[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، منصور پوریان با تاکید بر ثبات بازار گوشت قرمز طی ماه های اخیر افزود: گوشت گوسفندی وارداتی گرم و منجمد کیفی از کشورهای استرالیا، ارمنستان، گرجستان، داغستان، مغولستان، روسیه، قرقیزستان و قزاقستان تامین می شود.

وی با اشاره به این که روزانه بین ۲۰ تا ۸۰ تن گوشت گرم و منجمد به کشور وارد می شود، اظهار داشت: اکنون گوشت وارداتی منطقه اوراسیا به قیمت ۲۹۰ هزار ریال و استرالیایی ۳۰۵ هزار ریال به شرکت های بسته بندی عرضه می شود.

وی تصریح کرد: گوشت وارداتی گوسفندی گرم و منجمد با برچسب های ویژه تحت کنترل کامل سیستم های نظارتی وارد شرکت های بسته بندی گوشت می شود و به هیچ عنوان گوشت های وارداتی به طور مستقیم به بازار عرضه نمی شود.

این تامین کننده عمده گوشت گرم و منجمد افزود: بنابراین قیمت منطقی هرکیلوگرم لاشه گوشت گوسفندی برای مصرف کننده باید نزدیک ۴۰۰ هزارریال باشد.

** کاهش ۵۰ درصدی کشتار گوسفند داخلی

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده گفت: با توجه به افزایش زایش های پاییزه و همچنین کاهش ۵۰ درصدی کشتار گوسفند تولید داخلی، دام زنده روی دست تولید کنندگان داخلی به خصوص در استان های شیراز، ایلام، خوزستان و کرمانشاه باقیمانده است.

پوریان بر این باور است که تنها راهکار این مشکل ایجاد شرایط برای صادرات گوسفند وزن بالا (۶۰ کیلو به بالا) به کشورهای حاشیه خلیج فارس است که متقاضی این محصول هستند.

وی معضل نوسان گوشت قرمز در کشور را تولید فصلی دام سبک برشمرد و افزود: برخی براین باورند که برای حل مشکل تولیدکنندگان داخلی واردات کاهش یابد، اما این اقدام صحیحی نیست زیرا به دلیل فصلی بودن تولید دام سبک در کشور خلاء موجود موجب افزایش قیمت مجدد گوشت قرمز در بازار مصرف می شود.

بیشتر بخوانید :  اولویت ما در سایپا مشتری مداری خواهد بود

وی اظهارداشت: تلاش کرده ایم با استمرار واردات گوشت گوسفندی برای شرکت های بسته بندی و فروشگاه های زنجیره ای از افزایش قیمت های نجومی گوشت قرمز جلوگیری کنیم که این اقدام به نفع مصرف کنندگان است.

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده معتقد است: به طور حتم ایجاد بازارهای صادراتی هم می تواند مشکل تولید کنندگان را مرتفع کند.

ماه رمضان امسال (اوایل خرداد) برای تنظیم بازار گوشت قرمز در کنار وارداتی که شرکت پشتیبانی امور دام کشور انجام می دهد، واردات گوشت گوسفندی گرم از کشورهای استرالیا، ارمنستان، گرجستان کلید خورد.

در آن زمان قیمت گوشت قرمز گوسفندی و گوساله در خرده فروشی های سطح شهر با قیمت هایی بیش از نرخ مصوب بین ۳۸۰ تا ۴۵۰ هزار ریال عرضه می شد درحالی که با قیمت های بیش از ۵۰۰ هزار ریال به دست مصرف کنندگان می رسید.

سالانه ۸۴۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید و ۱۰۰ هزارتن گوشت قرمز نیز وارد می شود.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها