[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوسبه نقل از ایسنا؛ مهندس رویا شهبازی با اشاره به اقدامات اداره کل تجهیزات پزشکی در راستای شفاف سازی روند تخصیص ارز رسمی به تولید کنندگان، گفت: به منظور اجرای بند ۱ و ۶ مصوبات جلسه ستادی اقتصادی دولت ابلاغی مورخ ۱۸ مرداد ماه جاری، سامانه توزیع تجهیزات پزشکی مشمول دریافت ارز رسمی پس از برگزاری نشست‌های مشترک با حضور مسئولین وزارت بهداشت، انجمن و اتحادیه‌های تامین کننده جهت پایش فرآیند تامین و توزیع کالاهای اساسی تا مصرف‌کننده نهایی، طراحی و پیاده‌سازی شد.

وی در ادامه افزود: این کالاها شامل تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی ضروری، قطعات یدکی و مواد اولیه‌ای است که بعد از تامین ارز توسط شرکت‌های مجاز،   وارد گمرکات جمهوری اسلامی ایران شده و در نهایت در انبارهای شرکت‌های تجهیزات پزشکی قرار گرفته است.

شهبازی تصریح کرد: کالاهای تجهیزات پزشکی براساس ماهیت کالا بصورت مستقیم و یا از طریق توزیع کننده مجاز، به مراکز درمانی، بیمارستان، آزمایشگاه‌ها، مراکز دندانپزشکی، داروخانه‌ها و یا مصرف کننده نهایی تحویل داده می‌شوند.

رئیس اداره فناوری اطلاعات تجهیزات پزشکی افزود: شرکت‌های تجهیزات پزشکی که ارز دولتی دریافت کرده‌اند، مکلف هستند در زمان توزیع و عرضه کالا مشخصات فاکتورهای فروش خود را در سامانه توزیع وارد کنند.

به گفته وی، تمامی اطلاعات ضروری همانند نام، مشخصات کالا، تعداد و مبلغ ترخیص شده کالا که با ارز رسمی بوده، برای تامین کنندگان بصورت فهرست‌وار مشخص شده است، لذا شرکت فقط با درج تعداد کالا و انتخاب مرکز درمانی می‌تواند مشخص کند که به مراکز درمانی، آزمایشگاه‌ها، مطب و دیگر موارد چقدر از کالای مذکور تحویل داده است.

بیشتر بخوانید :  خودروی جدید بدون تست‌های ایمنی و کیفی وارد بازار نمی‌شود

شهبازی خاطرنشان کرد: در این سامانه یک سیستم انبار مجازی ایجاد شده که به محض درج اطلاعات توزیع کالا و تحویل به مراکز درمانی، تعداد کالای موجود در انبار مجازی شرکت کاهش و تعداد آن به کارتابل مرکز دریافت کننده افزوده می‌شود.

وی همچنین گفت: گزارش‌های موجودی انبار به دانشگاه‌های سراسر کشور اعلام می‌شود تا کمبودی در هیچ یک از نقاط کشور وجود نداشته باشد و این گزارش برای پیش بینی و جلوگیری از کمبودها کمک بسیار شایانی می‌کند.

رئیس اداره فناوری اطلاعات تجهیزات پزشکی از مهم‌ترین اهداف این سامانه را، پایش وضعیت توزیع، نظارت بر عادلانه بودن آن، پیشگری از احتکار، مقابله با خروج غیرمجاز کالا از زنجیره تامین، ممانعت از ورود اقلام غیرمجاز به زنجیره تامین و در نهایت کنترل قیمت در بازار ذکر کرد.

شهبازی تصریح کرد: بر اساس اطلاعاتی که در این سامانه ثبت می‌شود تعداد ورود، توزیع و مصرف هر کالا در بازار مشخص می‌شود و شرکت‌های تامین‌کننده بر اساس تعداد کالای اظهارشده در سایت می‌توانند نسبت به توزیع آن اقدام کنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه این موضوع موجب پیشگیری از قاچاق، احتکار و ارایه اطلاعات نادرست درباره میزان دارایی انبار کالا در کشور می‌شود، گفت: سامانه فعلی در حال ارتقا است و از این پس تمامی توزیع کنندگان و اصناف نیز به چرخه پایش افزوده می‌شوند که در سراسر کشور مشخص شود کالایی که مراکز درمانی یا موسسات پزشکی یا مصرف کننده دریافت کرده،  از کدام توزیع کننده و با چه قیمتی دریافت کرده است.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها