[ad_1]

به گزارش تراز ، موزه بانک ملی روز چهارشنبه گذشته در مراسمی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر ورزش و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری افتتاح شد.

معمولا مسئولان اقتصادی پس از ایراد سخنرانی در پایان مراسم در جمع خبرنگاران حاضر شده و به سوالات پاسخ می‌دهند، اما اخیرا نه تنها این اتفاق رخ نمی‌دهد که رفتار اطرافیان و حتی مسئولان به گونه‌ای است که از پاسخ گفتن به پرسش‌ها ابا داشته و سعی بر سکوت به جای پاسخ‌گویی و ترک مراسم برای به دور ماندن از خبرنگاران دارند.

خبرنگار ما طبق روال پس از پایان برنامه به سراغ وزیر اقتصاد رفته تابا طرح سوالات و ابهامات اقتصادی این روزهای کشور پاسخی شفاف بیابد و در همین راستا چهار پرسش مهم مطرح کرد.

۱- روزهای اخیر گروه اقدام مالی FATF علی رغم آنکه تعلیق ایران را از لیست سیاه برای مدت یک سال دیگر اعلام کرده، اما برای روابط بانکی ایران با دیگر کشورها هشدار داده شده و آنها را از معامله با ایران ترسانده‌اند؟ موضع شما در این رابطه چیست؟

۲- طبق قانون برنامه ششم توسعه دبیرخانه مناطق آزاد باید به وزارت اقتصاد بپیوندد با توجه به اینکه ۴ ماه از سال جاری می‌گذرد، چه اقدامی برای اجرای آن انجام شده است؟

۳- در ماه‌های اخیر انتقال ارز پتروشیمی‌ها در کشور چین با مشکل انتقال مواجه شده و بانک‌های چینی خواستار شفاف شدن منشا پول به بهانه تامین مالی تروریسم هستند. برای حل این مشکلات چه رایزنی و برنامه‌ای دارید؟

بیشتر بخوانید :  حل مشکل مسکن صرفاً ساخت خانه نیست

۴- بیش از ۵۵ روز از عدم انتشار آمار و جزئیات تجارت خارجی توسط گمرک می‌گذرد، آیا از این موضوع مطلع هستید و این بحث، مغایر دسترسی آزاد به اطلاعات و شفافیت نیست؟

طیب نیا در مواجهه با این سوالات به جای آنکه در مقام پاسخ‌گویی و شفاف سازی بر آید، به نظر می‌رسد، نه تنها علاقه‌ای به پرسش و پاسخ ندارد، بلکه واکنش‌های قابل تامل در این راستا داشت.

وزیر اقتصاد با کشف شیوه جدید آنهم در روزهای پایانی عمر دولت یازدم به این سوالات پاسخ یکسانی داد.

وی با زبان ایماء و اشاره و بدن، بدون آنکه لب از لب بگشاید و با رفتاری عجیب و غریب که انگار نه انگار خبرنگاری جلوی او ایستاده است، سکوت را بر پاسخ‌گویی ترجیح داد و انگار به ابهامات پیش روی افکار عمومی اعتنایی نکرد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااخبار گمرکات خوزستانارسال پول به تایوانانتقال پول به کارت ملتانتقال پول به کارت هدیهبیت کوین پرشین تولزبیت کوین در فیس بوکپست سریع هواییپی پال خریدترخیص خودرو کارکردهترخیص کار روغن موتورترخیص کالا از گمرک تبریزترخیص کالا و پیله وریحساب ماستر كاردحمل بار صادقیهحمل کانتینر از چینحمل و نقل بین المللی تهرانحمل و نقل هوایی و گردشگریحواله دلار سنگاپورحواله واردات خودروخريد دلار پي پالخرید آیفون از آلمانخرید ابزار شکارخرید اینترنتی خخرید اینترنتی هواپیماخرید تجهیزات زیپ لاینخرید خط تولید دستمال کاغذیخرید کالا از Ebay در ایرانخرید لباس مجلسی از چینخرید لپ تاپ از چینراهنمای واردات تجهیزات پزشکیساختن پی پالسایت فروش آمازونسفارش از سایت امازونشرکت حمل و نقل نوید بهمنصادرات 4334صادرات خشکبار به چینصرافی طوسطریقه خرید از سایت علی بابافروش خط تولید گونیقرارداد ترخيص كالاقوانین واردات کالا از دبیکارت بازرگانی واردات از چینکارت سبز بازرگانیکارگو ایرانی در ویتنامکارگو هواپیمایی ایران ایرمزدا 3 وارداتیمستر کارت هدیهنحوه خرید از سایت Ebay در ایرانواردات بدلیجاتواردات لوازم جانبی موبایل از دبی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها