[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هاشمی کارشناس اشتغال با اشاره به اینکه طرح کاروزی دانشجویان طرح جدیدی در کشور نیست و کشور در سال ۸۶ تجربه اجرای مشابه این طرح را داشته است گفت: این طرح در گذشته چندان موفق نبوده، امید است که در اجرای این طرح ضعف های طرح های مشابه گذشته برطرف شده باشد.

او با بیان اینکه علاقمندان برای حضور در این طرح می توانند در سامانه کاروز ثبت نام کنند از نام نویسی ۶۰ هزار متقاضی در این طرح خبر داد و گفت: اجرای این طرح از تیرماه خواهد بود.

هاشمی در ادامه افزود: این طرح اهداف ۴ گانه ای را دنبال می کند که مهمترین آن پر کردن حلقه مفقوده بین فارغ التحصیلان دانشگاهی و بازار کار یعنی تجربه و مهارت است.

این کارشناس اشتغال موفقیت این طرح را با اما و اگری همراه دانست و یادآور شد: اگر در اجرای این طرح با تشکل های کارگری و کارفرمایی هماهنگی های لازم به عمل نیامده باشد از هم اکنون می توان سرنوشت این طرح را پیش بینی کرد.

او موفقیت طرح های اقتصادی را در گروه اعمال ۴سیاست کلان دانست و تصریح کرد: این سیاست‌ها شامل سیاست‌های فعال، حمایتی، پولی و ارزی و تنظیمی است.

این کارشناس اشتغال در توضیح سیاست فعال افزود: سیاست فعال به دنبال رفع بیکاری به صورت سریع و ضربتی است که اعتبارات خرد و آموزش از جمله زیرمجموعه های این سیاست است.

هاشمی سیاست حمایتی را بخش دیگر از سیاست های کلان دانست و تاکید کرد: این نوع سیاست به بیکاران کمک می کند تا بحث های بیمه ای را جبران کنند.

بیشتر بخوانید :  پرونده‌های اعطای وامی که در بانکها خاک می‌خورند

او از سیاستهای پولی و ارزی به عنوان سومین سیاست کلان در موفقیت در بازار کار برشمرد و در نهایت از سیاست تنظیمی به عنوان چهارمین سیاستی که قوانین و مقررات را تبیین می کنند یاد کرد.

او با اشاره به دلیل بی انگیزگی کارفرمایان از جذب کارآموزان اظهار کرد: مشکل اصلی در سیاست‌‎های کلان کشور در مورد اشتغال زایی به دو سیاست تنظیمی و ارزی برمی گردد زیرا دولت فشارهایی را به کارفرمایان تحمیل می کند و به همین دلیل آنها نیز از این سیاستها استقبال نمی کنند.

هاشمی با ارائه تعریفی ساده از طرح کارورزی افزود: کارورزی به زبان ساده همان سیاست استاد و شاگردی قدیم است که به دلیل موانع موجود در قوانین امروز منسوخ شده است.

این کارشناس اشتغال در ادامه گفت: زمانی که ایران با سایر کشورها مقایسه می شود باید به فضای کسب و کار در دو کشور توجه و یک به یک به تفکیک بررسی شود، اگر در اجرای این طرح، در نظام آموزشی کشور تحولی ایجاد نشود عملا مشکلی حل نمی شود.

هاشمی یکی از مشکلات کشور در زمینه اشتغال زایی را نگاه دولت محوری برای ایجاد کار عنوان کرد و تاکید کرد: دولت موظف به بستر سازی برای اشتغال زایی است نه اشتغال زایی که نتیجه ای جز بزرگ شدن دولت ندارد.

او فضای کسب و کار را متاثر از قوانین و مقررات، محیط اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، سیاست خارجی و غیره دانست و افزود: در قانون کارآموزی کشور، قانون کارورزی برای رده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال و طول آن حداکثر تا ۳ سال در نظر گرفته شده، اینجاست که مشکلات قانونی خود را نشان می دهند و اصلاحات را غیرقابل انکار می کند.

بیشتر بخوانید :  هفت وزیر کابینه یازدهم در کمیسیون های تخصصی

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب ها1 بیت کویناتاق بازرگاني آذربايجان غربياتاق بازرگانی ژاپنارسال پول به روسیهاعتماد به خرید اینترنتیاقامت آلمان از طریق خرید ملکانتقال پول به خارجبانکدار ی صادراتبیت کوین تبلیغاتپ ژوهشكده حمل و نقلپست پیشتاز اکسپرستاریخچه ی صادراتترخیص کار بندر امامترخیص کالا بدون کارت بازرگانیحمل بار به آلمانحمل بار وانت پیکانحمل بار یخچالی به روسیهحمل دریایی بارخدمات بار هوایی فرودگاه مهرآبادخرید از آمازون تحویل در ایرانخرید اینترنتی از سایت خارجیخرید اینترنتی سریال عاشقانهخرید اینترنتی مانتو 93خرید اینترنتی نفتر بانک صادراتروشهای واردات از چینستاد ترخیص خودرو گل نبیصادرات ایران به چین چیستصادرات صنایع دستی به چینصرافی در منطقه ظفرطه کارگوفروش ابزار لوله کشیفروش ابزار نجاری دست دوفروش ابزار نجاری ماکیتافروش خط تولید ضد یخفریت بار استرالیاقوانین گمرک قشمقوانین گمرکی تایلندقوانین واردات گمرکقیمت خرید یوان چینکارگو در بانکوککارگو در تایلندگمرک رشتگمرک شیرازگمرک ورود خودروواردات پوشاک از چینواردات خودرو 3500واردات خودرو های هیبریدیواردات کالا از آلمانواردات هیوندا

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها