگاني هوشمندگمرک تهران کجاستگمرک رفسنجانمعمای خرید 1000 دلارواردات ابزار از چینواردات زغال از چینواردات زیر 1000 دلارواردات شمع خودرو

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها