کاهش ۵۳ درصدی معاملات مسکن تهران در آبان ماه

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: بر اساس آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی تعداد معاملات انجام شده در آبان امسال در تهران نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۵۳.۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، در آبان‌ماه امسال تعداد معاملات واحدهای مسکونی آپارتمانی شهر تهران به ۷۰۱۷ واحد رسید که نسبت به ماه قبل (مهر۹۷) ۲۶.۶ و نسبت به ماه مشابه سال گذشته (آبان‌ماه ۹۶) بالغ بر ۵۳.۱ درصد کاهش یافته است. در ماه گذشته منطقه ۵ با ۹۷۲ فقره (۱۶.۴ درصد) بیشترین تعداد معاملات و منطقه ۱۹ با ۴۳ فقره کمترین تعداد معاملات راه به خود اختصاص داده‌اند.

بیشترین کاهش تعداد معاملات در این ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته مربوط به منطقه ۲۲ به میزان ۶۵.۴ درصد رشد منفی و کمترین کاهش تعداد معاملات در این مدت مربوط به منطقه ۱۲ با ۲۷.۹ درصد رشد منفی بوده است.

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحدهای مسکونی آپارتمانی در آبان ماه سال جاری ۹۱.۹ میلیون ریال بوده است که نسبت به ماه قبل ۶.۴ و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۱ درصد رشد داشته است. در این ماه از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه یک بار ۱۹۶.۸ میلیون ریال بیشترین و منطقه ۱۹ با ۴۰.۶ میلیون ریال کمترین متوسط قیمت (یک متر مربع زیر بنای مسکونی آپارتمانی معامله شده)‌ را داشته است. بیشترین رشد متوسط قیمت آبان ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل مربوط به منطقه ۹ به میزان ۱۰۴.۴ درصد و کمترین آن مربوط به منطقه ۱۹ با افزایش ۴۶.۹ درصد بوده است.

بررسی توزیع فراوانی تعداد معاملات (واحدهای آپارتمانی مسکونی) در آبان ماه ۱۳۹۷ نشان می‌دهد که بالاترین سهم تعداد کل معاملات مربوط به واحدهایی به شرح ذیل بوده است:

 – واحدهای آپارتمانی مسکونی منطقه ۵ با ۱۶.۴ درصد سهم خرید و فروش بازار.

واحدهای دارای عمر تا ۵ سال ساخت با ۳۹.۵ درصد.

واحدهای قیمت یک متر مربع بیش از  ۱۲۰ میلیون ریال.

واحدهای با مساحت (متراژ) ۶۰ تا ۸۰ متر مربع با ۲۶ درصد.

واحدهای با ارزش ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ میلیون ریال (در بین واحدهای کمتر از ۱۲۰۰ میلیون ریال)‌ با ۶.۶ درصد.

گزارش تجمیعی تحولات بازار مسکن شهر تهران طی ۸ ماهه نخست سال ۱۳۹۷.

در ۸ ماهه نخست سال ۱۳۹۷، تعداد معاملات واحدهای مسکونی آپارتمانی به ۹۴۰۱۷ واحد بالغ شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸.۸ درصد کاهش نشان می‌دهد در طی این مدت، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی آپارتمانی ۷۳.۰۲ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹.۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

طی این مدت ارزش کل معاملات زیربنای مسکونی آپارتمانی، ۵۷۵.۵ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶.۲ درصد افزایش داشته است.

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x