[ad_1]

مدیر اجرایی شرکت نفت کویت اعلام کرد سفر ولیعهد عربستان سعودی (در ماه سپتامبر) به این کشور «خوب» نبوده و موضوع چاه‌های نفتی «الخفجی و الوفره» به مسأله‌ای سیاسی تبدیل شده است.

«نزار العدسانی» مدیر اجرایی شرکت نفت کویت (KPC)طی همایشی در کویت تأکید کرد سفر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی به این کشور خوب نبوده است.

بر اساس گزارش شبکه «الجزیره»، العدسانی در هفتمین همایش سالانه بخش نفت گفت: شرایط سیاسی کمکی به حل مشکل چاه‌های نفتی «الخفجی و الوفره» نمی‌کند و من راه‌حلی برای آن نمی‌بینم.

وی افزود: توافق‌های ویژه این دو چاه نفتی آماده امضاست اما موضوع از مسأله‌ای فنی به مسأله ای سیاسی تبدیل شده و دیگر مربوط به وزیر نفت یا مسئول دیگری نمی‌شود.

ولیعهد سعودی در ماه سپتامبر وارد کویت شد، ابتدا قرار بود سفر او دو روزه باشده اما بن‌سلمان پس از چند ساعت کویت را ترک کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت در نتیجه فشارهای ریاض برای تقویت تسلط بر دو چاه نفتی ذکرشده، مذاکرات شکست خورد.

تولید نفت در منطقه‌ای بی‌طرف میان عربستان و کویت به دهه ۲۰ در قرن گذشته برمی‌گردد زمانی که مرزهای منطقه‌ای ترسیم و به نسبت مساوی میان ریاض و کویت تقسیم شد.

اختلافات از زمانی شروع شد که در سال ۲۰۰۹ ریاض بدون مشورت با کویت امتیاز شرکت «شِورون» (شرکتی که به نمایندگی از عربستان بر روی چاه نفتی الوفره کار می‌کند) را تا ۲۰۳۹ تمدید کرد؛ کویت که از این اقدام خشمگین شده بود ویزاهای کارمندان شرکت شورون را صادر یا تمدید نکرد. سرانجام عربستان سعودی در سال ۲۰۱۴ این چاه نفتی را تعطیل کرد.

بیشتر بخوانید :  کالاهای مختلف در دوران احمدی نژاد چندبرابر شدند؟

 

فارس

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها