[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ایندیپندنت، اداره آمار ملی بریتانیا اعلام کرد، صادرات بریتانیا در ماه اوت به ۲۸ میلیارد و یکصد میلیون پوند رسید؛ این در حالی است که واردات این منطقه ۴۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون پوند ثبت شده است و حاکی از کسری تجاری ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون پوندی بریتانیا دارد. همچنین این کسری تجاری بعنوان بیشترین رقم در تاریخ این منطقه به حساب می آید.

در همین حال این نهاد رسمی اعلام کرد، واردات مواد شیمیایی، ماشین آلات و منسوجات با رشد قابل توجهی روبرو شد؛ ضمن اینکه در سه ماه قبل از ماه اوت، میزان صادرات بریتانیا ۲.۷ درصد کاهش و واردات ۳.۹ درصد افزایش پیدا کرد.

این در حالی است که انتظار می رود کاهش ارزش پوند به دنبال برگزیت به رونق هر چه بیشتر صادرات بخش تولیدی بریتانیا کمک کند و کسری تجاری این منطقه را جبران کند.

اما تا کنون این امیدها به ناامیدی تبدیل شده است و واردات در بریتانیا روند صعودی به خود گرفته و شرکت های بریتانیایی فرصتی را برای نرخ ارز رقابتی تر پوند برای افزایش بیشتر سهم بازار خود در فرا مرزهای این منطقه نمی بینند.

همچنین کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند کاهش ارزش پوند در یکسال اخیر تا حدودی جایگاه تجاری بریتانیا را بهتر کرده است.

 برخی ها هم معتقد هستند، به همان اندازه که تضعیف ارزش پوند به نفع اقتصاد این کشور خواهد بود به همان اندازه هم آسیب وارد می کند و شرکت ها با هزینه بیشتری به دلیل تضعیف پوند روبر می شوند بویژه شرکت هایی که با چرخه عرضه جهانی در ارتباط هستند.

بیشتر بخوانید :  پیاز بزودی ارزان می‌شود

همچنین آن دسته از شرکت هایی که وابسته به عرضه فرامرزی در تجهیزات تولید خود هستند، پوند ضعیف، کاهش رشد سرمایه گذاری را برای آنها بهمراه خواهد داشت.

بر پایه این گزارش، انتظار می رود علیرغم ضعف در سیستم اقتصادی بریتانیا، بانک انگلیس در ماه نوامبر نرخ بهره بانکی را ۵ دهم درصد افزایش دهد تا تورم که در ماه اوت به ۲.۹ درصد رسید را مهار کند. 

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگاني خراسان رضويبهترین صادرات به چینبيت كوين چیستترخیص خودرو از قشمترخیصکار بوشهرچگونگی ترخیص کالا از گمرکحمل و نقل اسباب منزلحمل و نقل بین المللی گودرزحمل و نقل سیرود شبکهحمل و نقل فجر جهادخدمات بار هوایی راه آسمان آبیخدمات کارگو ماهانخريد دلار امريكاخرید ابزار گچبریخرید از سایت های خارجی تبریزخرید اینترنتی رنده 18 کارهخرید اینترنتی ضبط صوت خانگیخرید کتونی از چینخرید و فروش بیت کویندانلود قوانین گمرکیدلار صرافی 365رهگیری مرسولات انتظامیروش ترخیص کالا از گمرکسایت ایبوک لایکصادرات الجزائر 2013صادرات فرش به چینصادرات هولنداصرافی روناکصرافی شرفی لندنفروش دلار کش یوقوانين گمركي مناطق آزادقوانین گمرکی ارمنستانقوانین گمرکی مجارستانقيمت ترخيص خودروقیمت خرید دلار در بازار آزادگمرک نمایشگاه بین المللی تهرانگمرک یار 95مراحل ترخيص كالا از گمركمشخصات خدمات بار هوایی سرعت رساننحوه ترخیص خودرو از پارکینگنحوه واردات خودرو از عراقنیازمند ترخیصکارهزینه حمل دریایی از چین به ایرانهزینه واردات از چینواردات پوشاک از چینواردات جنوب افريقياواردات خودرو بوشهرواردات روسری از چینواردات غذای دام و طیورواردات لوازم یدکی خودرو از کره

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها