[ad_1]

علیرضا عزیزالهی نسبت به پیگیری وزارت صنعت، معدن تجارت برای تسهیل واردات تعدادی شرکت واردکننده گوشت گاو و مجاب کردن وزارت جهادکشاورزی به موافقت با واردات این محصول انتقاد کرد و گفت: این اقدام تولید داخلی و صنعت دامپروری را به نابودی می کشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی تصریح کرد: این درحالیست که وزارت جهادکشاورزی با چنین اقدام های حمایتی از واردات که می تواند زندگی و معیشت روستاییان و کشاورزان را در صنعت دامپروری با مشکلات عدیده مواجه کند، به طور قطع مخالف است.

وی با تاکید بر اینکه چنین اقدام هایی تولید داخلی را به دلیل منافع تعدادی محدود با مخاطراتی مواجه می سازد، اظهار داشت: وزارت صنعت معدن و تجارت اخذ ارز مبادله ای برای واردات گوشت گوساله و کاهش تعرفه از ۲۶ درصد به پنج درصد پیشنهاد داده است.

عزیزالهی با بیان اینکه موضع واردکنندگان گوشت گوساله، تنظیم بازار گوشت قرمز است، اضافه کرد: این گروه به دنبال واردات گوشت منجمد و گرم هستند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران گفت: با کاهش قیمت جهانی گوشت گاو، واردکنندگان به طور متوسط در هر کیلوگرم بیش از پنج هزارتومان سود خواهند برد که این سود در جیب عده ای سودجو بدون توجه به وضعیت آتی صنعت دامپروری خواهد رفت.

وی افزود: این درحالیست که تولید کنندگان دام های شیری به دلیل کمبود نقدینگی و مشکلات در معیشت با وجود داشتن علوفه دامی، فضای مناسب برای پرواربندی گوساله حاضر نیستند برای تولید گوشت هزینه کنند زیرا براین باورند که چنین فعالیتی برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

بیشتر بخوانید :  کاهش ۱۵درصدی قیمت لوازم خانگی در مشهد

عزیزالهی اظهارداشت: بنابراین آنها وقتی گوساله خود را از شیر گرفتند، ترجیح می دهند بفروشند تا خود آن را پروار کنند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران ادامه داد: این در حالیست که دولت می تواند اقدام های حمایتی را از تولید داخل داشته باشد یعنی به جای تسهیل واردات به تولیدکنندگان کمک کند.

این مسئول صنفی گفت: در سال های اخیر قیمت انواع نهاده‌ها بیش از ۳۸.۵ درصد رشد داشته اما دولت کمک چندانی برای تامین ارزان نهاده های تولید به دامپروران نداشته است زیرا تولیدکنندگان برای هزینه تامین مالی نهاده ها سالانه ۲۰ درصد بهره بانکی پرداخت می کنند، در حالی که در دنیا بهره هزینه تامین مالی نهاده های تولیدات کشاورزی کمتر از یک درصد است.

عزیزالهی افزود: با وجود افزایش نرخ نهاده های تولید اما نرخ گوشت گوساله کمتر از ۲۰ درصد افزایش داشته و این موضوع در قیمت گوساله زنده مشهود است.

طبق آمارها سالانه نزدیک ۳۵۰ هزارتن گوشت گاو و گوساله به بازار تزریق می شود.

همچنین قیمت هرکیلوگرم گوشت گوساله در بازار بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار ریال در حال مبادله است.

فعالان صنعت دامپروری علت گران فروشی گوشت قرمز را حضور دلالان و سودجویان در شبکه توزیع، نامگذاری نکردن محصول، عرضه تفکیکی شقه، نبود برچسب قیمت روی هر قطعه تفکیکی و نبود نظارت کافی می دانند به طوری که اکنون انواع میش ماده و بز تحت عنوان گوشت بره گوسفندی با قیمت های بالا به صورت تفکیکی به دست مصرف کنندگان می رسد که سود کلانی را به جیب شبکه توزیع تا عرضه هدایت می کند.

بیشتر بخوانید :  پول و سیاست عامل نسل کشی میانمار

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی تهران آدرسارسال پول به ترکیهانتقال پول به بانک سپهانتقال پول به فنلاندانتقال پول به کارتپست سریع Tntپی پال امریکاپی پال چگونه کار میکندترخیص کار خودروترخیص کالا از کلیه گمرکات تهرانترخیص ماشین از گمرکچشم انداز حمل و نقل هواییحساب وب مانی چیستحمل بار از سوئد به ایرانحمل بار هوایی از چینحمل بار و اثاثیهحمل و نقل بین المللی ایرانحمل و نقل مواد نفتیحواله یوان از مشهدخرید از شنزن چینخرید اینترنتی بلیط جشنواره فیلم فجرخرید اینترنتی بلیط فوتبالخرید اینترنتی خمیر پلیمریخرید اینترنتی دوچرخهخرید چین چیلاخرید چینی گل سرخیخرید خط تولید از چینخرید خط تولید گلابخرید دلار ساکر استارخرید مستر کارت مجازیخرید و فروش دلار فیبودانلود اهنگ از سایت امازوندانلود سایفون از سایت امازونرهگیری مرسولات پلیس+10رهگیری مرسوله ی ارسالیصادرات ضایعات پلاستیکصدور کارت بازرگانی 5 سالهصدور مستر کارت بانک ملیفروش ابزار طلاسازیقوانین ترخیص کالا از گمرکقوانین گمرکی آلمانقوانین گمرکی کیشقیمت ترخیص کالا از گمرککارت بازرگانينحوه ی واردات کالا از چینواردات جورابواردات چوب بستنیواردات خودرو جانبازان 25 درصدواردات کالا از المانواردات لاستیک از دبی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها