[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: در برنامه «پیشران» این هفته، مهدی مفیدی میزبان دکتر مهدی صادقی شاهدانی رییس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) و دکتر حجت الله میرزایی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از  روابط عمومی شبکه چهار سیما، نوزدهمین قسمت از برنامه “پیشران” شبکه چهار، سه شنبه شب ( ۲۹ آبان ماه) با موضوع “چالش های نظام قیمت گذاری در ایران” به روی آنتن می رود.
سیاست قیمت‌گذاری، انگیزه شکل‌گیری رقابت و تکمیل گام‌های توسعه را در کسب‌و‌کار سلب کرده است. این نوع نگاه نزد بسیاری از مسئولان اجرایی طرفداران زیادی دارد، که دیده نمی‌شود اما در عمل پاشنه آشیل بهبود فضای کسب‌و‌کار شده است. تجربه هشت دهه سیاست‌گذاری دستوری در قیمت‌ها نشان می‌دهد که قیمت گذاری دستوری در روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، در زمان‌های تورمی ملموس‌تر می‌شود و در عمل نمی‌تواند مانع رشد سطح قیمت‌ها شود، بلکه با چند نرخی کردن یا اعطای یارانه، زمینه کسب رانت و فساد را فراهم کرده است. ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور در واقع مربوط به نظام قیمت گذاری در عرصه های مختلف می شود به دلیل اینکه ساماندهی مناسبی برای این نظام وجود ندارد فعالان اقتصادی نمی توانند وارد امر تولید واردات و صادرات شوند. بررسی نظام قیمت گذاری در ایران و چالشهای آن موضوع این برنامه پیشران است.

برنامه “پیشران” که به تهیه کنندگی سودابه آقاجانیان حوالی ساعت ۲۱ سه شنبه ها به طور زنده پخش می شود با حضور مسئولین، اساتید و کارشناسان اقتصادی، به بررسی مسائل حوزه اقتصاد، کسب و کار، کارآفرینی و چالشهای مرتبط به آنها می پردازد.

بیشتر بخوانید :  برجام هم نتوانست پای سرمایه‌گذاران خارجی را به بورس ایران باز کند

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها