[ad_1]

به گزارش تراز ، گویا تنها قلم از بازار کالاهای اساسی که دولت در کنترل قیمت آن حساسیت دارد؛ گوشت مرغ است و باقی کالاها مورد عنایت ویژه‌ای نیست. قیمت گوشت قرمز از ٢٩ هزار تومان در سال ١٣٩٢ به راحتی به بیش از ۴۵ هزار تومان رسید و برنج از ۵ هزار و ٩٠٠ تومان این روزها بین ١٢ تا ١۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.

رشد ٨۵ درصدی قیمت برنج ظرف این سه سال در حالی است که غذای اصلی‌ایرانی‌ها برنج عنوان می‌شد. غذایی که البته کم‌کم در حال رنگ باختن در سبد غذایی خانوار است. نگاهی به آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد مصرف برنج امروز نسبت به سال ٨٩، ٢٧ درصد در سفره خانوار کمتر خودنمایی می‌کند. بررسی چرایی افزایش ٨۵ درصدی قیمت برنج به عنوان یکی از اقلام اساسی غذایی به سیاست‌هایی باز می‌گردد که در سال‌های گذشته به تولیت وزارت جهادکشاورزی اتخاذ می‌شد. به دنبال اجرای قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی سال ١٣٩٢، مسوولیت تمامی امور مرتبط با تولید، تجارت و بازار محصولات کشاورزی و ابزارهای کنترلی چون قیمت‌گذاری و تعیین تعرفه گمرکی به این وزارتخانه واگذار شد. با این شرایط حمایت از تولید برنج داخلی بدون توجه به سهم برنج‌های وارداتی در تامین نیاز بازار در دستور کار قرارگرفت و این روند موجب نادیده گرفتن حقوق مصرف‌کنندگان شد که نتیجه آن افزایش ٨۵ درصدی قیمت برنج در سال‌های ٩٢ تا ٩۵ بود که مغایر با سیاست‌ها در کنترل قیمت‌ها و کاهش نرخ تورم بوده است.

بیشتر بخوانید :  آیا ایران و قطر ژئوپلتیک منطقه را تغییر خواهند داد؟ / پیام فرانسوی ها به ترامپ با امضای قرارداد توتال با تهران چه بود؟

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآموزش هک مستر کارتاتاق بازرگانی کشورارسال پول به پاکستانایرلاین اماراتپرستو ترخیصپول پی پالپی پال وریفایپیگیری فریت بارتجهیزات شبکه نوشهرثبتنام صادرات دامحقوق حمل و نقل دریاییحمل بار مهرشهرحمل هوایی زعفرانحمل و نقل بین المللی اثاثیه منزلحمل و نقل بین المللی کالاحمل و نقل جاده ای کالاحمل و نقل دریایی چیستحمل و نقل گردشگریحمل و نقل مسافری دریاییحواله ارز دانشجوييخرید ابزار تعمیرات موبایلخرید از چین موبایلخرید از سایتهای خارجی ققنوسخرید اینترنت 30 روزه رایتلخرید اینترنتی 50خرید اینترنتی بلیط فوتبالخرید اینترنتی خارجیخرید اینترنتی قرص متادونخرید دلار کش یودلار حواله ایشرایط ترخیص خودرو از پارکینگشركت كشتيراني و خدمات بار هواييصادرات پای مرغصرافی مشهدضريبة ترخيص السيارات فى مصرفروش ویزا و مستر کارتقیمت حمل هواییقیمت خرید دلار صرافیقیمت واردات خودرو از دبیگمرك شهريار تهرانمراحل ترخیص کالا از گمرک بندرعباسمسئولیت متصدی حمل ونقل زمینینحوه فریت بار به کانادانحوه ی دریافت کارت بازرگانینقل و انتقال پول به ایرانواردات چوب بستنیواردات خودرو 2500واردات خودرو 2500 سی سیواردات سرامیک از چینواردات لباس زنانه از چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها