[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، هادی حق شناس با مفید خواندن طراحی کانال مالی ایران و اتحادیه اروپا در شرایط تحریم، افزود: با ایجاد کانال مالی با کشورهای اروپایی ضمن تضمین فروش نفت ایران، کشورمان از نیازهای دلاری معاف خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی در خصوص مکانیزم کانال مالی ایران و اروپا تصریح کرد: مکانیزم این کانال  به این صورت است که با خرید نفت ایران توسط اروپا، وجوه فروش نفت در یک بانک خاص متمرکز می شود و ایران مجاز خواهد بود از ۲۸ کشور اروپایی اگر کالایی خریداری کند از محل فروش نفت، پرداخت آن کالا انجام گیرد.

وی با بیان اینکه، این کانال مالی دو حسن خواهد داشت افزود: مزیت اول تضمین خرید نفت ایران است و دومین حسن آن حذف نیاز دلاری از مبادلات مالی ایران است.

حق  شناس اظهار داشت: بر اساس برآوردهای اولیه حداقل ۳۰درصد نیاز ارزی کشور در اروپا هزینه می شود بنابراین این کانال مالی اتحادیه اروپا از دو وجه ای که اشاره شد به نفع اقتصاد ایران است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به فروش نفت به سایر کشورهای آسیای شرقی نیز گفت: با کشورهای چین و هند در ازای فروش نفت تهاتر کالایی انجام خواهد شد، بنابراین با تحریم سوئیفت هم از طریق این کانال می توان با بانک های دنیا مراوده مالی داشت و در نتیجه کشور برای خرید کالاهای اساسی دچار مشکل نخواهد شد.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها