[ad_1]

به گزارش تراز ،اگر می خواهید در کسب و کار خود موفق باشید، باید شبکه ی ارتباطی وسیع و خوبی داشته باشید. یکی از تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان می دهد که ۸۵ درصد از موفقیت های حرفه ای، تحت الشعاع مهارت های ارتباطی اشخاص قرار دارند. اگر به تجارت علاقه مند هستید و کسب وکار خود را تأسیس کرده اید، حتماً به اهمیت شبکه ی روابط پی برده اید. شما باید یک شبکه ی خوب را پایه گذاری کنید، بتوانید با مردم جدید آشنا شوید و آن ها را جذب کنید و شاید مجبور شوید با منطقه ی امن خود خداحافظی کنید.

با این حال، قرار نیست تجارت، مثل شهرت، همه ی روح شما را به خودش اختصاص بدهد. در عالم واقعیت، شبکه ی ارتباطی را مجموعه ای از دوستان و آشنایان، هم تیمی ها و افرادی تشکیل می دهند که به خدمات شما علاقه مندند. در شبکه های خوب، روابط متعادل اند، مردم به طور متقابل به هم کمک می کنند و برای رفاه و موفقیت همدیگر اهمیت قائلند.

بدهید و دریافت کنید

ارتباطات کاری نمی توانند و نباید مسیری یک طرفه باشند. اگر می خواهید سایر مردم با شما همکاری کنند، شما هم باید به آن ها خدمت کنید. یکی از مفیدترین کارهایی که در دستور کار شما قرار دارد، این است که با افرادی که در زمینه ی کاری شما متخصص هستند، وارد رابطه شوید. به طور متقابل، هرگاه فردی شما را در جریان فعالیت تجاری خود قرار داد، باید فکر کنید که چطور می توانید به او کمک کنید.

بیشتر بخوانید :  تکلیف سپرده گذاران آرمان چه می شود؟

سعی کنید همیشه با افرادی که در شبکه ی شما قرار دارند، ارتباط داشته باشید. از زندگی و کارشان باخبر باشید و هر کمکی که می توانید، از آن ها دریغ نکنید. این رویه، روابط شما را تقویت می کند و منافع دوجانبه ای خواهد داشت.

چیزی را که نیاز دارید، درخواست کنید

بسیاری از ما، احساس خوبی نسبت به کمک خواستن از دیگران نداریم. وقتی کار به جایی می رسد که به کمک دیگران نیازمندیم، دچار تردید می شویم، تأمل می کنیم و ترجیح می دهیم دیگران خودشان حدس بزنند که ما چه می خواهیم.

اما بهتر است اگر واقعاً به چیزی نیاز دارید، آن را مطرح کنید. بیان درخواست های شما نه فقط به نفع خودتان است، بلکه طرف مقابلتان را هم در شرایط بهتری قرار می دهد؛ چون مجبور نیست درست یا نادرست حدس بزند که شما چه نیازی دارید. درخواست کردن، باعث می شود ارتباطات شما بازتر و شفاف تر شود.

تجربه نشان می دهد که وقتی پای پول به میان می آید، مردم بیشتر معذب می شوند. شما باید بدانید که اگر در حال جمع آوری سرمایه برای شرکت خود هستید، با جملاتی مثل «فکر می کنید می شود…» یا «اگر فعلاً می توانید صرفه جویی کنید…» نمی توانید سرمایه ی مورد نیاز خود را به دست آورید. برای موفقیت و رسیدن به اهدافتان، باید کمی صریح تر باشید.

وارد اجتماع شوید

یکی از بهترین راه هایی که شبکه ی ارتباطی شما را تقویت می کند، این است که از دفتر کار خود خارج شوید و به میان مردم بروید. خیلی اوقات شما اصلاً نمی دانید که باید با چه مردمی در ارتباط باشید، چه افرادی به خدمات شما نیاز دارند و چه گروهی از کار شما استقبال می کنند. اگر خودتان را در بطن جامعه قرار دهید، شناخت مردم برای شما به آسانی یک ایمیل زدن خواهد بود.

بیشتر بخوانید :  رمزگشایی از یک خطا در بازار ملک

خیلی وقت ها افرادی جذب تجارت شما می شوند که اصلاً انتظارشان را نداشته اید. پس سعی کنید در تمام جنبه های زندگی تان، با همه ی مردم ارتباط صادقانه و صمیمانه ای داشته باشید.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاانتقال پول به تجارتبانک صادرات 805پست اکسپرسپی پال ترکیهتجهيزات شبكه فروشترخیص کار کالا از گمرکترخیص موتور بدون گواهینامهتعرفه واردات خودرو از دبیتلفن صرافی ضرغامیچطور از ebay خرید کنیمحمل و نقل ماهان سفیرخريد كارت تلفن خارج از كشورخرید از علی بابا در ایرانخرید اینترنتی از کشور چینخرید اینترنتی ساعت مچی مردانهخرید اینترنتی لوازم آرایشیخرید خانه آلمانخرید دلار بازی ساکر استارخرید لپ تاپ از خارجرهگیری کد مرسولهشرکت حمل بار چاپارصادرات زعفران به کاناداصادرات هلندصرافی محسنطرح واردات خودروطرز واردات خودروفروش خط تولید روغن موتورفروش خط تولید فیلتر هوا در اراکقوانين گمركي تركيهقیمت مزدا 3 وارداتیکارت بازرگانی شرایطکارگو اماراتکارگو هواپیمایی قطرگرفتن مسترکارت در ایرانگمرک حراستگمرک ماهیرودمدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینینحوه ارسال پول به آمریکانرخ واردات خودروواردات پرسود از ترکیهواردات تجهیزات نفتیواردات چوبواردات خودرو از چینواردات خودرو برای جانبازانواردات داروواردات سیم جوش از چینواردات عدس کاناداییواردات گندم از آمریکاواردات یراق آلاتوب مانی سایت

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها