پیمانکاران فعال در بخش خدماتی توان ادامه فعالیت ندارند – اخبار تسنیم

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

داوود جوانی،دبیرکل کانون انجمن های صنفی کارفرمایی شرکت های خدماتی، پشتیبانی، فنی و مهندسی سراسر کشور در گفتگو با خبرنگاراقتصادی روابط عمومی گروه تجاری ققنوس،با اشاره اینکه بخش خدمات جایگاه و امکان اول کشور در بخش اشتغال را دارد گفت: بالغ بر ۲ میلیون و پانصد هزار نفر از شاغلین بخش خدمات؛ درقالب شرکت های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی فعال زیرمجموعه کانون، مشغول به کار هستند.

 جوانی تعداد شرکت های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی عضو انجمن های صنفی زیرمجموعه کانون را بیش از ۲۰ هزار شرکت فعال عنوان کرد و  افزود: ۲۰درصد نیروی کار بیمه شده کشور شامل کسانی می شود که درقالب این شرکت ها و در ۸۰۰ رسته شغلی مشغول به کار هستند.

دبیرکل کانون انجمن های صنفی کارفرمایی شرکت های خدماتی، پشتیبانی، فنی و مهندسی سراسر کشور، به تاثیر مخرب نوسانات ارزی در تداوم فعالیت شرکت های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی اشاره کرد و گفت: نوسانات ارزی و تورم ناشی از وضعیت اقتصادی کشور کلیه پیمانکاران شاغل در دستگاه های اجرایی و بخش های مختلف تولیدی، صنعتی، خدماتی و فنی مهندسی را با چالش و ضرر و زیان هنگفت مواجه کرده است و اکثر آنان به خصوص پیمانکاران فعال در بخش خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی توان ادامه فعالیت ندارند.

وی افزود: مشکلات اقتصادی گریبانگیر پیمانکاران باعث شده با کارفرمایان اصلی به عنوان واگذارکنندگان پیمان، دچار چالش های عدیده شوند و اقدامات صورت گرفته درراستای رفع این چالش ها ازجمله مذاکرات و مکاتبات فی مابین، تاکنون اثربخش نبوده است .

جوانی به نقش مشکلات اقتصادی کشور در تعدیل یا خاتمه قراردادهای جاری پیمانکاران اشاره کرد و گفت: وضعیت نابسامان اقتصادی که حاصل کاهش ارزش ریال و تورم ناشی از آن است، به گونه ای پیش رفته که امکان تهیه مواد اولیه، تهیه مصالح، ابزارآلات، سوخت و… عملا یا غیرممکن شده و یا با تورم چند صد درصدی امکانپذیر است و همین مسئله باعث شده تا توان ادامه همکاری از پیمانکاران طرف قرارداد سلب و تقاضای تعدیل و یا خاتمه قراردادهای جاری خود را داشته باشند .

 دبیرکل کانون انجمن های صنفی کارفرمایی شرکت های خدماتی، پشتیبانی، فنی و مهندسی سراسر کشور، گفت: درراستای رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه تداوم فعالیت شرکت های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی، اخیرا مکاتبه ای با مقامات مسئول داشتیم و راهکارهای مربوطه را ارائه کردیم. اکنون منتظریم تا ببینیم چه تدبیری اندیشیده می شود.

 انتهای پیام/

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x