چالش‌های توسعه فناوری نانو در کشاورزی بحث و بررسی می‌شود

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

چهارمین همایش نانو فناوری در کشاورزی با همت کمیته نانوی جهاد کشاورزی از صبح امروز آغاز به کار کرد که در آن درخصوص موضوعاتی چون استانداردهای نانو و سرنوشت نانو مواد در محیط زیست بحث و تبادل‌نظر می‌شود.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر در کشور ۲۵۰ محصول مبتنی بر فناوری نانو موفق به دریافت گواهینامه نانو مقیاس شده‌اند که از جمله این محصولات می‌توان به کیسه‌های زیست‌تخریب‌پذیر حاوی نانو ذرات و کیسه‌های با مقاومت بالا اشاره کرد؛ لذا با توجه به اهمیت وارد شده فناوری نانو در حوزه کشاورزی چهارمین همایش نانو فناوری در کشاورزی با حضور مسؤولان ستاد توسعه فناوری نانو و سازمان تحقیقات آموزش کشاورزی از امروز در محل موسسه تحقیقات، اصلاح و تهیه نهال و بذر کرج آغاز به کار کرد و تا فردا ۱۴ تیرماه ادامه دارد.

دکتر مریم هاشمی، دبیر علمی این همایش در مراسم افتتاحیه آن با اشاره به برگزاری این همایش، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای برگزاری این همایش از سال ۹۵ آغاز شد.

وی ادامه داد: در این همایش درخصوص نقش نانو فناوری در زراعت، باغبانی، صنایع دام و طیور و آبزیان بحث و تبادل‌نظر خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه در این همایش ۶۰ مقاله دریافت شد، ادامه داد: از این تعداد ۲۲ مقاله ارسال شده رد شدند.

دبیر علمی این همایش اضافه کرد: ۶۵ درصد مقالات ارسال شده در قالب پوستر و ۲۳ درصد در قالب مقالات شفاهی ارائه می‌شود.

وی همچنین اضافه کرد: در این همایش درخصوص موضوعاتی چون استانداردهای نانو، ضرورت ایجاد آزمایشگاه مرجع، سرنوشت نانو مواد در محیط زیست، الزامات انجام تست و بازاریابی اقتصادی و اجتماعی بحث و تبادل‌نظر می‌شود.

هاشمی، ارائه دستاوردهای فناوری نانو را از برنامه‌های جانبی این همایش نام برد و گفت: علاوه بر آن میزگردی با عنوان چالش‌های فراروی توسعه کاربرد فناوری نانو در کشاورزی و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x