پیش‌بینی رسیدن رقم صادرات به ۵۰میلیارد دلار/ ایجاد شرایطی برای فعالیت بیشتر صادرکنندگان

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

حمیدرضا صالحی اظهار کرد: با توجه به آمارهای اخیر واردات و صادرات پیش بینی می‌کنیم که تا پایان سال بتوانیم به رقم ۵۰ میلیارد دلار صادرات دست پیدا کنیم. البته با توجه به برجام و اتفاقاتی که در عرصه روابط بین الملل اتفاق افتاده، انتظار بیشتری می‌توان داشت، اما هنوز مشکلات بانکی به طور کامل برطرف نشده است.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی همچنین عنوان کرد: اکنون برخی از بانک‌ها با کشورهای اروپایی ال سی باز می‌کنند، اما باید توجه داشت که تمام هدف ما بازار اروپا نیست و اکنون کشورهایی مانند پاکستان با ما رابطه کارگزاری ندارند. این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که پاکستان جزو کشورهای هدف ما محسوب می‌شود و بازار آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

صالحی با بیان این‌که لازم است بانک مرکزی در رفع مشکلات بانکی گام برداشته و این مشکل را برطرف کند، اظهار کرد: اگر این موانع برطرف شود پیش بینی ما آن است که با رشد هفت درصدی پیش بینی شده بتوان در حوزه صادرات فعالیت کرد.

نایب رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران همچنین به معاونت جدید اقتصادی که در دولت ایجاد شده اشاره کرد و گفت: می‌توان این بخش را یکی از ظرفیت‌هایی دانست که باید مورد استفاده قرار گیرد. براین اساس اگر بخشی مانند صادرات به معاونت اقتصادی منتقل شود، با تمرکزی که بر روی این حوزه صورت می‌گیرد می‌توان شرایط بهتری را متصور شد، چرا که در حال حاضر برای این حوزه‌ها متولیان متعددی وجود دارد و صادرکنندگان با بخش‌های مختلف در تماس هستند.

وی ادامه داد: نکته دیگری که باید در توسعه صادرات مورد توجه قرار گیرد بحث زیرساخت‌های صادراتی از جمله نرخ ارز است که اگر این نرخ به سمت واقعی شدن پیش رود قطعا در اقتصاد کشور و بخش صادرات شرایط بهتری را شاهد خواهیم بود. اکنون نیز طبق صحبت‌هایی که معاونت صنعت، معدن و تجارت در دولت دوازدهم مطرح کرده به نظر می‌رسد تلاش‌ها در راستای واقعی شدن نرخ ارز است.

صالحی در ادامه صحبت‌های خود، اظهار کرد: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد بحث قیمت تمام شده تولید است که این موضوع از اهمیت بسیار برخوردار بوده و به نوعی به زیرساخت‌های اقتصاد کلان یعنی نرخ ارز و بهره بانکی تسهیلات مربوط می‌شود. در این حوزه نیز اگر نرخ تسهیلات بانکی کاهش پیدا کند مطمئنا تولیدات کشور شرایط بهتری در رقابت با سایر کشورها داشته و می‌توان در کنار تولید شاهد رشد صادرات نیز باشیم.

نایب رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران در پایان اظهار کرد: روابط خوب و تنش‌زدایی با کشورهای هدف نیز در توسعه صادرات از اهمیتی بالا برخوردار است، اما گاه شاهدیم که در برخی کشورها مانند پاکستان حتی صدور ویزا سخت‌تر از قبل شده است که امیدواریم با توجه به فعالیت‌های دولت جدید شاهد رفت و آمد بیشتر فعالین اقتصادی به بازارهای هدف بوده و در این عرصه بازارهای بزرگ‌تری را داشته و به اقتصادی درون‌زا و برون گرا دست پیدا کنیم.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x