[ad_1]

در نظرسنجی طلای کیتکو برای هفته جاری، کارشناسان وال‌استریت در یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته‌ جاری خوش‌بین بودند در حالی که سرمایه‌گذاران نسبت به دورنمای کوتاه‌مدت این فلز ارزشمند بدبین ماندند.

به گزارش ایسنا طلا تحت تاثیر اظهارات هفته گذشته جانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا، که بر افزایش تدریجی نرخ‌های بهره تاکید کرد و همچنین آمار اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار آمریکا که روز جمعه منتشر شد، در معاملات روز جمعه در قیمت بالاتری بسته شد.

هر اونس طلا برای تحویل در اوت در بازار نیویورک آخرین بار ۱۰.۲۰ دلار یا ۰.۸ درصد افزایش نشان داد و در ۱۲۲۷.۵۰ دلار بسته شد که بالاترین قیمت در دو هفته گذشته بود. این فلز ارزشمند برای کل هفته حدود ۱.۵ درصد افزایش یافت که نخستین رشد هفتگی پس از پنج هفته کاهش متوالی بود.

در نظرسنجی طلای کیتکونیوز برای هفته جاری، ۱۹ معامله‌گر و تحلیلگر شرکت کردند که از میان آنها ۱۳ نفر یا ۶۸ درصد افزایش قیمت طلا تا پایان هفته جاری را پیش‌بینی کردند و به همین میزان از کارشناسان وال استریت نسبت به افزایش قیمت طلا بدبین بودند. در این بین، سه نفر یا ۱۶ درصد درباره حرکت قیمت طلا نظری نداشتند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکو از سرمایه‌گذاران خرد، ۸۰۸ نفر شرکت کردند که از میان آن ۳۹۴ نفر یا ۴۹ درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کرده‌اند. در حالی که ۲۹۶ نفر یا ۳۷ درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده و ۱۱۸ نفر یا ۱۵ درصد نظری نداشتند.

بیشتر بخوانید :  جیب مردم بازهم خالی شد

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته، کارشناسان وال‌ استریت نسبت به افزایش قیمت طلا بدبین و در مقابل، اکثر سرمایه‌گذاران خوشبین بودند که نظر درستی داشتند. از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون بدون در نظر گرفتن هفته گذشته، کارشناسان وال استریت ۱۷ بار از ۲۶ بار حرکت قیمت طلا را به درستی پیش‌بینی کرده‌اند که میزان درستی پیش‌بینی آنها را به ۶۵ درصد می‌رساند. در مقابل سرمایه‌گذاران ۱۵ بار از ۲۵ بار حرکت قیمت طلا را به درستی پیش‌بینی کرده‌اند که میزان جهت پیش بینی آنها را به ۶۰ درصد می‌رساند.

به گفته باب هابرکورن، کارگزار ارشد کالا در شرکت “آر جی او فیوچرز”، با در نظر گرفتن آمار شاخص قیمت مصرف‌کننده و خرده‌فروشی به نظر می‌رسد طلا پتانسیل بیشتری برای افزایش قیمت دارد. برای چهارمین ماه متوالی است که آمار شاخص قیمت مصرف‌کننده پایین‌تر از حد انتظارات بوده است. بازار این آمار را برای طلا مثبت ارزیابی می‌کند زیرا به نظر می‌رسد با پایین ماندن فشارهای تورمی و هزینه مصرفی احتمال افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی دشوار می‌شود.

با اظهاراتی که رئیس بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته در برابر نمایندگان مجلس آمریکا داشت، نگرانی‌های بازار نسبت به دورنمای افزایش نرخ‌های بهره اندکی تخفیف پیدا کرده است. نرخ‌های بهره بالاتر به طلا که سوددهی ندارد لطمه می‌زند و ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

به گفته فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در گروه پرایس فیوچرز، به نظر می‌رسد که طلا تا حدودی کف قیمت پیدا کرده است. به همین دلیل انتظار می‌رود در هفته جاری روند صعودی پیدا کند.

اما رابین بیهار، تحلیلگر فلزات در بانک فرانسوی “سوسیته جنرال” انتظار دارد قیمت طلا در هفته جاری تغییر چندانی پیدا نکند زیرا فعالان بازار در انتظار شفافیت بیشتر از سوی بانک‌های مرکزی درباره تصمیم‌شان برای سیاست‌ پولی آینده هستند.

بیشتر بخوانید :  رشد قیمت جهانی گوشت گوساله تعرفه واردات را کاهش داد

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااخبار استخدامی گمرکارسال پول به نروژارسال حواله یوانانتقال پول به مالزیانتقال پول ملت به ملتاینکوترمز حمل زمینیترخیص خودرو از گمرک بندر عباسترخیص ذرتتعرفه حمل بار ریلیثبت اتاق بازرگانی ایران و امریکاحساب پي پالحمل بار از آمریکاحمل کالا از چین به عراقحمل و نقل آ.غحمل و نقل بین المللی مرند نوحمل و نقل توکاحمل و نقل هوایی به انگلیسیخرید vpn آمریکا برای آیفونخرید ابزار ارزانخرید ابزار قالی بافیخرید از خارج ققنوسخرید اینترنتی ذرت دون کنخرید اینترنتی مخرید بلیط آمریکاخرید تجهیزات جوشکاریخرید گوشی از ebayدلار پی پال چیستسایت آمازون جف بزوسشرکت حمل و نقل هوایی ایران نفتصادرات الصين 2013صادرات شیرین بیانصادرات گاز ترکمنستان به چینصرافی نیاوران تهرانطریقه استفاده از بیت کوینقوانین گمرک قشمقوانین گمرک واردات خودروقوانین گمرکی پستکارت های بازرگانیکشتیهای جنرال کارگوگمرك نوشهرمجوز واردات خودرو برای فرزندان شهدانحوه فریت بارنمایشگاه حمل و نقل 94نمایندگی علی اکسپرس در ایرانواردات ابزار از چینواردات از دبیواردات خودرو جیپواردات خودرو شرایطواردات کالا از چینوب مانی ثبت نام

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها