[ad_1]

به گزارش تراز ، همشهری از قیمت پژو ۲۰۰۸ گزارش داده است:‌

اعلام نشدن قیمت نهایی این خودرو برخلاف ماده ۴آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در حالی است که پژو ۲۰۰۸از شمول قیمت‌گذاری شورای رقابت خارج بوده و براساس قانون، وظیفه نظارت بر قیمت و عرضه آن برعهده سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است.

اما دیروز وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در نشست خبری خود از پذیرش مسئولیت تعیین قیمت نهایی این خودرو خودداری و اعلام کرد که تعیین و نظارت بر قیمت پژو ۲۰۰۸ربطی به وزارت صنعت نداشته ومربوط به یک شرکتی است که محصولات جدید را عرضه می‌کند. محمد رضا نعمت‌زاده افزود: هنوز هیچ قیمتی برای این خودرو تعیین نشده و هر کسی هم عددی را اعلام کند، عدد درستی نیست. همچنین قرار نیست قیمت کاذب و یا قیمت مصنوعی روی چنین خودرویی بگذارند،قیمت‌گذاری دولتی نیز نخواهد داشت. به گفته وی به‌دلیل وجود متقاضی زیاد، امکان فروش نقدی و غیرنقدی این خودرو وجود نداشته و به همین دلیل پیش فروش خودروی مذکور آگهی شد. نعمت‌زاده در مورد مشکل عرضه در زمان پیش‌فروش این خودرو گفت: اتفاق خاصی در زمان پیش‌فروش این خودرو نیفتاد و تنها مشکلی که بود موضوع کمبود تعداد تولیدات و بالا بودن متقاضیان خرید بود که تا پایان سال مشکل خط تولید برطرف و عرضه و تقاضا در بازار این خودرو متعادل می‌شود.

وی افزود: نمی‌توان برای نخستین سری تولید خودرو تیراژ بالایی را به تولید رساند، چرا که مسائلی همچون قطعه‌سازی آن هنوز به‌طور کامل راه نیفتاده و ما هم برای حمایت از تولیدات داخلی به هیچ وجه قصد نداریم خط تولید این خودرو تبدیل به خط مونتاژ شود و منتظریم تا قطعه‌سازان بتوانند توانایی لازم برای ورود به بازار آن و متعاقبا سرعت دادن به خط تولید خودرو را به‌دست آورند.

بیشتر بخوانید :  استقبال خوب قطری‌ها از میوه‌های ایرانی

نعمت‌زاده در مورد خرید و فروش حواله‌های خودروی پژو ۲۰۰۸با قیمت ۶۵تا ۷۵میلیون تومان در برخی سایت‌ها نیز گفت: کسانی که حواله‌های فروش خودروی ۲۰۰۸را خریداری کرده‌اند سرشان کلاه رفته است چرا که با توجه به شرایطی که ایران خودرو برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ها مدنظر قرار داده، نمی‌توان حواله را جابه‌جا کرد و به هیچ عنوان خودرو تحویل یا به نام کسی که حواله دست دوم خریداری کرده منتقل نمی‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز از ورود این کمیسیون برای بررسی ابهامات مطرح شده در نحوه قیمت‌گذاری «پژو ۲۰۰۸» خبر داد و اعلام کرد که طبق قانون باید ۵۰درصد قیمت نهایی خودرو به‌صورت پیش‌ پرداخت از مشتریان دریافت شود، درصورتی که مبلغ ۶۰میلیون تومانی برای پیش‌پرداخت پژو ۲۰۰۸قیمت نهایی این محصول را افزایش می‌دهد.

محمدرضا منصوری افزود: از مسئولان وزارت صنعت و نیز خودروسازی‌ها با حضور کارشناسان شورای رقابت درباره نحوه قیمت‌گذاری پژو ۲۰۰۸توضیح می‌خواهیم تا این موضوع روشن شود.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی سوئیساتاق بازرگانی قمارسال پول به هنگ کنگپرداخت با پی پال در ایرانترخیص خودرو در مشهدترخیص کار پوشاکحمل بار از قشمحمل زمینی ترکیهحمل هوایی بار از چینحمل و نقل چالوسخدمات فریت بارخرید ابزار چرم دوزیخرید از سایتهای خارجیخرید اینترنتی پوشاک از چینخرید خط تولید سنگ مصنوعیخرید خط تولید فیلتر روغنخرید دلار از بانکخرید دلار کش یوخرید طلا یا دلارخرید کتاب از ebayخرید هاست خارجخرید و فروش دلار اینترنتیخرید و فروش دلار کانادارهگیری مرسولات گمشدهروش ترخیص کالا از گمرکشارژ اسکریلشرکت حمل و نقل هواییشرکتهای واردات از چینصادرات تابلو فرش به چینصادرات فیروزهصرافی 2طریقه خرید از سایت های خارجیفروش خط تولید ژلهفروش در سایت امازونقوانین گمرک برای خانواده شهداقوانین گمرکی تایلندقوانین و مقررات امور گمرکیکارت بازرگانی گرفتنکارت بازرگانی گیلانلیست شرکتهای حمل و نقل هواییمشکلات خرید گوشی از خارجنحوه ی خرید از سایت ebayنرخ ترخیص کالا از گمرکنرم افزار هک مستر کارتهزینه حمل بار به عراقواردات جو دامیواردات خودرو دست دومواردات ذرت داميواردات موتور سیکلتیک میلی بیت کوین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها