[ad_1]

به گزارش تراز ،حسن صابری در گفتگو اظهار کرد: با ورود تولید پیاز جدید به بازار قیمت این محصول کاهش شدیدی پیدا کرده است و در روزهای اخیر به ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان در میدان بزرگ کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه نوسان قیمت محصولات کشاورزی به تولید و عرضه آن مرتبط است، افزود: تولید کننده که با تولید بیش از نیاز و عرضه ان متضرر می شود و در واکنش به این زیان از تولید در فصل بعد خودداری می کند و این امر موجب کاهش عرضه و افزایش قیمت میشود .

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان با بیان اینکه نظام توزیع رابطه سنتی خود را با تولید کننده از دست داده است؛ ادامهداد:در گذشته معمولا تولید با سفارش توزیع کنندگان صورت می گرفت و بخش توزیع با اشراف بر نیاز بازار در تعادل سیستم عمل می کرد و چون خود با پرداخت مساعده در تولید سرمایه گذاری می کرد بنا بر حفظ منافع خود و تولید کننده برنامه ریزی صحیحی را در جهت تولید انجام می داد.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان تصریح کرد: آسیب دیدن این سیستم و عدم جایگزینی سیستم جدیدی که این تعادل را ایجاد کند یکی از عوامل مهم در نابسامانی و عدم تعادل در بازار محصولات غذایی است .

صابری تصریح کرد: بنای دولت عدم دخالت در بازار است و تنها سیاستهای حمایتی نظیر خرید تضمینی را از گذشته به عنوان راهبرد در دستور کار خود داشته است؛ لیکن تعامل مثبت با بخش توزیع و واگذاری مسولیت حفظ تعادل بازار به بخش خصوصی با حمایت از تشکلهای توزیعی و کمک به اصلاح و ارتقای تخصصی این تشکلها می تواند مشکل را حل کند .

بیشتر بخوانید :  بارندگی تونل «شیرین سو»ی قزوین را بست

وی در ادامه با ارائه پیشنهاداتی در مورد تنظیم بازار، خاطر نشان کرد: تجربه همکاری صنف بار فروش ( حق العمل کاران ) در گذشته جهت تعادل قیمت میوه در شب عید و تعهد اعضا به عرضه محصول با قیمت مصوب و مورد توافق که منافع مصرف کنندکان و تولید کنندگان را در بر داشت در سالیان گذشته نمونه ای از این امادگی برای همکاری بود .
صابری افزود: ایجاد هماهنگی بین بخش تولید و توزیع و صادرات و واردات و حمایت از هسته های تخصصی در این خصوص می تواند با نظارت و راهبری دولت و همکاری بخشهای فوق الذکر صورت گیرد .

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران گفت: شرکت‌های تخصصی که مسولیت واردات و صادرات یک محصول را دارند یعنی اعطای مجوز واردات پیاز در مواقع بحرانی تنها به صادر کنتده این محصول داده شود تا تشویقی برای صادرات باشد و همچنین در حیطه تخصصی و فنی و رعایت شرایط قرنطینه و موار د دیگر باشد .
وی در پایان گفت: ایجاد سایت‌های ذخیره سازی در مواقعی که ازدیاد محصول وجود دارد و عرضه در مواقع کمبود محصول زیر نظر اتحادیه های صنفی جهت جلوگیری از سو استفاده واسطه هایی که با بورس بازی از شرایط باعث افزایش قیمت ها می شوند . اتحادیه ها با ایجاد هسته های تخصصی در مورد محصولات مختلف از میان اعضای خود می تواند در این امر در خدمت مردم و در تعامل مثبت با دولت باشند .

 

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی حسابداریانتقال پول به بلاروسانتقال پول به حساب تجارتبیت کوین بازیپست سریع باخترتجارت واردات گوشی از دبیتجهیزات فعال و غیرفعال شبکهترخیص کاری قصرشیرینترخیص کالا از گمرک عراقحد ترخص روزه مسافرحريري اتاق بازرگانيحمل هوایی از چینحمل و نقل هوایی از چینحمل و نقل هوشمندحواله دلار به مالزیخدمات بار هواپيمايي ماهانخريد اينترنتي ديوان حافظخرید ابزار ماهیگیریخرید ابزار یراق کابینتخرید از خارج تحویل در ایرانخرید المان خنک کنندهخرید اینترنتی پوشاکخرید اینترنتی مخرید تجهیزات خشکشوییخرید چینی گل سرخیخرید ست ابزار ژله تزریقیخرید کیف ابزار رونیکسخرید مکمل از سایت خارجیخرید و فروش دلار آنلاینرهگیری مرسولات هواییسامانه هوشمند ثبت کارت بازرگانیستاد های ترخیص خودروسکه و صرافی جوانصادرات 3483صادرات تونسصادرات گوجه فرنگی به روسیهصادرات ماهی به چینصرافی میردامادصرافی نیکظرفیت حمل بار ال 90عکس اسکریلکسفروش تجهیزات شبکه زایکسلفروش خط تولید حلوا اردهقوانین گمرکی اتحادیه اروپاقوانین واردات تجهیزات پزشکیکارت بازرگانی هرمزگاننحوه ی تمدید کارت بازرگانیهزینه حمل بار از چین به ایرانواردات پرتقال مصریواردات غلات

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها