[ad_1]

 جهانبخش سنجابی شیرازی در پایان سفر خود به سمنان در نشستی اظهار کرد: عضویت ایران در این اتحادیه جهانی می‌تواند در روند صادرات یک جهش ایجاد کند.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا،وی با بیان اینکه مقدمه پیوستن ایران به این اتحادیه جهانی پیوستن به اتحادیه آسیایی-افیانوسیه این نهاد است افزود: بیش از چهار ماه است که لایحه‌ای در این ارتباط از سوی دولت تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارسال شده و هم‌اکنون در نوبت طرح در صحن علنی مجلس است.

وی به عضویت ایران در اتحادیه منطقه‌ای در خاور نزدیک اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون با پیوستن ایران به این نهاد منطقه‌ای گواهی‌های استاندارد ما در کشورهای عضو اعتبار دارد و کالاهای با نشان و گواهی استاندارد می‌توانند بدون معطلی در مرزها و گمرک‌ها وارد بازار این کشورها شود اما برای پیوستن ایران به آیلک نیازمند تصویب آن در مجلس و سپس پیگیری‌های بعدی هستیم.

سنجابی شیرازی با بیان اینکه ایران تا پایان امسال به عضویت اتحادیه آسیا-اقیانوسیه در می‌آید افزود: با عضویت ایران در این نهاد کالاهای نشان‌دار و دارنده گواهی ما بدون هیچ مشکلی به بازارهای ۷۰ کشور دنیا وارد خواهند شد.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران پیش‌بینی کرد که با پیگیری‌های انجام شده، جدیت دولت و همکاری نمایندگان، ایران تا پایان سال ۱۳۹۷ به اتحادیه جهانی آیلک می‌پیوندد.

ابلاغ طرح خوداظهاری استانداردها به استان‌ها تا پایان امسال

وی از ابلاغ طرح خوداظهاری استانداردسازی‌ها تا پایان امسال به استان‌ها خبر داد و گفت: با ابلاغ این طرح همه واحدهای تولیدی و بخش خصوصی می‌توانند به استانداردسازی بر پایه خوداظهاری بپردازند؛ سپس کمیته‌ای کارشناسانه در سازمان ملی استاندارد تشکیل شده و استانداردهای کارخانه‌ای را تایید خواهد کرد.

بیشتر بخوانید :  تولید نفت انگلیس در دریای شمال افزایش یافت

این مقام ارشد اجرایی از تعیین سه هدفگذاری کلی در سازمان ملی استاندارد ایران خبر داد و اضافه کرد: پیوستن ایران به آیلک و اعتباربخشی جهانی به گواهی‌های استاندارد ایران یکی از این اهداف سه‌گانه است. همچنین جلب رضایت و همکاری با برخی نهادهای معتبر همچون اتحادیه اروپا و اتحادیه آسیایی-اقیانوسیه دیگر هدفگذاری ما در این حوزه است.

سنجابی شیرازی ادامه داد: ایجاد یک نظام ردیابی اوزان و مقیاس و پیوستن آن به شبکه‌های معتبر جهانی که بخشی از آن هم‌اکنون محقق شده، دیگر هدفگذاری سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه این سه هدفگذاری محقق شود بدون شک شاهد یک جهش جدی در روند صادرات ایران در دنیا خواهیم بود.

افزایش استانداردهای خودروهای تولید داخل به ۸۳ استاندارد تا دی ماه ۹۷

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص استانداردهای خودروسازی در ایران از آغاز تلاش این سازمان برای ارتقای این استانداردها خبر داد و گفت: از اول مهرماه امسال تا اول دیماه سال آینده باید استانداردهای کیفیت خودرو در ایران از ۵۳ به ۸۳ استاندارد افزایش یابد لذا با تحقق این روند که دو هفته ای است آغاز شده و ظرف یک سال بیش از ۳۰ استاندارد به استانداردهای خودرو در ایران افزوده خواهد شد، می‌توانیم مدعی شویم که استانداردهای ما با استانداردهای اروپایی برابری خواهد کرد.

سنجابی شیرازی تصریح کرد: در پایان این مهلت یعنی از دی‌ماه ۱۳۹۷ هر خودرو تولید داخلی که فاقد این ۸۳ استاندارد، شماره‌گذاری نخواهد شد.

وی از افزایش ۸۰۰۰ فقره‌ای پروانه‌ استاندارد کالاها خبر داد و گفت: پروانه‌های استاندارد از ۲۷ هزار به بیش از ۳۵ هزار رسیدند که در تاریخ سازمان استاندارد بی‌نظیر است.

بیشتر بخوانید :  آمادگی کره جنوبی برای واردات دوباره نفت از ایران

چرا کالای ایرانی بازار خارجی ندارد؟

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در پاسخ به پرسش درخصوص چرایی عدم افزایش اقبال بازارهای جهانی به کالاهای ایرانی با وجود رشد فزاینده استانداردها در ایران گفت: این عدم توفیق را باید در سه چهار مولفه دیگر هم جست‌وجو کرد که نخستین آنها عدم توجه به الزامات بازارهای هدف از سوی تولیدکنندگان ایرانی است.

وی بی‌توجهی به آنچه حواشی کیفیت و استاندارد می‌نامید را به عنوان عامل موثر دیگر در این حوزه نام برد و افزود: متاسفانه کالاهای ایرانی عمدتا به بدترین شکل ممکن بسته‌بندی می‌شوند و همین در این کاهش اقبال به تولیدات ایرانی نقش مهمی دارد. ضمن اینکه متاسفانه هنوز بازاریابی در ایران به شیوه‌های سنتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: البته در چند سال اخیر با تحولاتی در این بخش روبرو بودیم؛ چنانکه در صادرات نیز سال گذشته با رشد ۱۸درصدی و در نیمه نخست امسال با رشد ۱۲درصدی صادرات روبرو بودیم.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاافتتاح حساب اسکریلبهترین واردات از چینبیت کوین تجارت فرداپی پال شیرازپی پال مجازیتجهیزات شبکه رادیوترخيص كالا از گمركترخیص خودرو از پارکینگ راهنماییترخیص کار شلمچهحمل بار کرمانشاهحمل بار کمرشکنحمل و نقل دریایی از چینخريد از سايت Amazonخرید ابزار صنعتیخرید از آمازون شیرازخرید اینترنتی از سایت علی باباخرید اینترنتی ضبط صوت خانگیخرید تجهیزات پرورش قارچخرید تجهیزات تابلو برقخرید خط تولید پیچخرید دبیت کارت خارج از کشورخرید کتاب از آمریکاخرید گوشی چینی از بانهرهگيري مرسولات خودرورهگیری مرسوله پستی معمولیشرکت حمل و نقل هوایی ایران نفتصادرات ثعلبصادرات فیروزه به چینصادرات کره شمالیصرافی اعتمادصرافی خضر مونترالصرافی در منطقه 8فروش ابزار گریمقوانین گمرک واردات خودروقوانین واردات تجهیزات پزشکیکارت بازرگانی ایرانکارت بازرگانی ثبت ونکمحصولات سایت آمازوننحوه ترخیص کالا از گمرکهر بیت کوین چند تومان استهمايش ايمني در حمل و نقل هواييهمایش حمل و نقل 93واردات امريكا من النفطواردات ثعلبواردات خودرو از آلمانواردات خودرو از کیشواردات در زمان صفویهواردات سانتافه 2014واردات کفش ورزشی از دبیویزا و مستر کارت مجازی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها