[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، محمدحسن شمس‌فرد اظهار کرد: در سال ۹۶ اکثر خشکباری که قابلیت صادرات داشتند صادر شدند، مقدار اندکی باقی مانده که تا زمان رسیدن محصولات جدید به بازار آن‌ها نیز صادر خواهند شد.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان خشکبار با بیان اینکه تا پایان سال ۹۶ آمار صادرات تقریبا ۲ میلیارد دلار است، افزود: سال ۹۵، ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار صادرات صورت گرفت که با کاهش تقریبا ۵ درصدی روبه رو بوده ایم.

وی کشور‌های چین، روسیه، کشور‌های عربی و اتحادیه مقاصد صادراتی خشکبار ایران هستند، گفت: پسته، کشمش، خرما و انجیر اصلی‌ترین محصولات خشکباری هستند که به خارج از کشور صادر می‌شوند.

شمس فرد درباره رقبا برای گرفتن جایگاه خشکبار ایران به خصوص پسته از سوی آمریکایی‌ها تصریح کرد: پسته آمریکایی طعم پسته ایرانی را ندارد و بیشتر کشور‌ها تمایل به پسته ایرانی دارند، اما برخی کشور‌ها به دلیل قیمت آن را خریداری می‌کنند.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان خشکبار در پاسخ به این سئوال که به چه دلیل همچنان صادرات خشکبار ایران به صورت فله‌ای صورت می‌گیرد و چرا با بسته بندی‌های شکیل عرضه نمی‌شود، تاکید کرد: صادرات فله‌ای به خاطر خواست مشتری است و نمی‌توانیم برخلاف خواست مشتریان خارجی عمل کنیم در غیر این صورت مشتری از خرید امتناع می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هر کشوری ذائقه خودش را برای فرآوری خشکبار دارد، گفت: مشتریان خشکبار ایران تمایل دارند برای انجام مراحل نهایی فرآوری، خشکبار را فله‌ای خریداری کنند تا بر اساس ذائقه کشور خود آن‌ها را فراوری کنند.

بیشتر بخوانید :  یاران ایران در تحریم، گزینه اول: چین و کونلون بانک

شمس فرد با اشاره مشکلات پیش رو صادرات خشکبار اظهار کرد: همچنان یکی از مهم‌ترین مشکلات صادرات خشکبار، در انتقال ارز است و کماکان مشکلات بانکی وجود دارد و نمی‌توانیم پول‌های فروش محصولات را به کشور انتقال دهیم و اینکار به صورت بسیار سخت امکان پذیر است.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها