چابهار در مسیر بین‌المللی شدن

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از ایسنا، ‌بهروز آقایی ‌افزود: چابهار بندری مهم و مسیری کم هزینه برای دسترسی کشورهای منطقه به یکدیگر بوده و سرمایه گذاری‌های عمده ای توسط سازمان بنادر و دریانوردی در ایجاد زیرساخت‌های بندری و تامین تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری صورت گرفته است.

مدیرکل بنادر استان در ادامه گفت: بندر چابهار بعنوان اولین بندر کشور در جذب اپراتور خارجی و اتصال سه کشور طی توافقنامه ای بنام چابهار است‌.

آقایی از طراحی، ساخت و تکمیل پروژه فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی بعنوان یک پروژه ملی یاد کرد که بهره برداری از آن افتخاری برای کشور در زمینه افزایش تجارت و توسعه اقتصادی بوده و اضافه کرد: ظرفیت‌های ایجاد شده در  بندر شهید بهشتی چابهار اقتصاد کشور را به دیگر کشورهای پیرامونی پیوند خواهد داد که نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است‌.

آقایی از انجام سرمایه گذاری‌های گسترده کشورهای منطقه و فرامنطقه ای در زمینه توسعه بنادر کشورهای حاشیه دریای عمان و بندر چابهار خبر داد و پیش بینی کرد در آینده ای نزدیک فعالیتهای تجاری و حمل و نقل دریایی گسترده ای در این منطقه ایجاد خواهد شد و با محدودیتهای موجود در بنادر حاشیه خلیج فارس مطمئناً راه اندازی لوپ جدید کشتیرانی بین بنادر کشورهای حاشیه دریای عمان با فعالیت‌های بازرگانی، دریایی، کشتیرانی و خدمات وابسته؛ جابجایی کالا ترانشیپ و ترانزیت در این منطقه نقش حیاتی بندر چابهار برای رونق تجاری و سیاسی کشور  را محسوس تر خواهد کرد.

وی همچنین با توجه به اهمیت و روند رشد بین المللی بندر شهید بهشتی تاکید کرد: موقعیت راهبردی دروازه ملل باعث شده توجه کشورهای منطقه به بندر چابهار بیش از هر زمانی جلب و در این فضای رقابتی برخی از کشورها به دنبال بی اثر کردن نقش بندر چابهار در تجارت دریایی منطقه باشند.

وی افزود: بدخواهان و دشمنان کشور خصوصا اسرائیل و کشور عربستان سعودی با ایجاد حواشی به دنبال ضربه زدن به کشور و آسیب به اجرای تفاهم نامه ها (خصوصا توافق سه جانبه ایران، هند و افغانستان) و قراردادهای سرمایه گذاری امضاءشده با بخش خصوصی داخلی و خارجی در این بندر استراتژیک هستند. لذا در شرایط حساس فعلی لازم است همه مسئولین کشوری نسبت به کنترل تهدیدات و انجام برنامه های اقتضائی برای برون رفت از مشکلات احتمالی اقدام و ضمن هوشیاری با تشریک مساعی؛ امنیت و اطمینان بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بندر چابهار را در راستای منافع ملی مهیا کرده تا بندر چابهار همچنان به عنوان امن ترین بندر منطقه در مسیر رشد و توسعه اقتصادی منطقه و محور شرق  ایفای نقش فعال تر داشته باشد.

آقایی خاطرنشان کرد: پس از افتتاح فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی برنامه انتقال و ترانزیت محموله های گندم و حبوبات به وزن ۱۱۰ هزار تن از طریق بندر چابهار به افغانستان آغاز و در فاصله کمتر از ۵ ماه کل میزان کالای ترانزیتی معادل ۶ برابر آمار ترانزیت از طریق بندر چابهار طی ۵ سال گذشته بوده است‌.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در نیمه اول سال جاری بالغ بر ۴۶۷ میلیارد تومان قرارداد سرمایه گذاری با بخش خصوصی و خارجی با موضوع فعالیت‌های پشتیبانی و لجستیکی در بندر منعقد شده است.

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x