چگونه از taobao.com و Tmall خرید کنیم؟ راهنمای جامع

چگونه از taobao.com و Tmall خرید کنیم؟ راهنمای جامع


در این مقاله از سایت گروه تجاری ققنوس به تمام اطلاعاتی که در رابطه با دو شرکت بزرگ چین ، Taobao.com و Tmall.com نیاز دارید اشاره کرده ایم.

دو شرکت Taobao.com و Tmall.com از شرکت های تابع علی بابا هستند که در چین قرار گرفته اند. در حال حاضر، این دو شرکت به عنوان بزرگ ترین پلتفرم های خرده فروشی در چین شناخته می شوند که خرید نکردن از این دو پلتفرم برای مردم چین بسیار سخت و غیر ممکن به نظر می رسد. این دو شرکت به بخشی ثابت از زندگی مردم چین تبدیل شده اند.

بیشتر بخوانید: خرید از سایت های چینی : ۲۱ فروشگاه آنلاین معروف عمده یا خرده فروشی با قابلیت ارسال کالا به ایران

اکنون اجازه دهید تا به جزییات این دو شرکت بپردازیم. زمانی که وب سایت این دو شرکت را مقایسه می کنیم، می بینیم که محصولات Taobao در مقایسه با Tmall ارزان قیمت تر هستند اما با این وجود، کیفیت محصولات Tmall بسیار بهتر از محصولات تائوبائو است. از این رو، متوجه دلیل بالاتر بودن قیمت ها در Tmall می شویم. در حال حاضر شرکت Taobao.com تنها در کشور چین قرار دارد و به مردم این کشور خدمت رسانی می کند؛ درست مانند آمازون که در آمریکا قرار دارد.

با این وجود، زمانی که هر دو شرکت را از منظر لوجستیکی {تهیه و توزیع و حمل و نقل} مقایسه می کنیم، به این نتیجه می رسیم که زمان میان ثبت سفارش تا دریافت کالا و خدمات در هر دو وب سایت ها تقریبا بین ۱ تا ۳ روز زمان می برد.

در این مقاله از سایت گروه تجاری ققنوس به طور عمده به دو وب سایت Taobao.com و Tmall.com اشاره می کنیم تا اطلاعات و دانش فعلی تان درباره این دو فروشگاه را افزایش داده و به روز کنیم. علاوه بر این، برای تان روشن می کنیم که چگونه با سفارش دادن از طریق این دو وب سایت می توانید پول کمتری پرداخت کرده و صرفه جویی کرده باشید.

بیشتر بخوانید: حمل دریایی از چین: صفر تا صد حمل و نقل دریایی محموله از چین (راهنمای کامل ۲۰۲۰)

به راستی چه دلیلی وجود دارد که وقتی می توانیم از این دو غول تجاری بزرگ با قیمت پایین محصولات و کالاهای خود را خریداری کنیم، بازار برویم و محصولات گران قیمت خریداری کنیم؟ دقیقا به همین دلیل است که این مقاله را نوشته ایم؛ با هدف این که تعداد بیشتری از مردم کشور چین را با این دو وب سایت آشنا کنیم.

در این مقاله به موضوعات زیر اشاره شده است:

  1. آشنایی با وب سایت های Taobao.com و Tmall.com و سئوال های پر تکرار
  2. آماده سازی
  3. چگونه کالای مورد نظر خود را جستجو کنیم؟
  4. چگونه سفارش مان را ثبت کنیم؟
  5. اطلاعاتی در رابطه با شیوه پرداخت
  6. بررسی سفارش
  7. خدمات پس از فروش
  8. روزهای بزرگ تخفیف Tmall و Taobao
  9. چرا به شرکت های Taobao و Tmall نیاز داریم؟

۱. درباره Taobao و Tmall و سئوالات پر تکرار

۱.۱. Taobao.com چیست؟

امروزه شرکت Taobao بزرگ ترین پلتفرم خرده فروشی در سراسر کشور چین به شمار می رود که در ماه می سال ۲۰۰۳ از سوی گروه تجاری علی بابا تاسیس شد. این پلتفرم به عنوان یکی از مشهورترین و پر طرفدارترین پلتفرم های آنلاین در چین شناخته می شود که حدود ۵۰۰ میلیون نفر در آن ثبت نام کرده اند و روزانه بیش از ۶۰ میلیون نفر از آن بازدید می کنند.

بیشتر بخوانید: تامین محصولات از چین گام به گام (راهنمای کامل ۲۰۲۰)

در این پلتفرم بیش از ۸۰۰ میلیون کالا تخفیف خورده اند و هر دقیقه به طور متوسط ۴۸.۰۰۰ محصول و کالا به فروش می رود. فروشندگانی که در پلتفرم تائوبائو فعالیت دارند، افراد معمولی هستند و نه شرکت های تجاری.

Taobao
Taobao

۱.۲. Tmall.com چیست؟

“Tmall” که تا پیش از این با نام Taobao Mall شناخته می شد، یک وب سایت خرید بسیار جامع و گسترده است. این شرکت در ماه ژانویه سال ۲۰۱۲ به طور رسمی نام خود را به “Tmall” تغییر داد. برخلاف پلتفرم تائوبائو، فروشندگانی که در این وب سایت فعالیت می کنند، شرکت ها هستند و نه افراد معمولی. محصولات و کالاهای ارائه شده در تی مال بی شک کیفیت های بسیار عالی و بی نظیری دارند.

یکی دیگر از مزایای این پلتفرم، امکان بازگشت بدون قید و شرط کالا و محصولات خریداری شده تا ۷ روز است. در این حالت، چنانچه فرد بسته و کالای خردیداری شده خود را مرجوع کرد و در شرکت بررسی شد اما هیچ گونه مشکلی در آن یافت نشد، مسئولیت پرداخت هزینه ارسال بر عهده خریدار خواهد بود.

Tmall
Tmall

۱.۳. علی ونگ ونگ {Aliwangwang} چیست؟

علی ونگ ونگ نام نرم افزار کنونی ارتباطی دو وب سایت تائوبائو و تی مال است. فروشندگان و خریداران در این دو وب سایت می توانند به کمک این نرم افزار با یک دیگر در ارتباط باشند.

بیشتر بخوانید: واردات ارزان : ۵ راه ساده برای کاهش هزینه‌های هنگام واردات از چین

به عنوان خریدار، می توانید سئوالاتی در رابطه با محصول مانند اندازه کالا، جزییات کالا، مواد اولیه استفاده شده در کالا، تاریخ تحویل و کیفیت و موارد از این دست را با استفاده از این نرم افزار بیان کنید.

۱.۴. علی پی {Alipay} چیست؟

علی پی نیز یکی دیگر از شرکت های تابع علی بابا است که در چین مستقر شده است. علی پی یک پلتفرم پرداخت شخص ثالث است و ویژگی های عمده این پلتفرم آسان، امن و سریع هستند. امروزه علی پی به بزرگ ترین کیف پول پرداخت در تلفن های موبایل تبدیل شده است. بگذارید این طور بگوییم: علی پی نسخه خارجی پی پال است.

بیشتر بخوانید: بهترین شیوه حمل بار و ترخیص کالا از چین به ایران چیست ؟

با هدف ایجاد روابط جامع، علی پی با بیش از ۱۸۰ بانک خارجی و داخلی مانند ویزا، مستر کارت و دیگر کارت های پرداخت، در حال همکاری است. دقیقا به همین دلیل است که علی پی تا این اندازه در میان مردم چین به شهرت رسیده است.

۱.۵. دو شرکت بزرگ تی مال {Tmall} و تائوبائو { Taobao } چه تفاوت هایی با یک دیگر دارند؟

بگذارید هر کدام را جداگانه توضیح دهیم:

تائوبائو: مهم ترین تفاوت میان این دو وب سایت، فروشندگان هستند. تائوبائو یک پلتفرم آنلاین فروش کالا و محصولات است که تنها افراد معمولی می توانند در آن ثبت نام کنند. تحت شرایطی می توان کالاهای وب سایت تی مال را در وب سایت تائوبائو قرار داد. اما با این وجود، قیمت محصولات تائوبائو بسیار ارزن تر از محصولات وب سایت تی مال است.

بیشتر بخوانید: چگونه یک واسطه گر موفق در حوزه حمل و نقل باشیم؟ {راهنمای کامل}

تی مال: برخلاف وب سایت تائوبائو، در تی مال تنها شرکت های تجاری می توانند عضو شوند {فروشندگان جامع}. محصولات وب سایت تائوبائو در وب سایت تی مال قرار نمی گیرند. علاوه بر این، قیمت محصولات این وب سایت تا حدودی بیشتر از تئوبائو است. اما اگر بخواهیم از حیث کیفیت این دو شرکت را با یک دیگر مقایسه کنیم، متوجه می شویم که با وجود بالاتر بودن قیمت ها، کیفیت کالاهای تی مال نیز بالاتر هستند.

۱.۶. چگونه می توانیم متوجه شویم که کدام یک فروشنده Tmall و کدام یک فروشنده Taobao است؟

یک تفاوت بسیار بزرگ و آشکار میان این دو فروشگاه وجود دارد. در وب سایت تائوبائو، لوگو در گوشه سمت چپ بالای پلتفرم های وب سایت قرار گرفته است. یک تفاوت دیگر که وجود دارد نوع لوگوهای هر دو سایت است: وب سایت تائوبائو Taobao Logo و وب سایت تی مال Tmall Logo را نشان می هد. به نظر می رسد که لوگوی تی مال بهتر از لوگو تائوبائو است.

  • دمو فرشگاه تائوبائو:
تائوبائو
  • دمو فروشگاه تی مال:
Tmall

۲. آماده سازی؛ تائوبائو و تی مال

قبل از این که سفارش خود را در پلتفرم های تائوبائو و تی مال ثبت کنید، باید چندین کار انجام دهید. اول از همه باید به چندین فاکتور دقت کنید؛ به طور مثال، آیا پلتفرمی که برای خرید انتخاب کرده اید از از کارت بانک های بین المللی پشتیبانی می کند یا خیر، چگونه باید زبان پلتفرم را از چینی به انگلیسی تغییر دهیم، هزینه های ارسال به کشور مقصد، نحوه دریافت کد تخفیف و فاکتورهای مهم دیگری از این قبیل.

بیشتر بخوانید :  با اقامت دبی به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

بیشتر بخوانید: حمل و نقل FCL ؛ اصول حمل و نقل، کانتینرها و هزینه ها {راهنمای جامع}

علاوه بر این، باید درباره فرایندهای Tmall و Taobao نیز مواردی را بدانید. با داشتن این اطلاعات خواهید توانست به راحتی در این پلتفرم ها کار خود را انجام داده و محصولات و کالاهای دلخواه خود را خریداری کنید. با خرید از این پلتفرم ها علاوه بر سهولت و راحت شدن کار، هزینه کمتری نیز پرداخت می کنید.

۲.۱. اطلاع درباره Taobao در سطح جهان

  • در قوانین لوژستیکی دو پلتفرم Tmall و Taobao خدمات رسانی به ۱۰ کشور دنیا انجام می شود: ایالات متحده آمریکا، هنگ کنگ، ماکائو، تایوان، سنگاپور، مالزی، ژاپن، کانادا، استرالیا و نوزیلند.
  • کارت های بانکی پذیرفته شده برای پرداخت: ویزا، مستر کارت، JCB و …
  • ضمانت خریدار و حفاظت

پس دادن کامل: در مواقعی که هنوز کالا و خدمات خود را دریافت نکرده اید، می توانید آن را به شرکت گزارش داده و تمام هزینه های پرداخت شده را دریافت کنید {که شامل هزینه تمام محصولات و حمل و نقل می شود}.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره خدمات بازرگانی حضوری در چین

پس دادن و دریافت وجه به طور کامل: چنانچه کالای خود را دریافت کردید اما در کیفیت محصول مشکلی وجود داشت یا این که محصول با توضیحات ارائه شده از سوی فروشنده در وب سایت همخوانی نداشت، در این شرایط دو پلتفرم Taobao و Tmall این وظیفه را دارند که کالا را پس گرفته و هزینه را پرداخت کنید {که این هزینه ها شامل مبلغ پرداخت شده برای محصولات، حمل و نقل اولیه و بازگشت کالا می شود}. انتخاب دیگری که پیش روی تان وجود دارد این است که با فروشنده مذاکره کرده و در قبال دریافت مبلغی، کالا را پیش خود نگه دارید.

۲.۲. استفاده از جستجوگر گوگل – مترجم گوگل

توصیه می کنیم که از موتور جستجوگر گوگل استفاده کنید {گوگل کروم}. وب سایت گوگل به قسمتی مجهز شده است که روند ترجمه صفحات از چینی به انگلیسی – یا هر زبان دیگری که بخواهید – را تسهیل می کند. صحت موارد ترجمه شده در گوگل ترنسلیت بیش از ۸۰ درصد است. گوگل ترنسلیت ابزار مناسبی است که ارزش توصیه کردن را دارید. اطمینان داریم که از کارایی این پلتفرم رضایت داشته باشید.

لینک مرورگر گوگل: https://www.google.com/chrome/

به منظور ترجمه صفحات هر دو پلتفرم باید این مراحل را طی کنید:

  1. صفحه Taobao.com را باز کنید.
تائوبائو
Taobao
  1. کلیک راست را بزنید و سپس گزینه “Translate to english” را انتخاب کنید.
ققنوس
Taobao
  1. سپس تمام مطالب به زبان انگلیسی ترجمه خواهند شد. {البته به استثناء تصاویر}.
Taobao
Taobao

۲.۳. حساب کاربری برای خود باز کنید

برای خرید تمام محصولات از پلتفرم Toabao ابتدا باید یک حساب کاربری باز کنید. فقط در صورتی می توانید فرایند خرید خود در این پلتفرم را کامل کنید که مراحل ثبت نام با موفقیت طی شده باشند.

در قسمت زیر به مراحل ثبت نام در پلتفرم تائوبائو اشار کرده ایم:

قدم اول: صفحه Taobao.com را باز کنید، بر روی گزینه “free registration” کلیک کنید.

باز کردن حساب کاربری Taobao
تاوباو

قدم دوم: بر روی گزینه “English” کلیک کنید.

تائو بائو و ثبت نام
تاوباو

قدم سوم: کشور خود را انتخاب کرده و سپس شماره موبایل را وارد کنید. بر روی قسمت Verification کلیک کرده، سپس با استفاده از حساب تائوبائو خود، یک حساب علی پی ایجاد کرده و سپس بر روی گزینه “Next” کلیک کنید.

عضو شدن در تائوبائو
تاوباو

قدم چهارم: سپس یک کد تاییدیه به شماره موبایل وارد شده ارسال می شود. کد تایید را وارد کنید.

به عنوان مثال، در این مرحله با این چنین صفحه ای مواجه می شوید.

تاوباو
تاوباو

پس از این که پیام برای تان ارسال شد، کد را وارد کرده و بر روی گزینه “Confirm” کلیک کنید.

تاوباو
تاوباو

قدم پنجم: رمز عبور و ایمیل را انتخاب کرده و یک نام کاربری وارد کنید. سپس بر روی قسمت “Submit” کلیک کنید.

تاوباو
تاوباو

قدم ششم: پس از این که فرایند ثبت نام با موفقیت به پایان رسید، می توانید از حساب کاربری خود در علی پی، علی بابا و دیگر سایت ها استفاده کنید.

تاوباو
تاوباو

۲.۴. هزینه های حمل و نقل Taobao

تا به امروز، پلتفرم تائوبائو تنها در سطح جهان به کشورهای هنگ کنگ، ماکائو، تایوان، ایالات متحده آمریکا، سنگاپور، مالزی، ژاپن، کانادا، استرالیا و نیوزیلند خدمات ارائه می کند.

۱. در قسمت زیر به هزینه های حمل و نقل به هنگ کنگ اشاره کرده ایم:

هزینه های حمل و نقل به هنگ کنگ
هزینه های حمل و نقل به هنگ کنگ
هزینه های حمل و نقل به هنگ کنگ
هزینه های حمل و نقل به هنگ کنگ

در جدول زیر به محدودیت های حجمی و وزنی در ارسال به هنگ کنگ اشاره کرده ایم:

محدودیت های حجمی و وزنی
محدودیت های حجمی و وزنی

۲. در قسمت زیر به هزینه های حمل و نقل به ماکائو اشاره کرده ایم:

هزینه های حمل و نقل به ماکائو
هزینه های حمل و نقل به ماکائو

در جدول زیر به محدودیت های حجم و اندازه در ارسال به ماکائو اشاره کرده ایم:

حجم و اندازه در ارسال به ماکائو
حجم و اندازه در ارسال به ماکائو

۳. در قسمت زیر به هزینه های حمل و نقل به تایوان اشاره کرده ایم:

تایوان
تایوان

در جدول زیر به محدودیت های حجم و اندازه در ارسال به تایوان اشاره کرده ایم:

۴. در قسمت زیر به هزینه های حمل و نقل به ایالات متحده آمریکا اشاره کرده ایم:

در جدول زیر به محدودیت های حجم و اندازه در ارسال به ایالات متحده آمریکا اشاره کرده ایم:

۵. در قسمت زیر به هزینه های حمل و نقل به مالزی اشاره کرده ایم:

در جدول زیر به محدودیت های حجم و اندازه در ارسال به مالزی اشاره کرده ایم:

۶. در قسمت زیر به هزینه های حمل و نقل به سنگاپور اشاره کرده ایم:

در جدول زیر به محدودیت های حجم و اندازه در ارسال به سنگاپور اشاره کرده ایم:

۷. در قسمت زیر به هزینه های حمل و نقل به کانادا اشاره کرده ایم:

در جدول زیر به محدودیت های حجم و اندازه در ارسال به کانادا اشاره کرده ایم:

۸. در قسمت زیر به هزینه های حمل و نقل به ژاپن اشاره کرده ایم:

در جدول زیر به محدودیت های حجم و اندازه در ارسال به ژاپن اشاره کرده ایم:

۹. در قسمت زیر به هزینه های حمل و نقل به استرالیا اشاره کرده ایم:

در جدول زیر به محدودیت های حجم و اندازه در ارسال به استرالیا اشاره کرده ایم:

۱۰. در قسمت زیر به هزینه های حمل و نقل به نیوزیلند اشاره کرده ایم:

در جدول زیر به محدودیت های حجم و اندازه در ارسال به نیوزیلند اشاره کرده ایم:

ادغام جهانی و حمل و نقل و/ یا ارسال مستقیم جهانی تائوبائو به سرزمین من انجام نمی شود. در این صورت چه کاری باید انجام دهم؟

در صورتی که محل زندگی شما هیچ یک از ۱۰ کشور گفته شده نیست، بایستی فردی را استخدام کرده تا به شما در انجام تمام مراحل حمل و نقل کمک کند. اگر در این مناطق زندگی می کنید، تائوبائو ارسال را برای تان انجام خواهد داد: هنگ کنگ، ماکائو، تایوان، سنگاپور، مالزی، ژاپن، کانادا، استرالیا و نیوزیلند.

۲.۵. افزونه تخفیف را برای گوگل کروم نصب کنید

در پلتفرم های Taobao و Tmall محصولات و کالاهای زیادی وجود دارد که همگی تخفیف های بی نظیر و باور نکردنی دارند. ساده ترین راه موجود برای پیدا کردن کد تخفیف هر کدام از محصولات، نصب افزونه تخفیف گوگل کروم است.

بیشتر بخوانید: بهترین راه حمل بار از چین به دبی

با نصب این افزونه، هر زمان که تخفیف زده شود و شما بتوانید از آن برای خرید محصولات و کالاهای دلخواه خود با قیمت های بسیار پایین تر از این دو وب سایت اقدام کنید، مطلع خواهید شد. به طور خلاصه باید بگوییم که با نصب این افزونه هزینه کمتری پرداخت می کنید و بالطبع پول تان پس انداز می شود.

چگونه می توانم افزونه کوپن را برای گوگل کروم نصب کنم؟

مراحل نصب افزونه کوپن در برنامه گوگل به این صورت می باشد:

اول از همه وارد گوگل کروم شده و این لینک را وارد کنید:

مرورگر: https://chrome.google.com/webstore/search/%E8%A7%85%E9%B1%BC?utm_source=www.chinapurchasingagent.com

بر روی گزینه “add to chrome” کلیک کنید.

سپس بر روی گزینه “add extension” کلیک کنید.

این افزونه دو ویژگی عمده دارد:

ویژگی اول: خواهید توانست که پایین ترین قیمت از این محصول را در سابقه جستجوهای وب سایت مشاهده کنید.

مشاهده سابق قیمتی

ویژگی دوم: در صورت وجود هر نوع کوپن مطلع خواهید شد.

وجود کوپن

۳. چگونه در پلتفرم Taobao محصول دلخواه خود را جستجو کنیم؟

تنها کاری که برای جستجو محصول یا کالای دلخواه خود باید انجام دهید این است که در قسمت کلمه کلیدی سمت راست در قسمت Search tab محصول مورد نظر را وارد کنید. توصیه می کنم که از زبان انگلیسی برای جستجو کلمات کلیدی محصولاتی که به دنبال آن ها هستید، استفاده نکنید زیرا اکثر فروشندگان در تائوبائو، تیتر محصولات خود را به زبان انگلیسی تایپ نمی کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین خدمات حمل درب به درب چین به دبی

در این مواقع، کافی ست که وارد گوگل ترنسلیت شده و اسم کالا را به انگلیسی وارد، معادل چینی را کپی کرده و در قسمت Search tab این پلتفرم جای گذاری کنید. با این کار، احتمال پیدا کردن محصولات مرتبط با خواسته تان بسیار بالاتر خواهد رفت. اگر از کلمات کلیدی با زبان چینی استفاده کنید، محصولات بسیار زیاد و متعددی را مشاهده خواهید کرد.

بیشتر بخوانید :  واردات چسب از چین چگونه است؟ 0 تا 100 ترخیص چسب

۳.۱. چگونه کلمات انگلیسی را به چینی ترجمه کنم؟

گوگل ترنسلیت این قابلیت را دارد که تمام زبان های دنیا را به زبان چینی ترجمه کند. صحت کلمات ترجمه شده حدود ۸۵ درصد تخمین زده شده است.

برای ترجمه کلمات به زبان چینی این مراحل را طی کنید:

قدم اول: صفحه گوگل ترنسلیت را باز کنید. لینک صفحه: https://translate.google.com/

تائوبائو ؛ ترجمه در گوگل ترنسلیت

قدم دوم: کلمه ترجمه شده به زبان چینی را کپی کرده و کلمه “enter” را فشار دهید.

Taobao

قدم سوم: بر روی گزینه “Translate to English” کلیک راست موس را فشار دهید. سپس کلمه ترجمه شده را کپی کرده و در قسمت مورد نظر کپی کنید.

استفاده از گوگل ترنسلیت

۳.۲. چگونه به صورت آنلاین با فروشندگان Taobao چت کنیم؟

یکی دیگر از قابلیت های این پلتفرم، چت کردن با فروشندگان با استفاده از علی ونگ ونگ است. زمانی که محصول مورد نظر خود را پیدا کردید، می توانید درباره جزییات محصول سئوالاتی را از فروشنده بپرسید.

بیشتر بخوانید: بهترین راه حمل بار از چین به دبی

نکته: معمولا فروشندگانی که در این وب سایت حضور دارند فقط به زبان چینی تایپ می کنند و نه زبان انگلیسی. بنابراین، برای برقراری ارتباط با این فروشندگان باید از گوگل ترنسلیت استفاده کرده و کلمه مورد نظر خود را در گوگل وارد کرده، معادل ترجمه شده به زبان چینی را در علی ونگ ونگ کپی کنید.

چت در تائوبائو و Tmall با فروشندگان

تا به امروز علی ونگ ونگ به انگلیسی ترجمه نشده است، از این رو توصیه می کنیم که این نرم افزار را نصب نکنید. نرم افزار علی ونگ ونگ تنها از زبان ساده و سنتی چینی پشتیبانی می کند.

۴. ثبت سفارش؛ تائوبائو و تی مال

قبل از این که سفارش خود را در وب سایت Taobao ثبت کنید، باید آدرس محل سکونت، شماره تلفن همراه و آدرس گیرنده را وارد کنید. علاوه بر این، باید این نکته را یادآور شویم که برای وارد کردن این اطلاعات حتما باید با زبان چینی تایپ کنید.

در این قسمت نیز برای تکمیل سفارش خود بار دیگر به گوگل ترنسلیت نیاز خواهید داشت. پس از این که محصول مورد نظر خود را انتخاب کردید، می توانید سفارش خود را ثبت کنید.

در این قسمت از مقاله گروه تجاری ققنوس به بهترین نحو ممکن مراحل انجم این کار را شرح خواهیم داد.

۴.۱. تکمیل اطلاعات لازم برای حمل و نقل

اطلاعات گیرنده را نیز وارد کنید. با وارد کردن این اطلاعات خواهید توانست که به راحتی با فروشندگان از طریق پیک ارتباط برقرار کنید.

قدم اول: وارد حساب کاربری خود در Taobao شوید (https://login.taobao.com/)، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.

نکته: می توانید از نام، ایمیل یا شماره موبایل خود در قسمت نام کاربری استفاده کنید.

قدم دوم: بر روی قسمت “Account setting tab” کلیک کنید.

قدم سوم: تب “Shipping address” را انتخاب کنید.

قدم چهارم: اطلاعات مورد نیاز، از قبیل موقعیت، جزییات آدرس، کد پستی، نام گیرنده و شماره موبایل را وارد کرده و گزینه “set as default shipping address” را انتخاب کرده و بر روی قسمت “save” کلیک کنید.

۴.۲. توضیحات محصول

در شکل زیر به شما نشان خواهیم داد که رابط کاربری این پلتفرم چگونه است. در این قسمت به جزییات بسیار جزیی محصول اشاره شده است و هر اطلاعاتی که می خواهید درباره محصول مورد نظرتان بدانید آورده شده است. در این قسمت اطلاعاتی از قبیل تصاویر محصول، عنوان محصول، قیمت، کدهای کوپن، قیمت های گذشته، رنگ های محصول، تعداد، و موجودی انبار ذکر شده است. اگر تمام اطلاعات گفته شده را مطالعه کرید اما جواب سئوال را تان دریافت نکردید، می توانید با فروشندگان در ارتباط باشید.

Taobao و Tmall
  1. تصویر محصول
  2. عنوان محصول
  3. قیمت محصول
  4. افزونه کوپن
  5. هزینه حمل و نقل به آدرس وارد شده
  6. حجم فروش ماهیانه
  7. نظرات خریداران
  8. مراکز Tmall
  9. رنگ های موجود
  10. تعداد محصول که قصد خرید دارید
  11. تعدد موجود از محصول
  12. الان خرید کنید
  13. افزودن به کارت

۴.۳. چگونه می توانیم سفارش خود را در پلتفرم های Taobao و Tmall ثبت کنیم؟

اول از همه باید این را بدانید که قبل ازثبت سفارش و خرید محصول بایستی جزییات محصول، و همین طور نظر خریداران قبلی را مطالعه کنید. مطالعه قسمت نظرات خریداران به شما کمک می کند تا از کیفیت محصول مطلع شده و ریزترین جزییات را متوجه شوید؛ از این رو از ریز و درشت محصول اطلاع کسب خواهید کرد. پس از مطالعه این قسمت، می توانید خودتان سفرش تان را ثبت کنید.

در قسمت زیر به یک راهنمای جامع اشاره کرده ایم که چگونگی ثبت سفارش در پلتفرم Taobao.com را نشان می دهد.

به طور مثال، مانند در این قسمت یک لباس چرمی را انتخاب کرده ایم.

قدم اول: همان طور که گفته شد، موس را روی قسمت مورد نظر بیارید. فراموش نکنید که باید افزونه کد کوپن را بر روی گوگل کروم نصب کنید.

ثبت سفارش در تائوبائو و Tmall

قدم دوم: تاریخچه قیمت محصول را مشاهده کنید.

مشاهده سوابق در تائوبائو و Tmall

قدم سوم: بر روی تب Coupon کلیک کنید. همان طور که می بینید کد کوپن این محصول ۵۹۸CNY – 200 CNY = 398 CNY می باشد.

کوپن Taobao و Tmall

قدم چهارم: بر روی کوپن کلیک کرده و آن ار دریافت کنید.

دریافت کوپن در Tmall

قدم پنجم: اندازه، رنگ و تعداد مورد نظر را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه BUY NOW کلیک کنید.

خرید از تائوبائو و تی مال

قدم ششم: اطلاعات حمل و نقل را بررسی کرده و ارائه دهنده سرویس مورد نظر خود را انتخاب کنید {هر کدام از ارائه دهندگان خدمات، هزینه های متفاوتی بابت حمل و نقل دریافت می کنند}.

بررسی اطلاعات در Taobao

یکی از ارائه دهندگان را انتخاب کنید.

قدم هفتم: یک بار دیگر اطلاعات سفارش را بررسی کرده و مطمئن شوید که همه چیز را درست وارد کرده اید. توصیه می کنیم که مواردی مثل قیمت ها، رنگ، تعداد کالا، آدرس گیرنده، و شماره تماس را دو بار چک کنید. همان طور که مشاهده می کنید، پس از وارد کردن کد کوپن قیمت به ۲۰۰ CNY کاهش یافته است.

بررسی مجدد اطلاعات

قدم هشتم: رمز عبور را وارد کرده و پرداخت را تایید کنید.

قدم نهم: پرداخت با موفقیت انجام شد.

۵. اطلاعاتی در رابطه با شیوه پرداخت؛ Taobao و Tmall

با داشتن کارت بانکی های بین المللی نیز می توانید خرید خود در پلتفرم های Tmall و Taobao را تکمیل کنید. علی پی از تمام کارت بانکی های بین المللی پشتیبانی می کند؛ بنابراین، تنها کاری که باید انجام دهید این است که اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و فرایند خرید را تکمیل کنید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره پست اکسپرس از چین به ایران

علی پی از کارت بانکی های بین المللی مانند ویز، مستر کارت و JCB پشتیبانی می کند. زمانی که از کارت بانکی های بین المللی برای تکمیل فرایند خرید خود استفاده می کنید، باید بابت هر خرید آنلاین، مبلغ ۳ درصد بابت هزینه سفارش را پرداخت کنید.

۶. بررسی سفارش ها؛ Taobao و Tmall

پس از این که کالای مورد نظر خود را خریداری کردید می توانید به قسمت کالاهای خریداری شده رفته و از وضعیت سفارش تان با خبر شوید. در این قسمت می توانید اطلاعاتی از قبیل کالاهای ارسال شده، موقعیت کالا، اطلاعات تاییدیه گمرک و زمان تحویل را مشاهده کنید.

۶.۱. مراحلی که برای مشاهده اطلاعات سفارش باید طی کنید

قدم اول: موس را بر روی قسمت گفته شده در تصویر ببرید {تائوبائو من}.

مشاهده اطلاعات سفارش

قدم دوم: گزینه کالاهای خریداری شده {Purchased items} را انتخاب کنید.

انتخاب گزینه خرید

قدم سوم: اکنون می توانید سفارش های خود را مشاهده کنید.

مشاهده سفارش ها

۶.۲. توضیحات سفارش

قسمت های سفارش به این صورت می باشند:

توضیحات سفارش در تائوبائو و Tmall
  1. تاریخ ثبت سفارش
  2. شماره سفارش
  3. نام فروشنده
  4. اگر بر روی گزینه آبی رنگ کلیک کنید می توانید با فروشنده چت کنید
  5. قیمت محصول
  6. پس از فروش
  7. شکایت از مشتری
  8. بیمه مرسوله
  9. تعداد کل کالاهای موجود در این سفارش
  10. انتقال موفقیت آمیز
  11. جزییات سفارش
  12. اطلاعات لوجستیکی {تهیه و توزیع و حمل و نقل کالا}
  13. بررسی
  14. بررسی های اضافه

۷. خدمات پس از فروش Taobao

در مواردی که از کالای دریافت شده راضی نیستید یا اگر کالای اشتباهی برای تان ارسال شود، می توانید از بیمه های موجود استفاده کنید. در این مواقع که کالای اشتباهی برای تان ارسال شده یا از کالای دریافت شده رضایت ندارید، می توانید از سرویس خدمات پس از فروش Taobao.com استفاده کرده و درخواست مرجوعی یا تعویض استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تائوبائو: ۱۰ حقیقت که باید در مورد فروشگاه اینترنتی چینی تائوبائو بدانید

در این مقله از سایت گروه تجاری ققنوس به شما می گوییم که چگونه می توانید فرایند مرجوعی در پلتفرم تائوبائو را طی کنید.

بیشتر بخوانید :  آموزش زبان چینی ماندارین ؛ تقویت مکالمه و نحوه احوالپرسی به زبان چینی (راهنمای کامل)

به منظور دریافت وجه می توانید دو روش را امتحان کنید:

مرجوع کردن کالا و دریافت وجه {退款/退货}

هر زمان که این گزینه را در قسمت پورتال خود مشاهده کردید، به این معنا است که همچنان فروشنده می تواند مبلغ پرداخت شده بابت کالا را به شما پس دهد. وضعیت سفارش به یکی از این حالت ها خواهید بود: 卖家已付款 { خریدار مبلغ را پرداخت کرده است} و卖家已发货 {کالا ارسال شده است} یا این که 卖家未发货  {کالا ارسال نشده است. شما می توانید فورا درخواست خود برای دریافت وجه و بازگرداندن کالا را ثبت کنید. تمام نقل و انتقالات معمولا بین ۱۰ تا ۱۵ روز پس از حمل و نقل کامل و دریافت از سوی مشتری تکمیل خواهند شد.

دریافت وجه 申请售后 {پس از فرایند فروش}

در این مرحله فروشنده از شما پول را دریافت کرده است و وضعیت سفارش به صورت “successful completion” نمایش داده خواهد شد. اگر به هر دلیلی از کالای دریافت شده رضایت نداشتید، می توانید در طول ۱۵ رو از نقل و نقل موفقیت آمیز، از طریق قسمت “After sale application” درخواست خود را وارد کنید.

بیشتر بخوانید: من هم میخواهم از چین کالا وارد کنم

نکته: در این مرحله، اگر کالاهای مرجوع شده هیچ مشکلی نداشتند، مسئولیت پرداخت هزینه ارسال برعهده شما خواهد بود. اما اگر کیفیت محصول خوب نبود یا این که مشکلی وجود داشت، مسئولیت پرداخت هزینه های ارسال بر عهده فروشنده خواهد بود.

مراحلی که برای مرجوع کردن و دریافت وجه و فرایند پس ازفروش باید طی کنید، یکسان است.

۱. چگونه می توانم مبلغ پرداخت شده خود را از طریق پس گرفتن/ مرجوعی دریافت کنم؟ 退款/退货

قدم اول: کالایی که قصد مرجوع کردن آن را دارید انتخاب کرده و بر روی گزینه退款/退货 {پس دادن/ مرجوع کردن} کلیک کنید.

مرجوع کردن در Taobao و Tmall

۲. چگونه می توانم مبلغ پرداخت شده خود را از طریق فرایند پس از فروش دریافت کنم؟ 申请售后

قدم اول: کالایی که قصد مرجوع کردن آن را دارید انتخاب کرده و بر روی گزینه 申请售后 {After sale application{ کلیک کنید.

فرایند پس از فروش در Tmall و Taoboa

قدم دوم: فرایند پس از فروش به سه نوع تقسیم می شود.

Tmall و Taobao

نوع اول: تنها دریافت وجه (仅退款)

نوع دوم: دریافت وجه و مرجوع کردن (退货退款)

نوع سوم: تعویض کالا  (换货)

۱. تنها دریافت وجه ”仅退款”

در صورتی که هنوز کالای خریداری شده خود را تحویل نگرفته اید یا این که فروشنده با موضوع مطرح شده موافق بود، می توانید گزینه “تنها دریافت وجه” را انتخاب کنید.

دو گزینه برای وضعیت کالاها و گزینه هایی برای دلایل دریافت وجه در این سایت به چشم می خورد. می توانید با توجه به وضعیت بسته خود، هر کدام از گزیهنه هایی که می خواهید را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: واردات از چین: FOB، CIF یا EXW کدام ترم حمل را انتخاب کنید؟

وضعیت کالاها: هنوز کالا را دریافت نکرده اید.

اگر گزینه “not received” را انتخاب کرده باشید، چهار گزینه برای دلایل دریافت وجه وجود دارد که باید یکی از آن ها را انتخاب کنید:

  • 快递一直未送到 {پیک مرسوله را به دست من نرسانده است}
  • 未按约定时间发货 {در زمان گفته شده کالا را دریافت نکردم}
  • 快递无跟踪记录 {پیگیری پستی امکان پذیر نیست}
  • 其它 {دلایل دیگر}
عدم دریافت کالا

وضعیت کالاها: کالا دریافت شده است.

چنانچه گزینه “received” را انتخاب کنید، چهار گزینه وجود دارد که باید یکی از آن را انتخاب کنید.

  • 不喜欢/不想要 {کالا مورد پسند نبود/ کالا را نمی خواهم}
  • 收到商品描述不符 {کالای ارسال شده با توضیحات آورده شده در سایت همخوانی ندارد}
  • 假冒品牌 {برند تقلبی است}
  • 其它 {دلایل دیگر}
دریافت کالا در Tmall

۲. گزینه پس دادن کالا و مرجوع کردن ”退货退款”

چنانچه کالایی که به دست تان رسیده است را نمی خواهید و می خواهید آن را مرجوع کنید، باید گزینه پس دادن کالا و مرجوع کردن ”退货退款”  را انتخاب کنید.

چهار دلیل برای انتخاب این گزینه وجود دارد:

  • 不喜欢/不想要 {کالا را نمی خواهم/ کالا مورد پسند نبود}
  • 收到商品描述不符 {کالای ارسال شده با توضیحات گفته شد در وب سایت هم خوانی نداشت}
  • 假冒品牌 {برند تقلبی است}
  • 其它 {دلایل دیگر}

۳. گزینه تعویض کردن (换货)

در صورتی که کیفیت محصول قابل قبول نباشد، اندازه دیگری یا رنگ متفاوتی برای تان ارسال شده باشد، باید با فروشنده مذاکره کرده و بخواهید که کالا را برای تان تعویض کند.

چهار دلیل برای تعویض کردن کالا وجود دارد:

  • 不喜欢/不想要 {کالا را نمی خواهم/ کالا مورد پسند نبود}
  • 收到商品描述不符 {مشخصات کالای ارسال شده با مشخصات آورده شده در وب سایت هم خوانی نداشت}
  • 假冒品牌 {برند تقلبی است}
  • .其它 {دلایل دیگر}
تعویض کالا در Tmall

۸. روزهای بزرگ تخفیف Tmall و Taobao

هر دو شرکت بزرگ تائوبائو و تی مال روزهایی را به تخفیف های زیاد و چشمگیر اختصاص داده اند و اگر خوش شانس باشید، می توانید با خرید در این روزها پول زیادی پس انداز کنید. بیشتر کالاها بین ۳۰ تا ۶۰ درصد تخفیف خورده اند که به مراتب بیشتر از تخفیف ارائه شده در دیگر فروشگاه های آنلاین است.

توصیه می کنیم که کالاهای مورد علاقه خود را یک هفته قبل از فرا رسیدن روزهای تخفیف بزرگ انتخاب کنید. با این کار، خواهید توانست که محصولاتی که انتخاب کرده اید را با هم مقایسه کرده و زمانی که روزهای تخفیف رسید، آن ها را با قیمت های بسیار پایین تر خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: واردات از چین : صفر تا صد چگونگی واردات از چین (راهنمای کامل ۲۰۲۰)

۱۱ نوامبر هر سال روزی است که بیشتر کالاها را می توانید با تخفیف های باور نکردنی خریداری کنید. زمانی که میان کالاها جستجو می کنید، می توانید تعداد زیادی کوپن دریافت کنید.

در ۱۱ نوامبر سال گذشته، این دو شرکت توانستند ۱۶۸.۲ میلیارد یوآن چین {معادل ۲۶.۷ میلیارد دلار} فروش داشته باشند. موجودی بیشتر کالاها در همان یک ساعت اول از تخفیف به اتمام رسید. تقریبا تمام مردم چین کالا و محصولات مورد علاقه خود را در این روز خریداری می کنند. کالاهایی که در این روز خریداری می شوند، معمولا یک هفته دیرتر از روزهای عادی به دست مشتری می رسند میزان بسته بندی ها ۱۰۰۰ برابر بیشتر از روزهای معمولی می باشد.

دو پلتفرم بزرگ Tmall و Taobao سه روز در سال تخفیف های باور نکردی می زنند:

هجدهم ماه جون

یازدهم ماه نوامبر

دوازدهم ماه دسامبر

چنانچه قصد خرید از پلتفرم Taobao را دارید، این سه روز را به خاطر بسپارید.

۹. چرا به شرکت های Taobao و Tmall نیاز داریم؟

اگر به زبان چینی تسلط ندارید، کار تا حدودی برای تان سخت خواهد شد زیرا این دو پلتفرم به زبان های انگلیسی ترجمه نشده اند. از آن جایی که نرم افزارهای ترجمه اطلاعات را به درستی ترجمه نمی کنند، احتمال پیدا کردن داده های اشتباه نیز وجود دارد. در نتیجه به دلیل این که بیشتر افراد به زبان چینی تسلط ندارند، از افراد دیگری برای انجام این کار کمک می گیرند.

بیشتر بخوانید: حمل و نقل به چین: ۵ نکته حیاتی که باید رعایت کنید

اگر شما هم قصد خرید کالا یا چندین کالا را دارید، شما نیز می توانید این گزینه را مد نظر قرار داده و از افراد کار بلد کمک بگیرید. از آن جایی که این پلتفرم های خرده فروشی روز به روز در حال بزرگ تر شدن و پیشرفت هستند، به زودی شاهد نسخه ای از دیگر زبن ها نیز خواهیم بود. اما در حال حاضر زبان تائوبائو و تی مال چینی هستند.

گروه تجاری ققنوس با بیش از ۱۰ سال سابقه و تجربه فعالیت در این زمینه، می تواند این مراحل و فرایندها را برای شما انجام دهد. در ازای ارائه خدمات خود تنها یک مبلغ اندک بابت ارائه خدمات از شما دریافت خواهیم کرد. شیوه پرداخت پی پال نیز در گروه تجاری ققنوس مورد قبول است. امید است که با کمک شما بتوانیم غول تجاری خرده فروشی Taobao را به بزرگ ترین فروشگاه آنلاین خرده فروشی در سطح جهان تبدیل کنیم.

نتیجه گیری Taobao و Tmall

در مجموع، این دو شرکت در سطح گسترده در چین در حال فعالیت هستند و مردم این کشور نیز از خدمات آن ها رضایت دارند. چیزی نمانده که شاهد جهانی شدن آن ها باشیم و خدمات خود را به کشورهای دیگری از سطح جهان نیز ارائه کنند. خرید از تی مال و تائوبائو بهترین راه ممکن برای دست یافتن به کالاهای مورد علاقه خود بدون صرف هزینه های زیاد می باشد.

بیشتر بخوانید: تولیدکنندگان چینی: ۹ روش برای پیدا کردن یک تولیدکننده مناسب (راهنمای کامل ۲۰۲۰)

گروه تجاری ققنوس اولین شرکت بازرگانی دارای مجوز خدمات بار هوایی در کشور میباشد که در استانه هشتیم سال فعالیت با گستره ای از خدمات متوع برای اقشار مختلف جامعه و هر سطح از جامعه تجاری کشور برای مشتریان خود (( تجربه لذت بخش یک تجارت و یا حمل و نقل بین المللی )) را تداعی می کند. مشاوره صحیح و حرفه ای ،ضمانت بهترین قیمت و ارائه خدمات پشتیبانی مناسب ضمن ارائه سرویس سه اصل اولیه است که گروه تجاری ققنوس از نخستین روز تاسیس سعی کرده به ان پاینبند باشد و با رعایت این سه اصل هر سال حوزه‌های تازه‌ای را در صنعت بازرگانی و حمل و نقل و تجارت بین المللی را به دایره‌ی فعالیت خود افزوده است.

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها