قائم مقام اجرایی دیده بان شفافیت خبر داد، پای گمرک و سازمان توسعه تجارت در تخلف واردات خودرو وسط است.
محسن جلواتی قائم مقام اجرایی دیده بان شفافیت گفت: معاون اول رئیس جمهور در تاریخ ۹۵/۱۰/۱۲ به دستگاه های مربوطه ابلاغ کرد که از تاریخ ۹۵/۱۰/۱۳ واردات خودرو به وسیله غیر از نمایندگی ها ممنوع است و نام ۲۷ نمایندگی نیز اعلام شد اما از ۱۳ دی تا ۲۱ دی ۹۵ سی و چهار هزار خودرو به وسیله غیر نمایندگی ها ثبت سفارش شد.

وی افزود: سازمان توسعه تجارت اعلام کرد ثبت سفارش ۳۴ هزار خودرو، غیرفعال شده است اما این مسئله می تواند سوء استفاده های بعدی را ایجاد کند و باید پرسید چرا ثبت سفارش این تعداد خودرو از سامانه حذف نشده است؟!

جلواتی گفت: گمرک باید پاسخ دهد برای خودروهایی که غیرقانونی وارده شده اند چه اقدامی انجام داده است؟

وی افزود: اقدامات سازمان توسعه تجارت از اواخر سال ۹۶ انجام شد در حالی که تخلفات مربوط به واردات خودرو از ۹۶/۴/۲۸ صورت گرفت.

جلواتی گفت: به نظر می آید افرادی در این مسئله دخالت کردند مشخص نیست با آنان برخورد شده است یا خیر.

وی افزود: گمرک که می دانست از ۴/۲۸/ ۹۶ واردات خودرو ممنوع است چه طور زمان ثبت سفارش خودروها را در سامانه ندیده و به جای آن در یکی از گمرکات با تعهد ثبتی خودروها را ترخیص کرده است!

جلواتی گفت: از ۳۴ هزار خودرو ثبت سفارش شده ۶ هزار و ۴۸۱ خودرو بر اساس فهرستی که رئیس کل گمرک به وزیر اقتصاد ارائه کرده وارد و هزار و ۹۰۰ خودرو نیز ترخیص شده است

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها