[ad_1]

کانادا قصد دارد که خودروهای تولید شده در کارخانه جنرال موتورز در مکزیک را بایکوت کند.

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، بعد از تعطیلی یکی از کارخانه‌های فعال جنرال‌موتورز در ایالات متحده آمریکا، حالا به نظر می‌رسد که کانادا قصد دارد با تحت فشار قرار دادن این خودروساز آمریکایی و بایکوت خودروهای تولید شده در کارخانه آن در مکزیک، این شرکت را وادار کند که کارخانه خود را در این کشور دوباره راه اندازی و برقرار کند.

جنرال‌موتورز که یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروساز مستقر در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود، در شهر اوشاوا واقع در ایالت اونتاریو یک کارخانه بسیار بزرگ و فعال داشت که چندماه پیش بعلت مسائل نامعلومی تعطیل و تولید خودرو نیز در آن متوقف اعلام شد. هرچند که کارشناسان بسیاری گفتند علت این اقدام جنرال‌موتورز، کاهش هزینه‌های نهایی این شرکت بوده است چراکه هزینه کارگران فعال در کانادا بسیار بیشتر از کارگران مکزیکی است.

تعطیلی این کارخانه که به بیکار شدن بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران و کارکنان جنرال‌موتورز انجامید، تأثیرات و تبعات منفی دیگری نیز به همراه داشته است و کانادا نیز قصد دارد با آغاز مذاکرات و همچنین تحت فشار قرار دادن جنرال‌موتورز با تحریم و بایکوت خودروهای تولید شده این شرکت در کارخانه مکزیکی خود، این خودروسازی را مجبور به بازگشت و ادامه فعالیتش در کانادا کند.

بر اساس گزارش رویترز، با اینکه جنرال‌موتورز پیش‌تر اعلام کرده بود که به طور کلی می‌خواهد کارخانه خود در اوشاوای کانادا را تعطیل و واگذار کند، اما حالا انجمنی تحت عنوان یونیفر در کانادا تشکیل شده است که برای بازگشت و راه اندازی کارخانه جنرال‌موتورز تلاش می‌کند و از آن درخواست کرده که خط تولید خود را حداقل تا سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی ادامه دهد.

بیشتر بخوانید :  آزمون خودروساز آلمانی برای ورود به خاورمیانه

جنرال‌موتورز همچنین پیش‌تر اعلام کرده بود که به منظور تمرکز و تولید خودروهای برقی، الکتریکی و خودران قصد دارد که هزینه‌های مازاد و گزاف خود را کاهش دهد و به همین دلیل نیز به تعطیلی یکی از کارخانه‌های پرهزینه خود اقدام کرد.

این در حالیست که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بعد از انتشار خبر تعطیلی چند کارخانه جنرال‌موتورز در داخل و خارج از خاک آمریکا و به تبع آن بیکاری هزاران نیروی انسانی و کارگری که در آنها مشغول به‌کار بودند، به شدت عصبانی شده و با انتشار پیامی در صفحه کاربری خود در توئیتر، به شدت از این اقدام خودروساز آمریکایی انتقاد کرده است. ترامپ در توییتی نوشته بود: ما چندسال پیش جنرال‌موتورز را از خطر ورشکستگی و بحران‌های اقتصادی و مالی رهانیدیم و حالا این تعطیلی کارخانه و افزایش بیکاری کارگران آمریکایی جواب خوبی‌های ما به آنهاست.

گفته می‌شود که به دنبال تعطیلی کارخانه‌ها، جنرال‌موتورز ۱۵ درصد از نیروی انسانی خود را از دست خواهد داد و این بدان معناست که بالغ بر ۱۸ هزار نفر از کارکنان این خودروساز بزرگ تعدیل خواهند شد. همچنین مقامات این شرکت در این خصوص خاطرنشان کرده‌اند که با تعدیل نیرو و تعطیلی کارخانه‌های فعال خود، تا سال ۲۰۲۰ میلادی حدود شش میلیارد دلار در هزینه‌های جنرال‌موتورز کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها