[ad_1]

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، مدیرعامل پست بانک ایران از امضای تفاهم نامه‌ای با سندیکای صنعت مخابرات ایران با هدف ارائه خدمات مالی و بانکی به شرکت های عضو این سندیکا خبر داد و گفت: سندیکای مخابرات، پست بانک را به عنوان بانک خود برای ارائه انواع خدمات مالی و بانکی به واحدهای زیر مجموعه معرفی می کند.

خسرو فرحی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه با هدف حمایت از تولید داخلی به امضای دو طرف رسیده است، گفت: پست بانک مطابق با قوانین و مقررات بانکی کشور و سیاست ها و ضوابط اعتباری حاکم بر بانک، به سازمان ها و زیرمجموعه سندیکای مخابرات ایران تسهیلات پرداخت می کند.
وی افزود: این تسهیلات از محل منابع رسوب شده این شرکت‌ها، منابع صندوق توسعه ملی و سایر منابع در اختیار بانک و بر اساس و ضوابط اعتباری پست بانک ایران پرداخت می شود.
فرحی با تاکید بر اینکه پست بانک در مکان های مورد توافق طرفین دستگاه خودپرداز و پایانه فروش نصب و درگاه فروش اینترنتی (IPG) نیز برای سندیکا ایجاد می کند، گفت:سندیکای مخابرات، پست بانک را به‌ عنوان بانک عامل خود برای ارائه انواع خدمات مالی و بانکی به واحدهای زیرمجموعه معرفی می‌کند.
مدیر عامل پست بانک ایران افزود: شرکت های معرفی شده از طرف سندیکا برای دریافت هرگونه خدمات مالی و بانکی اعم از صدور انواع ضمانت‌نامه، خرید دین، تسهیلات و گشایش اعتبارات اسنادی ارزی و ریالی باید در پست بانک افتتاح حساب کنند.
وی با بیان اینکه مدت زمان اجرای این تفاهم نامه سه سال است، افزود: درصورت توافق طرفین مدت زمان اجرای این تفاهمنامه قابل تمدید است و درصورت عدم تمدید تمام تعهدات طرفین تا تسویه حساب ها و واریز همه بدهی ها به اعتبار خود باقی می ماند.

بیشتر بخوانید :  افزایش قیمت سیگار منتفی شد

 

حضور پست بانک در زنجیره بازار ICT چرخه تولید این حوزه را فعال‌تر می‌کند
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست مشترک با مدیرعامل پست بانک ایران گفت: پست بانک ایران یکی از نقاط قوت وزارت ارتباطات است که باید مورد توجه بیشتری قرار گرفته و نقش بیشتری در این حوزه به عهده بگیرد.
نصرالله جهانگرد در نشست مشترک با خسرو فرحی مدیرعامل پست بانک ایران، افزود: سیاست حوزه ICT توسعه شرکت‌های بزرگ است و این توسعه می‌تواند تا بین المللی شدن این شرکت‌ها ادامه داشته باشد.
وی تامین مالی در بازار خرد و عمده ICT را با اهمیت دانست و تصریح کرد: پست بانک ایران یکی از نقاط قوت وزارت ارتباطات است که باید مورد توجه بیشتری باشد و نقش بیشتری در این حوزه به عهده بگیرد.
جهانگرد عملکرد پست بانک ایران در روستا‌ها را خوب توصیف کرد و گفت: برای ماندگار کردن روستاییان در روستا‌ها باید برایشان کسب و کار و اشتغال ایجاد کرد.
وی افزود: در راستای حمایت از کسب و کار‌های نوپا، بسیاری از کسب و کار‌های کوچک امکان داشتن حسابداری و مدیریت مالی ندارند و بانک می‌تواند وارد این مقوله شود و به آن‌ها کمک کند.
خسرو فرحی مدیرعامل پست بانک ایران نیز در این نشست، گفت: پست بانک زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات نوین بانکی را آماده کرده است و می‌تواند در حوزه تامین مالی تولیدکنندگان حوزه ICT نقش آفرینی کند.
فرحی افزود: این بانک در پرداخت تسهیلات ریالی و ارزی از محل صندوق توسعه ملی عملکرد مناسبی داشته است و برغم فعالیت در مناطق روستایی که بیشتر هزینه بر است، توانسته ایم هزینه‌های بانک را پوشش دهیم.
حمیدرضا احمدیان مدیر کل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این نشست گفت: پست بانک از نظر مدیریت درگاه‌های پرداخت یکی از بهترین هاست و این موضوع از طرف بانک مرکزی نیز مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: آماده هستیم برای حمایت از استارتاپ‌ها و شتاب دهنده‌هایی که در حوزه ICT فعال هستند با پست بانک همکاری داشته باشیم و همچنین دو موضوع تقویت نقش این بانک در توسعه صادرات و توسعه کسب و کار‌های پایه را در دستور کار مشترک قرار دهیم. 
احمدیان تصریح کرد: حمایت از کسب و کار‌های پایدار و شرکت‌هایی که رشد کافی داشته اند می‌تواند منجر به ایجاد شرکت‌های زایشی و افزایش اشتغال شود و این موضوع نیز می‌تواند یکی از سیاست‌های پست بانک باشد.
در پایان این جلسه مقرر شد، کمیته مشترکی از پست بانک و معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل و با پیگیری این کمیته طرح‌های مشترک اجرایی شود.

بیشتر بخوانید :  دارایی خود را در معرض ریسک بازار ارز قرار ندهید

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها