[ad_1]

به گزارش شین هوا،طبق اعلام اداره آمار فدرال آلمان، پس از این که صادرات آلمان ۵ ماه پشت‌سرهم رشد کرد، در ماه جون صادرات ۲.۸ درصد افت داشت. این افت از پیش‌بینی‌های اقتصاددانان که انتظار داشتند کاهش کمی در صادرات صورت بگیرد، بسیار فراتر رفت و بزرگترین افت از آگوست ۲۰۱۵ تا کنون را تشکیل داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وضع واردات از این هم بدتر بود، واردات آلمان در این ماه ۴.۵ درصد سقوط کرد که این بدترین آمار از ژانویه ۲۰۰۹ تا کنون است.

در کل در ماه جون شرکت‌های آلمانی کالاهایی به ارزش ۱۰۷.۲ میلیارد یورو (۱۲۶.۵۸ میلیارد دلار) را به فروش رساندند که در مقایسه با سال قبل مقدار اندک  ۰.۷ درصد کاهش داشت. تجارت با سایر کشورهای منطقه یورو، ۲.۷ درصد رشد کرد که باز هم نشان می‌دهد بهبود وضعیت اقتصادی این بلوک درحال تقویت شدن است. صادرات به کشورهای خارج منطقه اروپا، مانند ایالات متحده و چین ۱.۷ درصد افت داشت.

 با طبیق برای نوسانات قصلی، صادرات آلمان ۲۱.۲ میلیارد یورو از واردات پیشی گرفت که این بزرگترین مازاد تجاری از آگوست ۲۰۱۶ تا کنون است.

 آلمان مدت‌هاست که به علت مازاد تجاری بالا و طولانی مدت خود مورد انتقاد بین‌المللی قرار می‌گیرد. صندوق بین‌المللی پول هشدار داده است که تراز تجاری آلمان نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری داخلی در این کشور ناکافی است که این می‌تواند به رشد اقتصادی در بلند مدت آسیب بزند.

هرچند آلمان همچنان با استانداردهای بین‌المللی، سودآوری بسیار بالایی دارد و افت هم‌زمان در صادرات و واردات در ماه جون می‌تواند نشان دهنده تغییر جهت تدریجی اقتصاد به سمت مصرف داخلی باشد.

بیشتر بخوانید :  مذاکره ایران برای گسترش روابط بانکی با ترکیه

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاا بانک صادرات ایراناخبار گمرک بازرگانارسال پول به ایران از سوئدارسال پول به تایلندارسال پول به خارجبانک صادرات 616بنیانگذار سایت آمازونتجهیزات شبکه آموزشتجهیزات شبکه با تصویرترخیص کار در قشمترخیص کالا از گمرک فرودگاه پیامترخیص کالا دبیثبت برند با کارت بازرگانیچگونگی ترخیص کالا از گمرکچگونه کارت بازرگانی را تمدید کنیمحمل بار از ترکیه با اتوبوسحمل و نقل زمینیحمل و نقل زمینی به انگلیسیحواله به چینحواله یورو به المانخدمات بار هوایی خارجیخريد از سايت Amazonخرید iphone 5s از آمریکاخرید ابزار برقیخرید اینترنتی روسریخرید تجهیزات پزشکیخرید دلار پی پالخرید دلار فریلنسرخرید کارت ebayراههای صادرات به چینروال ترخیص کالاروشهای خرید از چینشغل ترخیص کالا از گمرکصرافی خلیج فارسصرافی منطقه 1صرافی میلادفروش ابزار زمین شناسیقبول سفارش خرید از خارجگمرك صادرات وارداتگمرک خراسان جنوبیمستر کارت مشهدواردات حیواناتواردات خودرو دست دومواردات خودرو گذر موقت از دبیواردات دارو از آمریکاواردات رنگواردات زردچوبهواردات فلفل سیاهواردات قطعات کامپیوتر از چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها